مرضیه دهقانی از معلمین گروه دانش آموزان ناشنوا و چند معلولیتی آموزش و پرورش استثنائی استان یزد به عنوان معلم برگزیده کشوری انتخاب شده است.
کد خبر: ۷۴۱۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲ 05 May 2019

مرضیه دهقانی از معلمین گروه دانش آموزان ناشنوا و چند معلولیتی آموزش و پرورش استثنائی استان یزد به عنوان معلم برگزیده کشوری انتخاب شده است.

رئیس اداره آموزش وپرورش استثنایی استان یزد با بیان این که این معلم از استان یزد مورد تقدیر وزیر کشور قرار گرفته است؛ ادامه داد: داشتن روحیه ایثار و از خود گذشتگی، انجام کارهای پژوهشی بسیار خوب، طرح برنامه‌های آموزشی فوق العاده از ویژگی‌های این معلم شاخص است و مهمتر اینها این معلم نمونه خارج از برنامه موظفی خود به امور درسی و شخصی دانش آموز نیز رسیدگی می کند.

مصطفی پایدار با بیان این که این معلم فداکار، آموزگار فاطمه محمدی دانش آموز فوق العاد خاص و چند معلولیتی است اظهار داشت: حضور در منزل دانش‌آموز و تدریس به او از کارهای این معلم نمونه است که فراتر از وظایفش بوده و مانند یک عضو خانواده برای دانش آموز وقت گذاشته که کمک ها و پیگیری‌های این معلم منجر به چاپ کتابی از این دانش آموز معلول با عنوان "آرزوهای فاطمه" شده است.

پیگیری‌های لازم را انجام دادند. در واقع خارج از و فراتر از آن عمل می کنند.

وی اذعان داشت: علاوه بر این که امسال یک معلم شاخص کشوری از استان یزد معرفی شد؛ آقای رجائی در گروه دانش آموزان کم‌توان ذهنی از شهرستان اردکان و خانم سلمانی در گروه دانش‌آموزان نابینا از شهرستان یزد به عنوان معلمین شاخص استانی معرفی شده اند.

پایدار ادامه داد: آقای رجائی مدیر مدرسه است و در زمینه حرفه‌آموزی به دانش آموزان کم توان ذهنی در دوره متوسطه اول و دوم اقدامات فوق العاده خوبی را انجام داده اند که مورد توجه سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور نیز قرار گرفته است.

وی با بیان این که 500 معلم در 32 مدرسه استثنائی استان فعالیت می کنند افزود:داشتن عشق و علاقه اولین ویژگی معلمین مدارس استثنائی است و بعد از آن به لحاظ نوع کار با دانش‌آموزان داشتن تخصص و مهارت ویژه لازمه این معلمین است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی یزد با بیان این که تدریس در مدارس استثنائی صبر و حوصله بیشتری را می‌طلبد افزود: از معلمین مدارس عادی دعوت می کنیم برای تدریس به مدارس استثنائی بیایند که جای کار و خدمت در این حوزه بسیار زیاد است.

پایدار با بیان این که آموزش‌های لازم به معلمین متقاضی تدریس در مدارس استثنائی داده می شود افزود: مسلماً بین دانش آموزان عادی و دانش اموزان با نیازهای ویژه تفاوت وجود دارد اما هستند معلمینی که از مدارس عادی به حوزه استثنائی نیز وارد شده و موفق شده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار