رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: زمینه جذب سرمایه برای توسعه "آبزی‌پروری در قفس " در مخازن سدهای این استان وجود دارد.
کد خبر: ۷۳۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۶ 08 August 2015
مهندس علی اشرف منصوری در کارگروه توسعه کشاورزی استان که با حضور سرپرست معاونن هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری کرمانشاه برگزار شد، افزود: استان کرمانشاه از جمله مناطق مناسب و مستعد برای توسعه آبزی‌پروری است، زیرا سدهای زیاد، چشمه‌ها و  چاه‌های آب فراوانی برای احداث طرح‌های شیلاتی وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: از ادارت کل استان  ازجمله محیط زیست، دامپزشکی، شیلات و آب منطقه‌ای انتظار داریم مکان‌هایی را که امکان پرورش ماهیان گرمابی دارد را مشخص کرده و تصمیماتی اساسی در توسعه آبزی‌پروری اتخاذ کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه استان کرمانشاه ظرفیت توسعه آبزی‌پروری درقفس را دارد، گفت: امیدواریم با جذب سرمایه لازم هر چه زودتر این طرح‌ها اجرایی شوند.

منصوری افزود: توسعه آبزی‌پروری در استان علاوه بر اینکه باعث ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان کشاورزی و ایجاد درآمد می شود، از لحاظ اقتصادی نیز برای استان صرفه اقتصادی بالایی خواهد داشت.

وی در ادامه این جلسه به موضوع پرورش طیور از جمله مرغ تخم‌گذار در کانتینر پرداخت و گفت: یکی از روش‌های تولید طیور تخم گذار درمکان‌های  کانتینری بوده که مورد بررسی قرار گرفته و در نظر داریم برای افزایش تولید تخم مرغ از تولید طیور تخم گذار در کانتینر حمایت کنیم.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه تدوین شده مقرر شده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مکان‌ها و فضاهایی را جهت تجاری‌سازی تولید این کانتینرها در اختیار شرکت سازنده قرار داده تا کانتینرهای تولیدی به سایراستانها و همچنین کشورهای متقاضی صادر و عرضه شود.

منصوری یادآورشد: همچنین انتظار داریم تولیدکننده کانتینرهای طیور تخم گذار با هماهنگی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان شرایط و ضوابط استفاده از این کانتینرها را در روستاها اعلام کرده و منابع تسهیلاتی نیز جهت توسعه و تولید این کانتینرها جهت اجرای طرح معین شود.

دکتر هدایت حاتمی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری کرمانشاه نیز بر تسریع  امور مربوط به توسعه آبزی‌پروری در استان تاکید کرد و گفت: کرمانشاه در زمینه آبزی‌پروری پتانسل خوبی داشته و اجرای طرح‌های مربوط به این بخش باید با جدیت دنبال شود.

وی با اشاره به اینکه هدف ما ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان بخش کشاورزی است، تصریح کرد: باید طرحهایی مانند آبزی‌پروری که باعث اشتغال جوانان و کسب درآمد برای استان می شود، مورد توجه بیشتر قرار گرفته و راهکارهای خوبی برای توسعه این بخش مطالعه شده و در صورتی که امکان توسعه این طرح‌ها وجود داشته باشد آنها را به سرانجام برسانیم.

وی در ادامه طرح تولید طیور تخمگذار در کانتینر را در روستاها مناسب دانست و گفت: برای اجرای این طرح انتظار داریم مدیران بخش کشاورزی با کارشناسی لازم و محاسبه تمام جوانب از جمله توجه به مزایایی که این طرح در ایجاد اشتغال و درآمد برای استان دارد، طرح تولید طیور تخمگذار در کانتینر را جلو ببرند.

وی با اشاره به ظرفیت مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه، یادآور شد: استان کرمانشاه در زمینه محقق و متخصص برای اجرای طرحهای تحقیقاتی توانمندی فراوانی دارد و می‌تواند خیلی از محصولات کشاورزی را اصلاح کرده و تولیدات کشاورزی را بهبود ببخشد.

وی از محققان خواست طرح‌هایی را مورد مطالعه قرار دهند که نتیجه کاربردی داشته  تا بعد از سال‌ها کار تحقیقاتی نتیجه مطلوبی بدست آید و از هدر رفتن وقت و هزینه جلوگیری شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار