رئیس کل گمرک کشور:
رئیس کل گمرک کشور از خراسان رضوی به عنوان اولین استان در کشور که سامانه ‌آسیکودا را در گمرک خود برای تصریع برنامه‌های صادرات و واردات در نظر گرفته است.
کد خبر: ۷۳۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۵ 08 August 2015
مسعود کرباسیان در برنامه راه‌اندازی از چند پروژه گمرک خراسان رضوی در سالن اجتماعات اداره کل گمرک خراسان رضوی اظهار کرد: خوشبختانه این استان به لحاظ شرایط همجواری با کشورهای مختلف و دارا بودن بهترین امکانات در حوزه گمرکی موفق شده است سالانه میزان صادرات و واردات، روادید، پست و ... را به خوبی انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه انجام شرایط خوب گمرک تنها با هماهنگی از سوی سازمان‌های مختلف امکان‌پذیر است تصریح کرد: وقتی در خراسان رضوی پروانه الکترونیکی جای پروانه کاغذی را در بروکراسی اداری گرفته این نشان دهنده همکاری بسیار خوب سازمان‌های مختلف با گمرک و مدیریت آن در خراسان رضوی است.

رئیس کل گمرک کشور، ایران را کشوری دانست که از سوی سوئیس به عنوان قطب پروانه الکترونیکی گمرکی شناخته شده است، افزود: خراسان رضوی به عنوان اولین استان در کشور که سامانه ‌آسیکودا را در گمرک خود برای تصریح برنامه‌های صادرات و واردات در نظر گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ایران کشور قدرتمند است که توانسته در مقابل 6 کشور اروپایی و آمریکایی در مذاکرات پیروز شود و حق خود را بگیرد بیان کرد: ما باید از این فرصت پیش آمده برای پیشرفت اقتصادی کشور استفاده کنیم و گمرک وظیفه خود را در خدمت‌رسانی به تولیدکنندگان به عنوان یکی از مهمترین وظایف اجرایی کند.

کرباسیان تاکید کرد: اگر چه امروز بخش تولید ما برای تهیه مواد اولیه و برخورد با متخلفین با مشکلاتی روبرو است اما افزایش 600 درصدی کشفیات قاچاق در کشور برای رسیدن به تولید بدون مشکلات مذکور به خوبی محقق می‌شود.

وی با ابراز خرسندی از ایجاد شرایط پرداخت الکترونیکی برای سهولت فعالیت‌‌های اقتصادی مردم در ارتباط با صادرات و واردات تاکید کرد: از استاندار و سایر مسئولین خراسان رضوی خواستار پیگیری راه‌اندازی پنجره واحد را داریم.

کرباسیان افزود: خراسان رضوی قطب تولید جواهرات و سنگ‌های قیمتی است بنابراین گمرک کشور وظیفه اصلی خود می‌داند که در رفع مشکلات صادرات این نوع از تولیدات خراسان رضوی کمک کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار