انتشارات آستان قدس رضوی به مناسبت فرارسیدن بیست و پنجم شوال و ایام شهادت ششمین امام شیعیان، مجموعه کتاب‌های «حکمت‌های صادقی» تا «سبد سبد آرزو» منتشر می‌شود.
کد خبر: ۷۵۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۶ 10 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی و تبلیغات به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی)، مطالعه و بررسی ابعاد مختلف مبارزات، زندگی و سیره امام جعفر صادق(ع) به عنوان بنیانگذار مکتب جعفری و احیاگر فقه شیعه، همواره از ارزش و جایگاه ویژه‌ای در بین شیعیان برخوردار است.

در این راستا انتشارات آستان قدس رضوی نسبت به چاپ و نشر کتب متعددی با محوریت سیره این امام همام اقدام کرده‌است که نهمین جلد کتاب «حکمت‌های صادقی»از سلسله کتاب‌های «راه زندگی» به قلم جواد محدثی شامل ترجمه و توضیح چهل حدیث از امام صادق(ع) از این مجموعهآماده انتشار است.

جلد هشتم مجموعه کتاب‌های چهارده جلدی «چهارده اختر تابناک» از دیگر کتاب‌های به نشر است که در خصوص زندگانی امام صادق(ع) توسط احمد احمدی بیرجندی در ارتباط با سبک و سیره زندگی رئیس مکتب شیعه نگاشته شده است.

کتاب «چهل حدیث از امام صادق(ع)» که توسط جواد محدثی نوشته و در قطع جیبی تاکنون به همت انتشارات آستان قدس رضوی دو نوبت تجدید چاپ شده است و تلاش دارد تا احادیث برگزیده امام صادق(ع) را چون چراغی نورانی، برای راهنمای جویندگان نور و دانش بیفروزد.

«مبارزات شیعیان در دوره نخست خلافت عباسیان» نوشته دکتر سمیره مختار اللیثی و ترجمه دکتر سیدکاظم طباطبائی از دیگر کتاب‌های به نشر با موضوع و محوریت تشیع و بنیانگذار مکتب جعفری است.

نویسنده در این کتاب که تا کنون در دو نوبت به چاپ رسیده است، تلاش دارد تا به قدر توان خویش از مبارزات و دفاع شیعیان در برابر عقیده و اندیشه و افکار و آرای خویش، تصویری گسترده و روشن به مخاطب ارائه دهد.

در حوزه کتاب‌های کودک و نوجوان انتشارات آستان قدس رضوی تحت عنوان کتاب‌های پروانه، می‌توان به دو عنوان کتاب «با علی یا علی- امام صادق(ع)» نوشته فریبا کلهر و تصویرگری علیرضا گلدوزیان از مجموعه 14 جلدی این اثر با دو دوره تجدید چاپ و همچنین کتاب «قصه‌هایی از زندگی امام صادق (ع)- سبد سبد آرزو» از مجموعه قصه‌های شیرین از زندگی معصومین(ع) نوشته مسلم ناصری و تصویرگری محمد حسین صلواتیان با چهار نوبت تجدید چاپ اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار