در اولین جلسه شورای سیاست‌گذاری برنامه‌های دهه کرامت و جشن های بین المللی زیر سایه خورشید با مسؤلین ارشد استان، امام جمعه استان خواستار انجام کارهای فرهنگی ریشه دار و اثر گذار شد.
کد خبر: ۷۵۰۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲ 02 June 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، اولین جلسه شورای سیاست‌گذاری دهه کرامت و جشن‌های بین المللی زیر سایه خورشید در دفتر حضرت آیت الله علما نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه برگزار شد، سید محمد جعفر امامان رئیس دفتر آستان قدس رضوی نمایندگی استان کرمانشاه در این جلسه ضمن اشاره به سیاست‌ها و هدف کلی دفتر نمایندگی آستان قدس، معرفی کانون‌های موضوعی و نحوه فعالیت‌ها گفت:تا به حال ۳۳۰۰ نفر در استان کرمانشاه در طرح خادمیاری ثبت نام نموده اند و همین سرمایه انسانی خالص با روحیه جهادی، فرصت ذی قیمتی در اختیار نیت‌های خیر جهت رفع نیاز محرومین استان قرار می‌دهد.
وی در ادامه با اشاره به قرار گیری دهه کرامت در نیمه دوم تیر ماه و پر اهمیت خواندن این دهه با برکت گفت:همه مردم ایران به نوعی خود را مدیون امام رضا (ع) و خواهر بزرگوارشان می‌دانند و در این زمینه احساس دین و تکلیف می‌کنند، همه ما دور هم جمع شده ایم که هم با تمام توان تکلیف خود را انجام داده و هم ظرفیت‌ها و نیت‌های خیر مردم را در این مسیر سازماندهی نمایم.

در ادامه جلسه دکتر فرخشاهی مسئول برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید ضمن ارائه گزارش فعالیت سال‌های گذشته گفت:امیدواریم امسال با همکاری سازمان‌ها و ادارات بتوانیم از لحظه لحظه ظرفیت حضور کاروان معنوی رضوی در استان بهرمند گردیم.

جعفر همتی مشاوره استاندار در ادامه این جلسه با اشاره به همکاری استانداری طی سه سال گذشته در برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید و هماهنگی‌های انجام شده توسط دفتر نمایندگی آستان قدس استان بر زمینه سازی فعالان فرهنگی در فضای مجازی و حقیقی جهت حضور پرچم رضوی در استان تاکید نمود و خاطر نشان کرد: باید همه بکوشیم تا هدف و بُعد معنوی حضور خادمین بارگاه علی بن موسی الرضا (ع) واین حرکت ارزشی را به همگان منتقل کنیم.

وی در ادامه افزود: امکانات ادارات جهت برگزاری هرچه بهتر جشن‌های زیر سایه خورشید در اختیار ستاد اجرایی این برنامه قرار خواهد گرفت.

در ادامه جلسه حجت الاسلام عسگری مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثار گران استان دو برنامه دیدار با خانواده‌ی شهدا و برگزاری جشن در گلزار شهدا را اثر بخش دانسته و قرار دادن پیام برای هر کاروان به منظور هدف بخشی موثرتر به عنوان پیشنهاد مطرح نمودند.

ماموستا محمدی امام جمعه اهل سنت در این جلسه با اشاره به آیه ۲۳ سوره شوری «قل لا اسئلکم علیه اجراً الا المودة فی القربی» گفت:رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله اجر و مزد خود را محبت و دوستی اهل بیتش معرفی نمودند، محبت اهل بیت در نزد اهل سنت بسیار عظیم است و همگی ما بر فضیلت و بزرگواری خاندان نبوت اقرار داریم.

امام جمعه اهل سنت در ادامه افزود: این مسئله شیعه و سنی ندارد ستاد برگزاری جشن و مراسم امام رضا ستاد ماست همانطور که امام رضا مطعلق به ما هم هست.

ایشان در ادامه از مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس استان خواست نسبت به هماهنگی جهت مشارکت حداقل ۱۰ نفر از برادران اهل سنت چه در زمینه‌ی مالی و چه در زمینه خدمت رسانی اقدام نمایند و افزود: امیدواریم ما هم بتوانیم به سهم خود ادای دینی به خاندان عصمت و طهارت علی الخصوص حضرت رضا (ع) داشته باشیم.

در پایان این مراسم حضرت آیت الله علما ضمن تشکر از حضور و عنوان برنامه‌های پیشنهادی حضار، شرکت و زمینه سازی جهت چنین فعالیت‌های اثر بخش که سبب ایجاد حرکت و ایجاد انقلاب در استان می‌گردد را ماندگار توصیف کردند و افزودند: قدم گذاری در این کار تأکید بر اصل نظام و چهل سال پایداری بر سر آرمان‌های انقلاب است و به همگان ثابت می‌کند ما بر سر فعالیت‌های فرهنگی موثر همچنان ایستاده ایم.

وی در پایان گفت:ما اگر کار فرهنگی اثر گذاری انجام دهیم، این کار ریشه پیدا کرده و آثار و برکاتش در جامعه نمود پیدا خواهد کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار