ناجا اعلام کرد به منظور رعایت حرمت ماه مبارک رمضان و روزه داران گرامی، از هرگونه تظاهر به روزه خواری خصوصاً در ملاء عام، بدپوششی و کشف حجاب در واحدهای صنفی و اماکن عمومی، تفرجگاه ها، مجتمع های تجاری، پاساژها، معابر عمومی و... خودداری شود.
کد خبر: ۷۴۲۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱ 07 May 2019

فرماندهی انتظامی استان خوزستان در آستانه ماه مبارک رمضان در اطلاعیه ای ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، ماه خوبی ها، ماه شب های قدر، ماه دعا و نیایش، ماه تزکیه و خودسازی به در جهت تکریم و تعظیم شعائر اسلامی، عموم هموطنان ویژه متصدیان واحدهای صنفی و اماکن عمومی را به رعایت نکاتی دعوت کرد. 

 متن این اطلاعیه به شرح ذیل است :

1- به منظور رعایت حرمت ماه مبارک رمضان و روزه داران گرامی، از هرگونه تظاهر به روزه خواری خصوصاً در ملاء عام، بدپوششی و کشف حجاب در واحدهای صنفی و اماکن عمومی، تفرجگاه ها، مجتمع های تجاری، پاساژها، معابر عمومی و... خودداری شود.

2- به منظور ارائه خدمات به مسافرین و افرادی که دارای عذر شرعی می باشند، متصدیان مراکز پذیرایی بین راهی، پایانه ها، فرودگاه ها، راه آهن، بیمارستان ها می توانند با اخذ مجوز از مراجع ذی ربط با رعایت و حفظ شئون اسلامی ضمن استتار مکان، به گونه ای که در ملاء عام تظاهر به روزه خواری نشود، فعالیت نمایند.

3- از سرو غذای سرد در معابر عمومی و جلوی واحدهای صنفی خودداری گردد.

4- سایر مراکز پذیرایی از اذان صبح تا اذان مغرب اجازه فعالیت نداشته و در صورت مشاهده برابر ضوابط و مقررات با متخلفین برخورد خواهد می شود.

5- از همه هموطنان عزیز، خصوصاٌ رانندگان محترم انتظار می رود از تظاهر به روزه خواری، استعمال دخانیات در داخل خودرو و همچنین ایجاد آلودگی صوتی پرهیز نمایند.
بدیهی است مسئولیت عدم رعایت موارد فوق متوجه مسئولین و متولیان اماکن یاد شده می باشد.

6- در پایان ضمن تأکید بر رعایت شئون اسلامی( پرهیز از: کشف حجاب، مبادرت به بدپوششی، اختلاط غیرشرعی زن و مرد و ... ) در کلیه واحدهای صنفی، از همه شهروندان گرامی تقاضا می شود در صورت مشاهده هرگونه جرائم و تخلف، مراتب را از طریق پلیس 110 و یا نزدیکترین مرکز نیروی انتظامی به مأموران انتظامی اطلاع تا اقدام لازم صورت گیرد.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار