شهردار قم عنوان کرد:
پیچیدگی‌های مدیریت شهری بسیار عمیق است به طوری که شهردار‌ی‌ها بیش از۳۷۰ وظیفه دارند اما یک وزارت خانه بیش از ۲۰ وظیفه ندارد. شهرداری‌ها هم عهده دار کسب درآمد هستند و هم عهده‌دار هزینه در حالی که تمام سازمان‌های دولتی تنها هزینه را به عهده دارند و سازمان‌های خصوصی صرفا مسئول سود هستند.
کد خبر: ۷۳۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۸ 07 August 2015
به گزارش تابناک قم، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد در نشست تخصصی معاونین حمل و نقل و ترافیک شهرداری کلانشهرهای کشور که در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه قم تنها متعلق به قمی‌ها نیست، اظهار داشت: در حال حاضر در استان قم طلاب کشورهای مختلف جهان در حال تحصیل هستند.

وی ادامه داد: نزدیک به ۱۱۰ کشور در این شهر نمایندگی دارند و قوای سه گانه به صورت خاص در قم برنامه‌ریزی دارند و هر کاری که برای این شهر انجام شود به صورتی به اهل بیت(ع) وصل می‌شود چرا که اینجا حرم اهل بیت(ع) است.

شهردار قم افزود: این نشست در زمانی برگزار می‌شود که در سطح بین المللی شرایط خاصی داریم و مذاکرات هسته‌ای به توافقاتی رسیده و قرار است تحریم‌ها که در مدیریت شهری هم اثرات خود را داشته برچیده شود.

وی با اشاره به اینکه باید برنامه ششم توسعه را فارغ از اینکه در برنامه پنجم چه دست‌آوردهایی داشته‌ایم در برنامه‌ریزی‌های خود مد نظر داشته باشیم، تاکید کرد: بعد از واجبات بهترین اعمال خدمت به مردم است و شهرداری‌ها از مهم‌ترین ارگان‌های خدماتی هستند.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه شهرداری باید اعتماد عمومی مردم را جلب کند، گفت: در حال حاضر تمامی هزینه‌های شهر از پول مردم تامین می‌شود، از همین رو باید افرادی که در زمینه برنامه‌ریزی برای مدیریت شهری فعالیت می‌کنند بتوانند منزلت شهرداری را حفظ کنند.

وی با اشاره به اینکه 72 درصد مردم شهرنشین و مرتبط با شهرداری ها هستند، افزود: بدون شک با وجود این جمعیت تشکیل اتحادیه برای شهرداری کشور ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

شهردار قم یادآور شد: در برنامه پنجم توسعه تشکیل اتحادیه شهرداری در دستور کار قرار گرفت و به مصوبه مجلس رسید، اما تاکنون اجازه تشکیل اتحادیه شهرداری داده نشده است.

وی با اشاره به اینکه پیچیدگی‌های مدیریت شهری بسیار عمیق است اضافه کرد: شهردار‌ی‌ها ۳۷۲ وظیفه دارند اما یک وزارت خانه بیش از ۲۰ وظیفه ندارد.

سقائیان‌نژاد ادامه داد: شهرداری‌ها هم عهده دار کسب درآمد هستند و هم عهده‌دار هزینه در حالی که تمام سازمان‌های دولتی تنها هزینه را به عهده دارند و سازمان‌های خصوصی صرفا مسئول سود هستند.

وی با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم شعار تمرکززدایی عملی شود باید کار فعالیت‌های ملی تفکیک شود، افزود: باید امتیازات لازم را به شورای شهر بدهیم که رضایت مردم و از بین نرفتن سرمایه مردم را در پی‌داشته باشیم.

شهردار قم با بیان اینکه 4 هزار میلیاردی که باید هر سال برای حمل و نقل ترافیک تخصیص می‌گرفت تحقق نیافت است، تاکید کرد: از این نشست هم توقع می‌رود که به‌صورت کلیشه‌ای به حرف‌های تکراری پرداخته نشود و تجربه‌های موفق شهرداری‌ها به اشتراک گذاشته شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار