مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش در تبریز:
مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش گفت:اولویت گزینش در آزمون استخدامی دوره ابتدایی با فارغ التحصیلان گرایش‌های مختلف رشته علوم تربیتی است.
کد خبر: ۷۱۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۴ 04 August 2015
به گزارش خبرنگار ما ، مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش در جمع کارکنان حوزه ابتدایی استان آذربایجانشرقی اظهارداشت: درحال حاضر این وزارتخانه با اضافه شدن سال تحصیلی ششم به مقطع ابتدایی با کمبود قابل توجه معلم روبرو است که این تعداد استخدام‌ها پاسخگوی نیاز دوره ابتدایی نخواهد بود.

وی عنوان کرد: اولویت گزینش در آزمون استخدامی دوره ابتدایی با فارغ التحصیلان گرایش‌های مختلف رشته علوم تربیتی است.

صادق صادق پور، با اشاره به کمبود نیروی انسانی در آموزش ابتدایی گفت: ما تلاش کرده‌ایم با بهره‌گیری از سایر روش‌ها از جمله اضافه کاری، حق التدریس، تدریس مدیر و معاون و حفظ بازنشستگان، کمبود نیروی موجود را در این مقطع جبران کنیم.

وی، گفت: در حال حاضر هفت میلیون و 194 هزار دانش آموز با حضور 380 هزار نفر معلم در مدارس ابتدایی کشور در حال تحصیل هستند که بیشترین تعداد دانش آموزان مربوطه به پایه اول ابتدایی است.

صادق پور از رشد یک و نیم درصدی دانش آموزان پایه اول ابتدایی در سال‌های اخیر خبر داد و تصریح کرد: نورم رشد تعداد دانش آموزان پایه اول ابتدایی در کشور حدود یک و نیم درصد است که در این بین استان سیستان و بلوچستان با رشد چهار درصدی در صدر جدول رشد تعداد دانش آموزان پایه اول ابتدایی قرار دارد.

مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش، توسعه گفتمان‌های اتاق معلمان را از دغدغه‌های خود عنوان و خاطرنشان‌ کرد: گفت‌وگوی اتا‌ق‌های معلمان موضوع مهمی است که در کشورهایی همچون ژاپن مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

وی افزود: در این کشورها محوریت گفت‌وگوهای این اتاق‌ها بر روش‌های موثر تدریس، موارد ارزشمند برای آموزش‌، نتایج کنکورها و .. است و ضروری است ما نیز به طور دقیق بررسی کنیم که معلمان ما در اتاق‌های گفت‌وگو بر چه مباحثی تاکید دارند.

صادق پور، با اشاره به ضرورت توجه به تکنولوژی آموزشی در دوره ابتدایی گفت: طبق صحبت‌های صورت گرفته با دانشگاه فرهنگیان مقرر شده است سرفصل‌های مرتبط با تکنولوژی آموزشی در رشته‌های مختلف این دانشگاه گنجانده شود.

وی گفت: فراموش نکنیم که تا زمانی که نتوانیم درون دادها را تقویت کنیم بدون شک برون داد‌ها بر ما حکمرانی خواهند کرد که مهمترین این درون دادها در نظام آموزش و پرورش طرح درس می‌تواند باشد


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
محمدجوادرسولزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
باعرض سلام وخسته نباشی اینجانب بامدرک فوق دیبلم ازدانشگاه جامع
حسن سالاری
|
-
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
با عرض سلام از مسئولین خواهش میکنم که برای رشته علوم تربیتی یه فکری بردارن الان دانشجوهای رشته علوم تربیتی دارن بیکار میشن امیدمون به آموزش وپرورشه که متاسفانه این نهاد کم کاری میکنه لطفا به فکر جامعه باشید در جامعه ای که به دکتر بها داده بشه و به معلم بها داده نشه اون جامعه جامعه ی بیماریه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :