به مناسبت روز معلم صبح روز یکشنبه 15 اردیبهشت آیین تجلیل از مدرسان این دانشگاه با حضور جمعی از مسئولین، دانشگاهیان و مدرسان، روسای مراکز آموزش علمی کاربردی استان در آمفی تاتر خانه جوان ارومیه برگزار شد.
کد خبر: ۷۴۱۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۱ 05 May 2019



آیین تجلیل از مدرسان نمونه دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان غربی برگزار شد
به گزارش تابناک آذربایجان غربی دکتر رسولی صدقیانی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و تبریک روز معلم گفت: آموزش والاترین و مقدس ترین آرمان بشریت و کلید توسعه و رشد جوامع بشری است و معلمان معماران امر آموزش و تعلیم نقش پررنگی در تحقق این آرمان متعالی بشر داشته اند.

وی با بیان اینکه ما در این دانشگاه به دنبال تبدیل علم به عمل و علم به ثروت هستیم از کلیه مدرسان این دانشگاه خواست تا همه تلاش خود را در راستای انتقال تجارب و مهارت به دانشجویان بکار گیرند.

دکتر رسولی صدقیانی افزود: خوشبختانه در سایه تلاش و کوشش معلمان و اساتید دانشگاهی رتبه علمی ایران از پیشرفت چشمگیری برخوردار بوده بطوریکه در تولیدات علمی در منطقه و بین کشورهای اسلامی رتبه اول، درآسیا رتبه چهارم و در دنیا رتبه 16و همچنین در حوزه کار آفرینی که مرتبط با رسالت دانشگاه علمی کاربردی است رتبه پنجم را داریم. اما در شاخصهای کیفی بایستی همواره به مقوله کیفی گرایی آموزش پرداخته شود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان با اشاره به اینکه استفاده از مدرسان مجرب و مهارتی یکی از راههای ارتقاء کیفی گرایی آموزش در دانشگاه هاست اعلام کرد: از تعداد 1650 مدرس این دانشگاه در سطح استان 900 مدرس در مراکز آموزشی مشغول فعالیت هستن که این عدد در ترم جاری 700 مدرس را شامل می شود.

وی در ادامه بیان کرد: در سال 97 در راستای ارتقاء کیفی آموزشهای مهارتی، 2 برنامه مهم را در حوزه مدرسان دنبال کردیم که برنامه اول شامل فرآیند ساماندهی مدرسان توسط ارزیابی علمی 18 کارگروه تخصصی بود که در نتیجه 760 مدرس واجد الشرایط به این سامانه وارد شده اند که در حال حاضر 600 مدرس این فرآیند را طی کرده و در آینده نزدیک این ساماندهی به اتمام خواهد رسید. و برنامه دوم، فراخوان جذب مدرس در شهریور ماه سال 97 را شامل میشد که از تعداد 316 نفر متقاضی 83 نفر موفق به اخذ تایید اولیه شدند و نهایتا پس از مصاحبه های علمی 32 نفر موفق به اخذ تایید نهایی کارگروه های علمی تخصصی شدند.

آیین تجلیل از مدرسان نمونه دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان غربی برگزار شد
حجت السلام و المسلمین دکتر خدایاری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز با اشاره به جایگاه و منزلت والای معلمان و همه کسانی که در راه تعلیم و تربیت انسانها فعالیت میکنند گفت: معلم جوهر جامعه است و معلم اول همه عالم هستی خداوند متعال است که دارای بهترین مکتب و آموزه هاست و انبیاء و اوصیا منتخبان او برای تربیت و آموزش بشر بوده اند. لذا وجود و ماهیت دین بیشترین و تاثیرگذارترین عامل تعلیم و تعلیم نسل انسان بوده است.

وی در ادامه افزود: در غایت و ماهیت علم نیز که توسط معلمان انتقال و نشر پیدا میکند، همواره گراییدن به خدا وجود دارد و نهایتا علم راه رسیدن به خداست و مقصدی غیر از خدا برای آن نیست.

آیین تجلیل از مدرسان نمونه دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان غربی برگزار شد
در ادامه این مراسم  حجت السلام و المسلمین دکتر اسم حسینی رئیس دفاتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان و دکتر شعبانلویی نماینده مدرسان دانشگاه علمی کاربردی استان نیز پیرامون روز معلم به ایراد سخنرانی پرداختند.

در انتهای این مراسم از 17 مدرس نمونه مراکز آموزش علمی کاربردی استان و همچنین از پنج رئیس مرکز نمونه علمی کاربردی انتظامی، ایران پاش، میاندوآب، بوکان و مهاباد 1 با اهداء لوح و هدیه تجلیل شد.     
آیین تجلیل از مدرسان نمونه دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان غربی برگزار شدآیین تجلیل از مدرسان نمونه دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان غربی برگزار شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار