کد خبر: ۷۱۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۶ 04 August 2015
آستارا - ایرنا - فرماندار بندر آستارا گفت: برخی از راه های روستایی بخش لوندویل از وضعیت نامناسبی برخوردار هستند که با تخصیص اعتبار لازم در حداقل زمان ممکن این راه ها ساماندهی و بهسازی می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیروس شفقی عصر دوشنبه در جریان بازدید از روستاهای محروم بخش لوندویل در جمع مسوولان محلی و روسای ادارات آستارا افزود: راه های روستایی شیری حیاطی ، خان حیاطی ، میه کومه ، سلی و گونش از توابع بخش لوندویل از وضعیت نامناسبی برخوردار بوده و روستاییان برای تردد در این روستاها با مشکلاتی مواجه هستند.
وی احداث سه دهنه پل در مسیر راه روستایی خان حیاطی به شیری حیاطی را از جمله پروژه های در دست اقدام عنوان کرد و گفت: با تخصیص دو میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار از محل تبصره 22 قانون بودجه، دو دهنه از پل های مذکور در هفته دولت سال جاری به بهره برداری می رسد.
وی با اشاره به اینکه این پل های روستایی توسط اداره راه و شهرسازی احداث می شود ، اظهار کرد: سه دهنه پل دیگر برای ارتباط راه های روستایی بخش لوندویل در یک سال آتی احداث خواهد شد.
فرماندار آستارا در ادامه مسیر ارتباطی به روستاهای میه کومه ، سلی و گونش را سخت گذر خواند و گفت: این روستاها دارای 45 خانوار ثابت ، 400 هکتار اراضی کشاورزی و نیز چهار هزار دام سنگین و سبک است که همه این ویژگی ها وظیفه ما را در راه رسیدگی به این روستاهای کوهستانی بخش لوندویل دو چندان می کند.
شفقی ادامه داد: طبق هماهنگی که بین اداره منابع طبیعی و آبخیز داری انجام شده، عملیات اجرایی راه این روستاها با تخصیص اعتبار لازم در سال جاری آغاز می شود.
وی میزان برآورد هزینه برای اتمام پروژه راه روستایی این منطقه را دو میلیارد و 500 میلیون ریال عنوان کرد.
وی در ادامه تامین آب شرب و عملیات برق رسانی را از جمله برنامه های بعدی دولت در این سه روستای محروم بخش لوندویل عنوان کرد.
فرماندار آستارا توجه دولت به روستاهای محروم را ویژه توصیف کرد و افزود: تمامی سعی دولت تزریق امکانات به روستاها با هدف جلوگیری از مهاجرت روستاییان به مناطق شهری است.
وی افزایش تولیدات کشاورزی را باعث پویایی اقتصاد مقاومتی خواند و ادامه داد: با توجه به اینکه شغل عمده روستاییان آستارا دامداری و کشاورزی است، به همین سبب حمایت از روستاییان در واقع حمایت از بخش تولید است.
وی با بیان این که از هیچ کوششی برای رفع مشکلات بخش لوندویل دریغ نخواهیم کرد ، اظهار کرد: به بخش لوندویل باید بیشتر توجه شود و کمبودهای عمرانی به خصوص در سطح روستاهای این بخش باید برطرف شود.
مسوولان آستارا در جریان این سفر از یکی از کارخانه های آب معدنی این شهرستان بازدید کردند.
این کارخانه در زمینی به مساحت چهار هزار متر مربع با سرمایه گذاری 30 میلیارد ریالی و تولید روزانه 30 هزار بطری یک و نیم لیتری و با اشتغالزایی مستقیم برای 15 نفر، در روستای شیری حیاطی بخش لوندویل فعالیت می کند.
بخش لوندویل شهرستان آستارا با حدود 22 هزار نفر جمعیت، دارای 19 روستا می باشد.
شهرستان مرزی بندر آستارا در 200 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار