تاسال آینده
معاون ساخت و توسعه راه آهن کشور از برنامه ریزی این شرکت برای امتداد خط ریلی کشور به شهر کرمانشاه تا پایان سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۷۳۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۰ 07 August 2015
به گزارش تابناک ایلام ، سید مسعود نصر آزادانی روز پنجشنبه در ایلام اظهار کرد: عملیات اجرایی احداث خطوط ریلی از ایستگاه سمنگان در اراک به سمت ملایر در استان همدان به اتمام رسیده و در آستانه بهره برداری است.
وی افزود: اجرای راه آهن در مسیر ملایر تا کرمانشاه نیز از نظر زیرسازی 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با وجود محدودیت منابع اعتباری و تخصیص کم، سال آینده شاهد ریل گذاری مسیر فیروزان - کرمانشاه و راه اندازی ایستگاه کرمانشاه خواهیم بود.
معاون ساخت و توسعه راه آهن یادآور شد: از کرمانشاه تا اسلام آباد غرب نیز بخش عمده کار زیرسازی توسط قرارگاه خاتم الانبیاء انجام شده و تاکنون 270 کیلومتر عملیات زیرسازی، روسازی و احداث ایستگاه صورت گرفته است.
نصر آزادانی تاکید کرد: 12 هزار میلیارد ریال بر اساس برآوردهای انجام شده برای تکمیل این خط ریلی مورد نیاز است.
وی گفت: فعالیت این شرکت بر روی هشت طرح بزرگ که بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند متمرکز شده که از جمله آنها می توان به خط ریلی تهران - همدان - سنندج و قزوین - رشت و مراغه - ارومیه اشاره کرد.
وی در خصوص اتصال ایلام به راه آهن سراسری افزود: تنها 2 میلیارد ریال تاکنون برای انجام مطالعات این طرح در نظر گرفته شده و با اعتبارات داخلی اجرای آن امکانپذیر نیست و احداث آن به شکل فاینانس تا زمانی که خط اعتباری طرح مشخص نشود، میسر نمی شود.
معاون ساخت و توسعه راه آهن یادآور شد: طول مسیر اتصال ایلام به راه آهن سراسری با توجه به کوتاهی آن نیازمند اعتبار بسیار بالایی نیست و با حدود 300 میلیون یورو قابل اجراست که خوشبختانه یک ایلامی مقیم سوئد به همراه یک شرکت ایتالیایی آمادگی خود را برای اجرای این طرح اعلام کرده اند.
نصر آزادانی ابراز امیدواری کرد در دوران پسا تحریم شاهد حضور سرمایه گذاران خارجی بیشتری در کشور بوده و روند اجرای طرح های زیربنایی سرعت دو چندانی گیرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی و برخی از مدیران شرکت های زیر مجموعه این معاونت صبح امروز بمنظور دیدار و گفت وگو با استاندار و مسوولان استان ایلام و بازدید از پروژه های راه سازی به این استان سفر کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار