امام جمعه تبریز:
امام جمعه تبریز گفت: جنگ هشت ساله با وجود همه خسارت‌ها باعث شد تا شعار "ما می‌توانیم" را تجربه کنیم و به دشمنان استقلال خود را بفهمانیم و امروز به این دستاوردهای مختلف خود مفتخر باشیم که همه به برکت ایستادگی در برابر دشمن میسر شده است.
کد خبر: ۷۲۰۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸ 01 March 2019
 

به گزارش تابناک تبریز از خبرگزاری ها, حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تبریز، سفر بشار اسد رئیس جمهور سوریه به ایران و دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی را از تحولات مهم در این مقطع حساس دانست و اظهار داشت: سفر بشار اسد حاکی از آن است که تمام توطئه‌های نظام استکبار به سرکردگی آمریکا که سعی داشتند با جنگ تمام عیار نظام سیاسی قانونی سوریه را سرنگون کنند شکست خورده است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: این سفر نشان از تحقق وعده الهی و پیروزی جبهه مقاومت و ناکامی آمریکا در تثبت اهداف شوم خود در منطقه دارد‌.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه جبهه مقاومت با وجود همه توطئه‌ها زنده و در جریان است، گفت: وعده الهی حق بوده و به تبع آن چاره‌ای جز مقاومت وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: سفر رئیس جمهور سوریه به تهران حکایت از آن دارد که آمریکایی‌ها بر خلاف ادعاهای خود، دیگر توان و قدرت آن را ندارند تا به هر شیوه‌ای اهداف شوم خود را اجرایی کنند. 

نماینده ولی‌فقیه در استان ابراز کرد: بنابه فرمایش رهبری، دیگر شاهد افول قدرت آمریکا در منطقه هستیم.

وی افزود: البته نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای کمرنگ نشان دادن پیروزی ایران در سوریه می‌خواهد با سفرهای منطقه‌ای شکست را جبران کند چراکه در این سفر باز هم  اتهامات ضد ایرانی خود را مطرح کرده است ولی دوره‌گردی نخست وزیر صهیونیستی نه تنها چیزی از دستاورد و اقتدار و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت در منطقه کم نخواهد کرد بلکه نشان دهنده ناتوانی و درماندگی رژیم صهیونیستی است.

آل‌هاشم، سفر بشاراسد به تهران را با پیامدهای مختلف برشمرد و توضیح داد:  تثبیت سیاسی و نظامی دولت سوریه، آغاز سفرهای خارجی، تجلیل از خدمات ایران عزیز در کمک به مبارزه با تروریست در سوریه، پاسخ به حامیان جدایی تهران و دمشق، آغازی بر پایان پروژه انزوا دولت سوریه، پاسخی به نشست‌های ورشو و... از جمله این پیامدها بود.

وی ادامه داد: همزمان با سفر بشار اسد به تهران، شاهد پیروزی محور مقاومت در مقابل تروریست‌ها بودیم در حالی که نشست‌های ورشو نیز برگزار شد و نشانگر این بود که آنها در حال تداوم طرح‌های خود هستند ولی به یقین به این موضوع پی برده‌اند که هر طرح امنیتی بدون ایران و سوریه محکوم به شکست خواهد بود.

نفود پایدار جمهوری اسلامی ایران فراتر از بعد نظامی و اقتصادی است

امام جمعه تبریز بیان کرد: نفود پایدار جمهوری اسلامی ایران فراتر از بعد نظامی و اقتصادی بوده و واکنش قاطع به ایجاد منطقه حائل در سوریه توسط آمریکا از دیگر پیام‌های سفر رئیس جمهور سوریه به ایران بود که امیدواریم برادران سوریه در منطقه به موفقیت‌های چشمگیری دست یابند.

تشکیل کار گروه برای اجرای بیاینه گام دوم انقلاب

وی در ادامه بیانیه راهبردی مقام معظم رهبری برای گام دوم انقلاب را مورد اشاره قرار داد و گفت: گرچه کارهایی شروع شده و اعلام آمادگی‌هایی انجام گرفته است که از آنها می‌توان به اعلام آمادگی دانشگاه و حوزه‌های علمیه اشاره کرد که به خوبی وارد عمل شده‌اند و حتی تمام حوزه‌های دینی ساعت ۱۰ صبح روز شنبه، یازدهم اسفندماه تجمع خواهند داشت ولی اینها کفایت نمی‌کند بلکه باید مسوولان، اساتید و دانشجویان با تشکیل کار گروه‌ها برای اجرای بیانیه راهبردی تلاش کنند.

آل‌هاشم متذکر شد: امیدواریم که جوانان در محیط‌های دانشگاهی با فعال کردن کار گروه‌های فعال و دلسوز در عمل کردن به گام دوم انقلاب قدم‌های مثبتی بردارند و بنده نیز هر هفته یک گام از 40 گام رهبر معظم انقلاب را مطرح خواهم کرد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مباحث مهم در رابطه با گام دوم، چگونگی تحقق آن می‌باشد، تصریح کرد: قطعاً این تحقق به همت همگانی، اهتمام ویژه نخبگان را می‌طلبد چراکه این بیانیه یک منشور راهبردی و نقشه‌راهی کاملا عملیاتی است که باید از سوی مدیران و مسوولان اجرایی و جوانان کشور پیاده شود.

خطیب نماز جمعه تبریز افزود: تحقق این مهم منوط به گفتمان‌سازی و تبیین آن از سوی اصحاب رسانه و تریبون‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه هر یک از مدیران باید نسبت به پیاده سازی این بیانیه اقدام کنند، گفت: گام‌های عملیاتی در زمینه علم و پژوهش در بعدهای مختلف از جمله شتاب بخشیدن به سرعت پیشرفت عملی با شدت بالا جهت جبران عقب ماندگی‌ها، دستیابی به قله‌های دانش و عبور از مرزهای کنونی دانش در مهم‌ترین رشته‌ها، حضور گرم و قاطع و جدی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و حوزه‌های علمیه، احساس مسوولیت بیشتر برای شکل‌دهی به جهان علمی ، به پا خواستن جوانان در راه انقلاب علمی در کشور ، ادامه راه شهدای علمی کشور و ناکام‌سازی دشمن و کینه توز از جهات علمی کشور از جمله الزاماتی است که در بحث پژوهش و علم مد نظر می‌باشد. 

امام جمعه تبریز در بخش دیگر صحبت‌های خود به درگیری دو کشور هند و پاکستان اشاره کرده و گفت: با توجه به اینکه هر دو کشور دارای تسلیهات اتمی هستند، از این‌رو درگیری این دو کشور به نفع خودشان است و نه به نفع هیچ کشوری و ادامه داشتن این درگیری‌ها و تصاعد بحران میان این دو کشور به شدت خطرناک است.

وی با دعوت هر دو کشور به خویشتن‌‌داری گفت: همانطور که وزیر امورخارجه نیز گفته است هر دو کشور باید با صحبت مشکل خود را رفع سازند و امنیت مرزهای خود با کشورهای همسایه را مدنظر قرار دهند.  

‌‌آل‌هاشم در ادامه با اشاره وضعیت آشفته بازار گوشت و گرانی کالاهای اساسی در کشور گفت: هرچند برای تنظیم بازار دولت اقدام به واردات گوشت کرده ‌اما هر روز شاهد صف‌های طولانی مردم برای خرید آن هستیم که این موضوع نشان می‌دهد دست‌های پشت پرده وجود دارد و گوشت قاچاق می‌شود.

وی با تاکید بر اتخاذ راهکارهای عملی برای قطع دست دلالان از بازار گوشت تصریح کرد: نهادهای نظارتی  با تلاشی مجددانه و مضاعف در این زمینه باید وارد عمل شوند.

وی اضافه کرد: در استان شاهد هستیم استاندار و مسوولان تلاش می‌کنند ولی نیاز به تلاش مضاعف است که نقش نهادهای بازرسی در این زمینه بسیار زیاد است.

نماینده ولی‌فقیه در استان، فرارسیدن مناسبت‌ روز درختکاری و هفته منابع طبیعی را در هفته آینده مورد اشاره قرار داد و گفت: بدیهی است این روزها را برای حفظ منابع طبیعی و استفاده از آموزه‌های دینی اختصاص دهیم و جه زیباست که هر هموطن یک درخت ولو کوچک بکارد.

وی با تاکید بر اینکه دغدغه بیابان‌زدایی، بیابان‌زایی، آلودگی‌زیست محیطی بزرگترین دغدغه جهانی محسوب می‌شود، تصریح کرد: از این‌رو بهتر است که درخت بکاریم چراکه روایت‌های دینی متعددی نیز در این خصوص وجود دارد و ثواب زیادی برآن شمرده شده است. 

امام جمعه تبریز مناسبت دیگر هفته را سالگرد تاسیس کمیته امداد در سال ۱۳۵۷ و آغاز هفته احسان و نیکوکاری عنوان کرد و گفت: کمیته امداد در راستای تحقق محرومیت‌زدایی تشکیل شده و خدمات بزرگی در این ۴۰ سال انجام داده  است.

وی ادامه داد: کمیته امداد امام رحمت الله از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب است از این‌رو بیایید دست به دست هم داده و به فکر فقرا بوده و توجه بیشتری داشته باشیم چراکه چشم آنها به کمک بقیه است و چه اشکالی دارد تا مقداری از هزینه‌های خود را به فقرا اختصاص دهیم. 

خطیب نماز جمعه تبریز خاطرنشان کرد: چه اشکالی دارد تا عید را کمی ساده بگیریم چراکه گاها نزدیک عید شاهد تغییرات دکوراسیون خانه‌ها هستیم ولی واقعا چه لزومی دارد که این کارها انجام گیرد و در مقابل در فامیل و همسایه خانواده‌ای با فقر و نداری روزگار سپری کنند. 

وی در ادامه با قدردانی از حضور گرم خیرین تبریزی در صحنه‌های مختلف گفت: خدا شما را سربلند نگه دارد و عمر با عزت برای توجه بیشتر به فقرا دهد. 

گرامیداشت شهدای خوجالی

امام جمعه تبریز با اشاره بر اینکه مومن در برابر جهالت خشمگین نمی‌شود، گفت: باید با افراد نیازمند و ضعیف در جامعه با زبان خوش برخورد کرد و اگر در اثر مشکلاتی حرفی می‌زنند آن حرف زشت را نشنیده بگیرید. 

وی در در ادامه سالگرد شهدای "خوجالی" را مورد اشاره قرار داد و گفت: خدا روح این شهدا را قرین رحمت کند. 

آل‌هاشم  با اشاره به فرارسیدن سالگرد عملیات خیبر گفت: یکی از شهدای این عملیات شهید باکری است که هفته آینده یک مراسم در خور شان این شهید با حضور فرمانده‌کل سپاه برگزار خواهد شد.

واکنش حجت الاسلام آل‌هاشم به سخنان تامل برانگیز عبدالعلی‌زاده

نماینده ولی فقیه در استان در خطبه اول نماز جمعه این هفته تبریز هم در ادامه سلسله مباحث گفتار نیک از دیدگاه قرآن تاکید کرد: باید یاد بگیریم که نیک و طیب سخن بگوییم چرا که گفتاری در پیشگاه خداوند پسندیده است که پاکیزه و صادق باشد.

امام جمعه تبریز داشتن سخن نیک در روابط اجتماعی را با اهمیت دانست و گفت: به عنوان مثال، نیکو صحبت کردن با افرادی که دست نیاز به سوی ما دراز می‌کنند از اخلاق پسندیده دینی و اسلامی است.

‌‌آل‌هاشم در ادامه با اشاره به برخی اظهارت مطرح شده در خصوص جنگ تحمیلی گفت: برخی‌ها می‌گویند گرچه در ظاهر پیروز جنگ بودیم اما در واقع بازنده اصلی جنگ ایران بوده ‌چرا که جنگ باعث شد کشور ما از توسعه و پیشرفت باز ماند.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: در جواب این افراد باید گفت جنگ با تمامی خسارت‌هایی که داشت باعث شد ما روی پای خود بایستیم و به دشمنان بفهمانیم که برای استقلال کشور آرمان ملت ایران خود‌کفایی در همه زمینه‌هاست که مصداق بارز آن دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای با  همت بلند دانشمندان جوان انقلابی ایران عزیز بوده است.

 

اخبار تبریز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :