حجت الاسلام راشد یزدى:
دین اسلام با ماهیت فرهنگى خود هیچگاه از جنگ و خونریزى حمایت نخواهد كرد لذا مسلمانان جهان باید با كمك قلم هایشان به ترویج اسلام بپردازند.
کد خبر: ۷۳۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷ 07 August 2015
حجت الاسلام راشد یزدی در نهمین همایش اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور که در هتل جم مشهد برگزار شد، اظهار كرد: دین اسلام با ماهیت فرهنگى خود هیچگاه از جنگ و خونریزى حمایت نكرده و لذا مسلمانان جهان باید با كمك قلم هایشان به ترویج اسلام بپردازند.

وى افزود: خداوند متعال نیز در قرآن جایگاه ویژه اى به قلم به عنوان نماد اقدامات فرهنگى داده و ضمن قسم خوردن به آن، خیرى در قلم قرار داده است كه تا پایان جهان ادامه و وجود خواهد داشت.

این سخنران مذهبى با بیان اینكه عصر حاضر بر اساس علم و دانش حركت مى كند، عنوان كرد: دین مبین اسلام نیز علم بوده و از نخستین اسبابی که در آن مورد توجه جدى قرار گرفته است، قلم می باشد.

وی خطاب به اساتید و دانشجویان خارج از كشور بیان كرد: آنچه كه ارزش و جایگاه انسان را مشخص مى كند میزان علم و دانسته هایش است كه این به معناى مدرك داشتن صرف نیست بلكه در اسلام اعتبار درك انسان از اعتبار مدرك او در جایگاه بالاترى قرار گرفته است لذا دانشجویان باید به این موضوع توجه بیشترى نشان بدهند.

حجت الاسلام راشد یزدی با اشاره به اینكه تمام سنگرهای پیشرفت جهان را علم باید پر کند، تصریح كرد: امروز جنگى كه بین دولت ها و ملت ها در حال رخ دادن است مانند گذشته با سلاح و نیزه نیست بلكه با دانش و علم روز است در همین راستا ضرورى است كه جوانان ما به كسب علم توجه ویژه داشته باشند و خود را براى حفظ از دشمنان به آن مجهز كنند.

وی تاكید كرد: نقش و جایگاه دین در پیشرفت هاى علمى قابل چشم پوشى نیست چرا كه اگر افراد در این راه با ایمان و دیندار نباشند قطعا علم را در جهت انحراف، نابودى و ضلالت كشیدن قومی استفاده خواهند کرد.

گفتنى است نهمین همایش اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور که به همت نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های کشور در هتل جم مشهد از دوازدهم مرداد ماه سال جاری آغاز شده بود با سخنرانی مهدی گلشنی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و حجت الاسلام راشد یزدی به کار خود پایان داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار