در این همایش 120 استاد دانشکده های پرستاری و پرستاران بیمارستان های دانشگاه های علوم پزشکی شیراز ، فسا ، جهرم ،کهگیلویه و بویراحمد ، بوشهر و بندرعباس حضور داشتند .
کد خبر: ۷۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۹ 23 February 2015
اپیدمیولوژی دیالیزصفاقی وبیماری های مزمن کلیه در ایران ، فیزیولوژی دیالیز صفاقی، روش های مختلف جراحی وعوارض دیالیزصفاقی ودیالیز صفاقی در شرایط خاص واطفال ازجمله محورهای همایش است .
در دیالیز صفاقی (PD) ، از صفاق پرده ای طبیعی که حفره شکم را می پوشاند ؛ استفاده می شودو مایع دیالیز از خلال لوله پلاستیکی نرم و کوچک به حفره صفاق جریان می یابد.
دبیر همایش یک روزه منطقه ای دیالیز صفاقی ، کیفیت بهتر زندگی و تطبیق برنامه درمانی با سایر فعالیت های بیمار، طول عمر بیشتر بیماران، نیاز نداشتن به حضور در بیمارستان، کنترل بهتر فشارخون، کاهش خطر ابتلا به هپاتیتCو B، عوارض جانبی کمتر اعم از تهوع ، استفراغ و اسپاسم، کاهش اضطراب، افسردگی و استرس در بیمار و تعداد نیروی انسانی و فضای فیزیکی موردنیاز کمتر در مقایسه با همودیالیز، از جمله مزایای دیالیز صفاقی است.
دکتر داوودی گفت : با توجه به بهبود شاخص های بهداشتی از دو دهه پیش تاکنون، اولویت اول بهداشتی کشورهای در حال توسعه و از جمله کشور ما، بیماری های غیرواگیر عنوان شده است که از جمله مهمترین این بیماری ها، بیماری های قلبی و عروقی بوده که به عنوان اولین عامل مرگ و میر در کشور و استان فارس نیز مطرح است.
وی افزود: از مهمترین عارضه این بیماری ها، ایجاد پرفشاری خون است که در صورت کنترل، متأسفانه می تواند منجر به نارسایی مزمن کلیه و نیاز به دیالیز شود.
دبیر همایش منطقه ای دیالیز صفاقی دیالیز صفاقی را از جمله روش های ساده، راحت و ارزان برای بیماران دانست و گفت : از آنجائی که گروه بسیار زیادی می توانند از مزیت های دیالیز صفاقی استفاده کنند ، لازم است دسترسی بیماران به بخش های دیالیز صفاقی افزایش یابد و در کنار هر بخش همودیالیز، یک بخش دیالیز صفاقی وجود داشته باشد .
دکتر داودی گفت :بیماران می توانند در منزل نیز اقدام به تعویض محلول نمایند و به همین دلیل از شرایط روحی و روانی بهتری نیز برخوردار خواهند بود .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار