نویسنده برگزیده کتاب سال دفاع مقدس کشور با بیان اینکه هنرمندان فارس در کشور سرآمد هستند گفت: هنرمندان استان فارس در خارج از استان بیشتر مورد توجه و تکریم هستند و وصف حال هنرمندان ما حکایت مرغ همسایه غاز است.
کد خبر: ۷۲۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۶ 05 August 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا:محمد محمودی نورآبادی عصر سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه هنرمند نیازمند حمایت های مادی و معنوی است بیان کرد: متاسفانه برخی مسوولان فرهنگی در استان فارس هیچ گونه حمایت مادی و معنوی از هنرمندان استان نمی کنند بلکه در برخی از مواقع روحیه و انگیزه کاری آنها را نیز خنثی می کنند.
وی افزود: هنرمندان دیگر استان ها که در برخی از مواقع از لحاظ درجه کاری از هنرمندان استان عقب تر هستند در استان های خود مورد تقدیر و تکریم مسوولان قرار می گیرند.
محمودی نورآبادی اظهارداشت: کمتر جشنواره ای در کشور برگزار می شود که هنرمندان استان فارس در آن حضور نداشته و مقام کسب نکنند که از برخی مسوولان فرهنگی استان فارس به دلیل کم توجهی به هنرمندان گلایه دارم.
وی اضافه کرد: حدود هفت ماه است که با نهادهای فرهنگی استان ارتباط ندارم و کارهای خود را از طریق نهادهای فرهنگی و انتشارات تهران و مشهد پیگیری و دنبال می کنم زیرا آنها بیشتر از هنر و هنرمند حمایت می کنند.
او ادامه داد: این درحالی است که در استان مکانی برای حمایت معنوی هنرمندان وجود ندارد وعضو انجمن قلم بودن تنها یک نام است و این انجمن هیچ اعتبار و حمایتی برای هنرمندان ندارد.
محمودی نورآبادی عنوان داشت: در همه دوران ها بخش فرهنگ و هنر در مظلومیت به سر می برد و در میان هنرها، نویسندگی مهجوریت ویژه ای دارد.
وی گفت: استان فارس ظرفیت و پتانسیل بالایی در بخش فرهنگ و هنر دارد که در صورت افزایش همدلی و همزبانی نهادهای فرهنگی استان و پرهیز از جزیره ای عمل کردن،می توانیم شاهد بالندگی و شکوه هرچه بیشتر این بخش در استان باشیم.

*** عمر کوتاه ادبیات دفاع مقدس و پایداری

محمودی نورآبادی بیان کرد: نویسنده های حوزه دفاع مقدس و ادبیات پایداری عمری طولانی ندارد و این بخش نیز مانند دیگر نهادهای انقلابی که پس از انقلاب و دوران جنگ شکل گرفته، ایجاد شده است و انقلاب و دفاع مقدس نویسندگان در این حوزه را پرورش داده است.
وی با بیان اینکه نویسندگان قبل از انقلاب اقبالی نسبت به این عرصه از ادبیات و هنر ندارند اظهارداشت: ادبیات دفاع مقدس و ادبیات پایداری در مرحله شکل گیری سه مرحله شیفتگی و شعاری در دهه 60، آزمون و خطا و حرکت به سمت حرفه ای را در دهه 70 و حرفه ای را در دهه 80 به بعد پشت سر گذاشته است.
او اضافه کرد: درحال حاضر آثار تولیدی فاخری در عرصه ادبیات انقلاب، دفاع مقدس و پایداری تولید می شود امروز این عرصه از ادبیات کشورمان توانسته با شتاب به سمت حرفه ای شدن حرکت کند و توانسته جایگاه خود در هنر داخل و خارج از کشور را پیدا کند.
محمودی نورآبادی ادامه داد: متاسفانه امروزه هنوز قالب رمان برای جامعه مذهبی و انقلابی ما ناشناخته و تعریف نشده است به طوری که این بخش در بین بچه مسجدی ها جایگاهی ندارد و این یک ضعف در ادبیات انقلاب و دفاع مقدس است.
وی عنوان داشت: ماندگاری و انتقال مناسب پدیده های اجتماعی به نسل آینده، تنها از طریق بهره گیری از ابزار هنر امکان پذیر است که ادبیات داستانی قالب ارزشمندی برای ماندگاری رویدادهای تاریخی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار