بسته ویژه استانی تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۷۲۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۱ 06 August 2015
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.

تارک تحصیلان گیلان به صفر رسید

استان‌ها > گیلان - معاون آموزش ابتدایی مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از به صفر رسیدن تعداد تارک تحصیلان به دلیل مسائل اقتصادی در این استان خبر داد

فارس نوشت : محمدرضا گلی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان با اشاره به توافقنامه وزارت آموزش و پرورش با آموزش و پرورش استان مبنی بر انسداد بی‌سوادی اظهار کرد: اسناد طرح سند انسداد بی‌سوادی در گیلان تدوین شده است.

وی به پیگیری طرح انسداد بی‌سوادی در حوزه تارک تحصیلان در گیلان اشاره کرد و افزود: 891 نفر دانش‌آموز تارک تحصیل در استان وجود داشت و این تعداد در سال گذشته به صفر رسیده است.

گلی خواستار تمرکز بر دانش‌آموزان شش سال برای تحصیل در گیلان شد و بیان کرد: تعداد 483 نوآموز بازمانده از تحصیل توسط آموزش و پرورش به ما معرفی شده است.

معاون آموزش ابتدایی مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه تعداد 178 نفر از دانش‌آموزان مذکور شناسایی نشدند، تصریح کرد: دانش‌آموزان مذکور از استان خارج شدند به استان‌های دیگر رفتند و این موضوع با تلاش بیشتری در حال پیگیری است.

وی شناسایی، جذب و نگه‌داشت دانش‌آموزان تارک تحصیل را نیازمند عزم ملی عنوان کرد و گفت: آموزش توسط آموزش و پرورش ارائه می‌شود اما هزینه‌های مختلفی برای جذب دانش‌آموزان تارک تحصیل وجود دارد و باید جبران شود.

گلی، بخشی از مشکل دانش‌آموزان تارک تحصیل در گیلان را مربوط به مناطق عشایری دانست و خاطرنشان کرد: دختران در مناطق عشایری به دلیل نبود مدرسه دخترانه در این مناطق ترک تحصیل می‌کنند.

معاون آموزش ابتدایی مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از وجود 10 منطقه عشایری در نقاط مختلف استان خبر داد و یادآور شد: بیشترین تمرکز آموزش و پرورش استان بر منطقه عشایری تالش است.

وی با اشاره به اختصاص 30 امتیاز وزارت آموزش و پرورش در زمینه مناطق عشایری به آموزش و پرورش گیلان، اظهار کرد: توجه ویژه فرمانداران به مناطق عشایری در شهرستان‌های مختلف حائز اهمیت است.

گلی به توزیع تعدادی یارانه دستی توسط سازمان جهاد کشاورزی گیلان بین مدارس عشایری استان اشاره کرد و افزود: مناطق عشایری نیازمند توجه دستگاه‌های متولی است.

معاون آموزش ابتدایی مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از اجرای طرح ارتقای برنامه‌های قرآنی برای دانش‌آموزان ابتدایی استان خبر داد و بیان کرد: سال 93 طرح مذکور به صورت پایلوت در محدوده کوچکی از رشت اجرایی شده است.

سنگربان داماش در سپيدرود

دروازه بان فصل گذشته داماش گیلان عصرامروز به سپیدرود رشت پیوست.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما بهنام لایقی فر دروازه بان 25 ساله فصل گذشته داماش گیلان عصر امروز با قراردادی یک ساله به تیم فوتبال سپیدرود رشت پیوست.

پیش ازاین حامد حاجتی بازیکن فصل گذشته راهیان کرمانشاه، محمددادرسی بازیکن فصل گذشته داماش گیلان وسهیل حق شناس بازیکن آزاد به این تیم پیوسته بودند.

تیم فوتبال سپیدرود رشت فصل گذشته با سی ویک امتیاز درمکان دوم جدول 10 تیمی گروه چهارم لیگ دسته دوم فوتبال کشور قرار گرفت وبه مرحله ی پایانی صعود کرد اما دراین مرحله با کسب 12 امتیاز در مکان سوم ایستاد و از صعود به لیگ دسته اول بازماند.
باشگاه سپیدرود رشت درسال 1347 ابتدا با نام تیم فوتبال سلامت بخش به عنوان نخستین تیم فوتبال گیلان تاسیس شد وپس از گذشت شش سال همزمان با بازی های آسیایی تهران به سپیدرود تغییر نام داد.

او ج درخشش این تیم در دهه های 50 و60 بود .

پیراهن اول این تیم به رنگ قرمز و پیراهن دوم آن سفید رنگ است.

جهانبخش در سرزمین لاله‌ها ماندگار شد

علیرضا جهانبخش، مهاجم ملی‌پوش قزوینی با قراردادی پنج ساله به تیم آلکمار هلند در لیگ باشگاهی این کشور پیوست.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علیرضا جهانبخش مهاجم ملی‌پوش قزوینی و بازیکن سابق تیم‌های داماش گیلان و نایمخن هلند پس از درخشش در رقابت‌های فصل گذشته باشگاهی این کشور مدتی بود که از چندین تیم باشگاهی اروپا و تیم باشگاهی آلکمار هلند پیشنهاد داشت تا اینکه بالاخره این فوتبالیست تصمیم خود را گرفت و با قراردادی پنج ساله رسماً راهی تیم آلکمار شد تا فصل جدید رقابت‌های فوتبال باشگاهی خود را در این کشور توپ بزند.

این بازیکن پس از درخواست رسمی مسئولان باشگاهی آلکمار هلند، برای حضور علیرضا جهانبخش، مسئولان باشگاه نایمخن با جدایی فوتبالیست خود برای حضور وی در این تیم موافقت کردند.

مجید گروه‌ای دبیر هیئت فوتبال استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به انتقال علیرضا جهانبخش مهاجم قزوینی تیم نایمخن به تیم آلکمار هلند اظهار کرد: قرارداد این بازیکن با تیم آلکمار به مدت پنج سال و قرار است پس از انجام تست پزشکی قرارداد خود را با این تیم امضا کند.

وی افزود: جهانبخش باید برای انجام تست‌های پزشکی راهی باشگاه آلکمار شود و پس از بازدید از ورزشگاه این تیم به احتمال زیاد تا آخر هفته قرارداد خود را با این تیم تمدید می‌کند.

گروه‌ای عنوان کرد: تیم باشگاهی آلکمار امشب در دیدار برگشت خود در مرحله مقدماتی لیگ اروپا در ترکیه مقابل تیم باشگاهی باساکسهیر ترکیه قرار می‌گیرد و به همین دلیل بدون شک جهانبخش تا اواخر هفته آینده تمرینی با این تیم ندارد و به احتمال زیاد جمعه به همراه این تیم تمرینات خود را با تیم باشگاهی آلکمنار برگزار می‌کند.

گفتنی است، علیرضا جهانبخش فوتبالیست قزوینی تیم ملی سال گذشته در رقابت‌های جام جهانی 2014 کشور برزیل با نظر کارلوس کی‌روش مقابل تیم ملی آرژانتین به میدان رفت و در یک موقعیت با پاس فرار عالی خود رضا قوچان‌نژاد را در یک موقعیت عالی با دروازه‌بان آرژانتین قرار داد.

 مدیرکل جدید پدافند غیرعامل استان گیلان منصوب شد

استان‌ها > گیلان - طی حکمی از سوی استاندار گیلان ، امیر مرادی به عنوان مدیرکل جدید پدافند غیرعامل استانداری منصوب شد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین متن حكم دكتر نجفي بدين شرح است :

جناب آقاي امير مرادي
سلام عليكم

باتوجه به سوابق تجربي و اجرايي شما ، به موجب اين حكم به سمت مديركل پدافند غيرعامل استانداري گيلان منصوب مي شويد .
اميد است با اتكال به خداوند متعال ودرچارچوب وظايف مصوب در راستاي تحقق اهداف و آرمان هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران ، سياستهاي دولت تدبير و اميد و پيروي از منويات رهبر معظم انقلاب اسلامي حضرت آيت الله العظمي خامنه اي "مدظله العالي "موفق باشيد.

محمد علي نجفي
استاندار گيلان

گفتني است شهرداري مناطق شهرستانهاي البرز و قزوين،معاون مديركل پشتيباني وزارت كشور،مديرعاملي سازمان همياري شهرداريهاي استان گيلان و رئيس گروه سياسي استانداري گيلان از سوابق اجرايي مديركل جديد پدافند غيرعامل استانداري گيلان است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار