تابناک: عدم نظارت دقیق بازرسین بهداشت محیط باعث شده تا هر از چندگاهی با ناملایمات بهداشتی در عرضه مواد غذایی و رستوران ها رویرو شویم.
کد خبر: ۷۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۷ 23 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایمنا تامین سلامت کامل مواد غذایی در فروشگاه های مواد غذایی، رستوران ها و فروشگاه های بین راهی یکی از مهمترین خدماتی است که باید از سوی وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی در استان های مختلف به مردم ارائه شود، چراکه مصرف مواد غذایی در شرایط ناسالم می تواند منجر به بیماری شود که درمان آن در حالت پیشرفته در نوع خود برای دولت هزینه های زیادی را می تواند به دنبال داشته باشد.

وظیفه مستقیم نظارت بر عرضه مواد غذایی در رستوران ها و فروشگاه های مواد غذایی بر عهده بازرسین بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی در استان های کشور است. از طرفی همواره طرح های ظربتی بهداشت محیط در کشور اجرا می شود و بعد از ان نتیجه کشفیات مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته رسانه ای می شود. اما به نظر می رسد بازدیدهای بهداشت محیطی آنطور که باید با دقت و نیروی انسانی لازم صورت نمی‌گیرد و تذکرات به صاحبان رستوران ها و فروشگاه های مواد غذایی اثرپذیری لازم را ندارد چراکه هنوز شاهد تخلف در زمینه عرضه مواد غذایی و نوشیدنی ها هستیم و بعضا با مواد غیرقابل استاندارد روبرو می شویم.

تصویری زیر که در شبکه های اجتماعی منتشر شده است، بطری دوغی را در یک رستوران نشان می دهد. کمی که به تاریخ تولید درج شده بر روی این بطری توجه کنیم متوجه می شویم که تاریخ تولید آن 23 اسفندماه سال جاری است و این درحالی است که هنوز در اوایل اسفندماه قرار داریم.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار