درد‌های مزمن در کلینیک درد درمانگاه امام رضای شیراز از بین می‌روند.
کد خبر: ۷۴۹۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴ 30 May 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:رئیس کلینیک درد درمانگاه امام رضا گفت: متخصصان کلینیک درد این درمانگاه با استفاده از روش‌های نوین علمی درد‌های مزمن بیماران را علت یابی و درمان می‌کنند.
دکتر آرش فربود با بیان این که کلینیک درد درمانگاه امام رضا شیراز به عنوان تنها مرکز دولتی فارس به بیماران خدمات تخصصی در زمینه کنترل درد ارائه می‌دهد افزود: در این کلینیک ابتدا به کمک آزمایش، عکسبرداری، ام آر آی، نوار عصب و دیگر روش‌های پاراکلینیکی عامل ایجاد کننده درد شناسایی و سپس نسبت درمان درد اقدام می‌شود.
وی گفت: برای هر بیمار با توجه شدت درد و عامل ایجاد کننده آن، مراحل درمانی مختلفی از تجویز دارو تا روش‌های غیرتهاجمی تزریق کنار عصب آسیب دیده و یا بافت ملتهب انجام می‌شود.

این متخصص بیهوشی و فلوشیپ کنترل درد افزود: علاوه بر بیمارانی که برای درمان درد خود به این کلینیک مراجعه می‌کنند، برخی بیماران نیز برای تشخیص عامل ایجاد کننده درد از جمله شناسایی عصبی که باعث بروز درد در ستون فقرات بیمار شده است، به این مرکز ارجاع داده می‌شوند.
دکتر افشین امینی متخصص بیهوشی گفت: در کلینیک درد درمانگاه امام رضا انواع درد‌های مزمن از جمله کمر درد، درد ستون فقرات، درد بعد از عفونت ویروسی زونا، درد‌های سر و صورت، درد‌های ناشی ازساییدگی و درد ناشی از برخی سرطان‌ها ریشه یابی و درمان می‌شود.
این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: انجام تزریق در تاندونها، سوزاندن اعصاب مولد درد با روش رادیوفریکوئنسی و دیگر مداخلات مبتنی بر شواهد علمی از جمله اقداماتی است که در صورت پاسخ ندادن بیمار به درمان‌های رایج، انجام می‌گیرد.. 
دکتر سامان اسدی، متخصص بیهوشی و فلوشیپ کنترل درد نیز گفت: تزریق‌های سطحی از جمله تزریق در مفاصل زانو، شانه، مچ دست و پا به کمک دستگاه سونوگرافی و در کلینیک انجام میشود، اما تزریق‌های عمیق و پیشرفته از جمله درمان درد‌های ستون فقرات در اتاق عمل بیمارستان و تحت هدایت دستگاه فلوروسکوپ انجام می‌شود.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان این که همه مراحل تزریق با بی حسی موضعی و بدون نیاز به بیهوشی بیمار انجام می‌شود، افزود: برای درمان درد هر بیمار، بسته به شدت درد و عامل ایجاد کننده آن، تزریق دارو در یک یا چند مرحله انجام می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار