کد خبر: ۷۱۹۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹ 27 February 2019

احتمالا خیلی از شما بیش از یک روز در هفته رانندگی می کنید، اما مطمئنا به مناطقی که باعث معده درد یا تهوع شما بشود، نمی روید. پل هایی در دنیا وجود دارند که عبور از آن ها ممکن است باعث ایجاد این مشکلات برای شما گردد. از پل هایی که بر روی هوا تاب می خورند بگیرید تا پل هایی که شیبشان بیش از حد زیاد است. 


پل سلطنتی جورج، کولورادو | Royal Gorge Bridge, Colorado

پل سلطنتی جورج


این پل فوق العاده نه تنها بزرگترین پل معلق در ایالات متحده است، بلکه تاریخی بسیار جذاب و خواندنی هم دارد. پل سلطنتی جورج، در سال ۱۹۲۹ احداث شده است ولی تا ۵۰ سال بعد از ساختش، کابل های تثبیت کننده باد نداشت! این پل یکی از جاذبه های گردشگری این منطقه است و عبور از آن شجاعت زیادی نیاز دارد.

 

پل های میمون، ویتنام | Monkey bridges, Vietnam

پل های میمون
در حال حاضر، پل های میمون زیادی در ویتنام وجود دارند. این پل ها همچنین انواع مختلفی در دلتای مکونگ دارند و هیچکدام شبیه به هم نیستند. وقتی این پل ها را از نزدیک ببینید، تصور می کنید که فقط یک میمون می تواند از روی آن عبور کند. ولی در واقع تعداد زیادی از مردم محلی ویتنام هر روز بارها از روی این پل ها عبور می کنند.

پل های میمون، معمولا از یک قطعه بامبو ساخته شده اند. افرادی که از روی این پل ها عبور می کنند، در هنگام رد شدن، حالتی مانند میمون پیدا می کنند. به همین دلیل خنده دار، نام این پل های ترسناک را پل های میمون گذاشته اند.

 

پل معلق حسینی، پاکستان | Hussaini Hanging Bridge, Pakistan

پل معلق حسینی
یکی دیگر از ترسناک ترین پل های دنیا در کشور پاکستان قرار گرفته است. کسانی که قلب ضعیفی دارند، نمی توانند از این پل عبور کنند. قدم زدن در میان چوب هایی که از هم کلی فاصله دارند و به هیچ چیز هم بند نیستند، کار هر کسی نیست!

چیزی که باعث ترسناک شدن این پل می شود، فقط سقوط در رودخانه هونزا از میان شکاف هایش نیست! تماشای بقایای پل معلق کنار این پل، که به کل نابود شده است، ترس شما را دو چندان خواهد کرد.

 

پل هفت مایل، فلوریدا | Seven Mile Bridge, Florida

پل هفت مایل
در حالی که از لحاظ فنی، پل هفت مایل جدید، دومین پل از نوع خود در دنیاست، اولین نوع از این پل، به طور مستقیم بر روی آب افتاد و مانع عبور قایق ها شد! همین موضوع، باعث می شود که این پل به عنوان یکی از ترسناک ترین پل های دنیا شناخته شود.

علاوه بر این، در این منطقه از فلوریدا طوفان های سهمگین و شدیدی رخ می دهد. در مواقع این طوفان ها، عبور از این پل به یکی از وحشتناک تریم کارهای دنیا تبدیل خواهد شد.

 

پل گذرگاه فریب، ایالت واشینگتون | Deception Pass Bridge, Washington State

پل گذرگاه فریب
شاید رانندگی با یک ماشین در پلی که در مه فرو رفته است، خیلی ترسناک نباشد. اما اگر قرار باشد شما در ارتفاع ۱۸۰ پایی در میان این پل مه گرفته قدم بزنید چه؟! پل گذرگاه فریب، دو جزیره Whidbey و Fidalgo را به هم متصل می کند. قبل از ساخت این پل، دسترسی این جزایر به هم، فقط از طریق قایق سواری ممکن بود. هرچند امروزه نیز بسیاری از مردم، استفاده از قایق را به عبور از این پل ترسناک ترجیح می دهند.

 

پل پیاده روی سایه بان (کانوپی)، غنا | Canopy Walk, Ghana

پل کانوپی
عبور از این پل، فقط قدم زدن در میان یک جنگل نیست. با ارتفاع ۴۰ پایی که این پل دارد، شما در واقع از کنار تاج درختان عبور خواهید کرد! قدم زدن در آسمان در حالی که پرندگان از کنارتان عبور می کنند و میمون ها از این درخت به آن درخت می پرند، باعث می شود که پل کانوپی غنا به یکی از ترسناک ترین پل های دنیا تبدیل شود.

همچنین اگر شما از چیزی بترسید، نمی توانید به راحتی راه رفته را برگردید. چرا که این پل بیش از ۱۰۰۰ پا طول دارد!

 

پل آسمان لنکاوی، مالزی | Langkawi Sky Bridge, Malaysia

پل آسمان لنکاوی
پلی معلق که ۴۰۰ پا از زمین ارتفاع دارد و بارها برای تعمیر تعطیل شده است. البته پل آسمان لنکاوی اکنون بر روی عموم باز است. اما به راستی چرا این پل به مدت ۲ سال برای بازدید عموم تعطیل شده بود؟!

شایعات بسیار زیادی در این رابطه شنیده شده است. یکی از این شایعات، که باعث ترسناک شدن عبور از این پل می شود، این است که این پل تا مرز سقوط و نابودی هم پیش رفته بود!

 

پل قله تیتلیس، سوئیس | Mount Titlis, Switzerland

پل قله تیتلیس
تاب خوردن بر روی یک پل، در میان کوه های آلپ سوئیس در ارتفاع ۳ هزار متری از سطح دریا در حالی که بادی بسیار سرد هم می وزد، شما را نمی ترساند؟! اگر جوابتان منفی است، لابود مشکلی دارید که باید درمانش کنید! البته این پل به عنوان یکی از امن ترین پل های دنیا شناخته می شود و هر ساله تعداد زیادی از کوهنوردان و اسکی بازان از آن به سلامت عبور می کنند.

از بالای پل قله تیتیس سوئیس، می توان چشم اندازهای فوق العاده زیبایی را مشاهده کرد.

 

پل اشیما اوهاشی، ژاپن | Eshima Ohashi Bridge, Japan

پل اشیما اوهاشی
تصور کنید که با ماشینتان سوار یک ترن هوایی شوید! اگر قصد عبور از پل اشیما اوهاشی ژاپن را داشته باشید، احتمالا این حس به شما دست خواهد داد! این پل یا داشتن شیبی معدل ۶٫۱ درصد و ارتفاعی معادل ۱۴۴ پا، یکی از ترسناک ترین پل های دنیا محسوب می شود.

 

پل جاودانه ها، هانگ شانگ چین | The Bridge of Immortals, Huang Shang China

پل جاودانه ها
اگر آنقدر شجاعت داشته باشید که از روی این پل عبور کنید، می توانید از بلندای آن مناظری بسیار تماشایی را از بالای ابرها تماشا کنید. این پل، در یکی از زیباترین مناطق کشور چین احداث شده است.

پل جاودانه ها
اگرچه این پل ها، خطرناک ترین پل های دنیا هستند، ولی بدون شک زیباترین آن ها نیز هستند. با عبور از این پل ها، چشم اندازهای بسیار زیبایی رو در وری شما قرار خواهد گرفت.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار