نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی از آغاز استیضاح وزیر ورزش به دلیل سکوت معنادار خود در قضایای اخیر فوتبال ایران و تیم تراکتورسازی خبر داد.
کد خبر: ۷۴۱۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۷ 05 May 2019

احمد علیرضا بیگی در گفت‌و‌گو با فارس اظهار کرد: وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال باید به مطالبات به حق مردم و ورزش دوستان پاسخ داده و اینکه بعد از 3 هفته آقای تاج و فدراسیون فوتبال در مورد این قضایا رسیدگی نکردند، برای تیم تراکتورسازی حاشیه‌های را به دنبال داشت و در نهایت موجب ورود دستگاه قضایی به این قضایا شد.

وی در پاسخ تاج که عنوان کرده بودند نمایندگان به مسائل فوتبال وارد نشده و اجازه دهند فوتبالی‌ها برای فوتبال تصمیم بگیرند، گفت: طبق قانون مجلس می‌تواند به تمامی حوزه‌ها وارد شده و این خواسته مردم و ملت است و سکوت وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال معنادار بوده و باید در مورد حق تیم تراکتورسازی که مورد اجحاف قرار گرفته است، توضیحات داده شود.

بیگی افزود: در حوزه ورزش یکی از موارد مورد انتقاد دیگر عدم خصوصی‌سازی تیم‌های ورزشی است و شاهد تیمداری دولت در فوتبال هستیم و الان عملا هزینه 2 تیم پایتخت بر دوش 80 میلیون قرار گرفته و این بر خلاف اصل 44 قانون اساسی است و در حالی که بخش خصوصی برای قبل این تیم‌ها نیز اظهار آمادگی کرده است، وزارت ورزش از دادن آنها امتناع می‌کند و به نظر می‌رسد این تیم‌ها حیاط خلوت تعدادی از آقایان شده است.
 

استیضاح وزیر ورزش کلید خورد

نماینده تبریز از آغاز طرح استیضاح وزیر ورزش خبر داده و گفت: تا به امروز حدودا 40 نماینده استیضاح سلطانی‌فر را امضا کرده و بعد از تکمیل امضا، این درخواست به هیات رئیسه تقدیم شده و تا به کمیسیون فرهنگی ارجاع داده شود و در آنجا آقای سلطانی‌فر حضور یافته و در مورد عملکرد خود به نمایندگان توضیحاتی خواهند داد که اگر نمایندگان قانع نشدند، طرح استیضاح وی در صحن مجلس مطرح می‌شود.

وی خاطرنشان ساخت: در حالی که کشور با مشکلاتی همراه است، نباید این چنین مسائلی با بی‌تفاوتی مسوولان همراه باشد و ما از تمامی ابزار همچون استیضاح استفاده می‌کنیم تا نتیجه لازم که مطالبه مردم است را بگیریم و فدراسیون فوتبال هم نباید با فرافکنی از پاسخگویی در مورد عملکرد خود طفره روند و این در حالی است که مجلس طبق قانون می‌تواند به تمامی حوزه‌ها ورود کرده و این جزو وظایف ماست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار