معاون اول رییس جمهور مطرح کرد:
معاون اول رییس جمهور گفت:استان کرمانشاه یکی از کانون‌های اصلی بارندگی است و با توجه به شرایط دولت خودمان باید با حداقل‌ها مشکلات و خسارات ناشی از سیل را بر طرف کنیم.
کد خبر: ۷۳۰۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۴ 31 March 2019

به گزارش خبرنگار تابناک،اسحاق جهانگیری عصر امروز در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان کرمانشاه اظهار داشت : تاکنون در ارتباط با سیل 2 جلسه در دولت برگزار کردیم و برای جبران خسارات سیل زدگان با دست باز عمل می کنیم.

وی خاطر نشان کرد: آمریکایی ها به دنبال وارد کردن فشار برای محدود کردن منابع درآمدی دولت هستند و مانع از تحقق درآمدهای دولت می شوند اما در بخش هایی که مرتبط با زندگی مردم است، خسارات سیل را جبران می کنیم.

معاون اول رئیس جمهور یکی از دغدغه‌های دولت یازدهم و دوازدهم را بحث خشکسالی دانست و تصریح کرد : در همین اواخر سال 97 وضعیت به گونه‌ای بود که فکر می‌کردیم با این بارندگی‌ها در سال 98 بسیاری از شهرهای کشور با مشکل تأمین آب شرب مواجه خواهند شد البته تجربه خشکسالی در سال 93 را داشته ایم که بیش از 6000 روستا با مسئله بی آبی مواجه بودند و با تانکر به آنها آبرسانی می‌شد، بسیاری از تالاب‌های کشور خشک شده و به کانون‌های تهدید کننده حیات و زندگی تبدیل شده بودند، اما با لطف بزرگ خداوند این بارش رحمت سراسر کشور را در بر گرفته است و بسیاری از سدها پر شدند و یا نزدیک پر شدن و در برخی موارد حتی شاهد سرریز شدن برخی سدها هستیم و تالاب‌های ما امروز پر آب هستند و هیچ تالابی دیگر منشأ ریزگرد نخواهد شد.

جهانگیری با بیان اینکه اکثر استان های کشور درگیر سیل هستند عنوان کرد : حدود 20 استان ما اکنون درگیر مسائل سیل است و تا کنون در کشور موضوعی به این فراگیری وجود نداشته که اکثر استان‌ها درگیر شوند، در بسیاری از مناطق کشور سیل باعث خسارت شده است، در برخی مناطق نیز تلفاتی داشته ایم هر چند معتقدیم در این زمینه نباید حتی یک نفر هم تلفات داشته باشیم.

وی ضمن تشکر از همبستگی مردم و تلاش مسؤلین گفت : در ایام تعطیلات نوروز که همه در حال دید و بازدید هستند مدیران کشور همه پای کار بودند، نیروهای مسلح بعد از فرمان رهبری در کنار مردم حضور داشتند و خدمات بسیار خوبی را به مردم ارائه دادند و حضور تعیین کننده‌ای در سیل داشتند که ان شاء الله با مشارکت مردم، کشور از این بحران نیز عبور خواهد کرد.

به گفته وی،ما به عنوان دولت ایران همیشه طرفدار بازگشایی مرز خسروی بوده‌ایم اما طرف عراقی با توجه به دغدغه‌های امنیتی که دارد این مسئله را تا کنون عملی نکرده است.

جهانگیری در پایان از همه مدیران کشور خواست که تا پایان این وضعیت بحرانی پای کار باشند و تلاش خود را جهت به حداقل رساندن خسارات انجام دهند.

 

به گزارش خبرنگار تابناک، وزرای بهداشت، راه و شهرسازی ، ورزش و جوانان، جهاد کشاورزی و معاون پارلمانی رئیس جمهوری در این سفر جهانگیری را همراهی می کردند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار