در آستانه برگزاری المپیاد ورزشی دانش آموزان دختر سراسر کشور در تبریز;
به گزارش خبرنگار ما ،رسول صادقی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجانشرقی در کنفرانس خبری با خبرنگاران در مورد المپیاد ورزشی دختران سراسر کشور به میزبانی تبریز تاکید کرد: المپیاد ورزشی دانش آموزی زیرساخت ورزش قهرمانی کشور است.
کد خبر: ۷۴۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۲ 10 August 2015

ایشان با بیان اینکه مولفه های توسعه یافته ورزش استان با تلاش خبرنگاران محقق شده است،شاخصه های توسعه یافتگی در جوامع را افزایش امید به زندگی،افزایش کیفیت زندگی و نشاط و شادابی اجتماعی برشمرد.

وی خاطر نشان ساخت که در سال 70 شاخص امید به زندگی در کشور 67 سال بود که با توسعه مولفه های سلامت این رقم به 74 سال افزایش پیدا کرده است.

صادقی افزود:تنها حوزه ای که در بحث سلامت و نشاط اجتماعی می تواند زیربنایی کار کند و ماندگاری داشته باشد آموزش و پرورش و حوزه تربیت بدنی می باشد.

معاون تربیت بدنی اداره کل استان با بیان اینکه ورزش می تواند بیماری را 100درصد بهبود بخشد،تصریح کرد:اگر بخواهیم جامعه را در دراز مدت به سوی لذت بردن سوق دهیم ،باید به مدارس روی بیاوریم.

صادقی با اظهار تاسف نسبت به غفلت متولیان و مسئولین در مورد تربیت بدنی،گفت:اگر بخواهیم ورزش کشور در تمام زمینه ها توسعه یابد باید ورزش مدارس شکوفا شود.

وی المپیادهای ورزشی دانش آموزی را زیرساخت ورزش قهرمانی کشور برشمرد و حمایت همه جانبه اولیاء،مدیران مدارس و رسانه های را در این امر مهم ضروری عنوان کرد.

صادقی با اشاره به شروع مدرسه قهرمانی در مهر ماه امسال ،بیان کرد:در بحث المپیاد درون مدرسه ای،مدرسه قهرمان در مسابقات استانی و کشوری شرکت داده می شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اذعان داشت:در کشورهای توسعه یافته به بحث افزایش سواد حرکتی و ورزشی در خانواده ها توجه می کنند و سعی ما از برگزاری این المپیلدهای درون مدرسه ای سوق دادن اولیاء به این سمت است.

وی گفت:المپیاد ورزشی دانش آموزان دختر سراسر کشور بعنوان بزرگترین رویداد ورزشی از 24 تا 30 مرداد ماه سالجاری با حضور یک هزار و 700 مربی و ورزشکار،150 داور و 150 نفر کادر اجرایی در تبریز برگزار می شود.

صادقی در ادامه افزود:مراسم افتتاحیه المپیاد کشوری روز یکشنبه 25 مرداد ماه ساعت 6 بعد از ظهر در سالن ژیمناسیون دانشگاه تبریز با حضور مقامات عالی وزارتی و استانی برگزار می شود.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش استان تصریح کرد:این مسابقات رشته های والیبال،فوتسال،هندبال،بسکتبال،بدمینتون،تنیس روی میز برای دانش آموزان متوسطه اول و رشته ژیمناستیک برای دانش آموزان متوسطه و دوره ابتدایی برگزار میشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :