فرمانده سپاه امام رضا (ع):
فرمانده سپاه امام رضا (ع) گفت: بارها گفته شده آنچه که در طول ۴۰ساله عمر انقلاب اسلامی به‌دست آمده در نتیجه مبارزه بوده است نه مذاکره، این نگاه و تفکر و اندیشه را باید از ذهن خود خارج کنیم که با مذاکرت می‌شود دشمن را به زمین زد، آنچه که دشمن را به زمین می‌زند مبارزه است.
کد خبر: ۷۰۹۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱ 30 January 2019

به گزارش تابناک رضوی، سردار یعقوب علی نظری با بیان این مطلب اظهار کرد: گرفتاری‌های موجود در حوزه اجرایی ناشی از مدیریت است و به افراد برمی‌گردد که با پیوستگی و استحکام و تجربه‌ ۴۰ ساله از این گردنه‌هم عبور خواهیم‌کرد.

 

فرمانده سپاه امام رضا(ع) بیان کرد:بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی این‌ است که شعار ریشه‌ای و اصلی آن یعنی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی محقق شده‌است و انقلاب علی‌رغم همه چالش‌ها مسیر اصلی خود را طی کرده‌است.

 

وی با اشاره به اینکه نظام اسلامی برخاسته از قدرت مردمی و مبتنی بر اعتقادات اسلامی شکل گرفت تا استقلال و آزادی محقق شود، گفت: مسأله جمهوریت در کشور ما مدعی بسیار دارد اما باید تاکید کنیم که جمهوریت، در نظام اسلامی به احسن وجه محقق شده، برای آن هزینه داده‌ایم و به هیچ وجه نمی‌توان خدشه‌ای بر آن وارد کرد.

 

سردار نظری افزود: مصداق بارز تحقق جمهوریت مسأله فتنه ۸۸ است که آن‌هایی که با ادعای رای مردم وارد صحنه شدند علیه رای مردم و جمهوریت شورش کردند اما نظام و در راس آن مقام معظم رهبری از رای مردم و جمهوریت، صیانت کرد.

 

وی با بیان اینکه جمهوریت در کشور محقق شده اما در اسلامیت کاستی‌هایی وجود دارد، اظهار کرد: اگر به اندازه‌ای که نظام برای جمهوریت هزینه کرده‌است، مسؤولان مربوطه در تمام عرصه‌ها اسلامیت‌ را دنبال می‌کردند، اوضاع از شرایط فعلی به مراتب بهتر و جلوتر بود. 

 

فرمانده سپاه امام رضا(ع) بیان کرد: بر خلاف بعضی نظریاتی که داده می‌شود، نظام اسلامی مسؤول جهنم و بهشت مردم است، فلسفه امر به‌معروف و نهی از منکر یعنی همه نسبت به یکدیگر مسؤول هستیم و یکی از نقاط برجسته مسلمانان این است که نسبت به سرنوشت یکدیگر در دنیا و آخرت مسؤول باشند.

 

وی افزود: نظام اسلامی در ارتباط با شهروندان خودش و کسانی که تحت تفکر انقلاب اسلامی قرار می‌گیرند مسؤول است و باید زمینه و بستر لازم برای تربیت آن‌ها فراهم شود.

 

سردار نظری با اشاره به اینکه مسؤولان از صدر تا ذیل در حوزه‌های مختلف سه‌گانه باید اسلامیت را محور قرار دهند، گفت: بعضی از مواقع که با مسؤولان اجرایی صحبت می‌کنم این نکته‌ را برحسب وظیفه عرض می‌کنم که در نظام اسلامی خدمت باید جهت‌دار و در مسیر تعامل و تکامل باشد و هیچ پدیده‌ای در نظام اسلامی ابتر و خالی از معنا و صرف دنیا نیست.

 

وی افزود: در نظام اسلامی، نظام برمبنای تحقق نظرات و آرا مردمی اداره می‌شود و اگر مردم به فردی اقبال می‌کنند و خوب عمل نمیکند مشکل از فرد است و از نظام و مردم نیست.

 

فرمانده سپاه امام رضا(ع) بیان کرد: استقلال بدون قدرت شکل نمی‌گیرد، اگر مستقل نباشیم  قدرتمند نمیشویم و نمی‌گذارند قدرت‌مند بشویم، متقابلا زمانی میتوانیم استقلال خود را حفظ کنیم که از قدرت برخوردار باشیم.

 

وی اظهار کرد:اینکه در بعضی عرصه‌ها کشور ما دچار نوسان شده، ناشی از به‌هم خوردن این توازن است، استقلال سیاسی شرط تحقق استقلال در بقیه عرصه‌هاست، برای همین است که اولین گام پیروزی انقلاب اسلامی ساقط کردن حکومت شاهنشاهی و استقرار استقلال سیاسی مملکت با حاکمیت نظام اسلامی بود.

 

سردار نظری بیان کرد: اگر نظام مستقل نداشته باشیم، استقلال اقتصادی، سیاسی، علمی، فرهنگی و نظامی نداریم.

 

 وی گفن: استقلال دفاعی بسیار مهم است و موجودیت یک نظام با استقلال سیاسی به قدرت دفاعی آن بستگی دارد.

 

فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: قدرت دفاعی زمانی شکل می‌گیرد که استقلال دفاعی پیدا کنیم، امروز نظام اسلامی اقتدار نظامی و دفاعی دارد که در نتیجه یک نگاه آرمانی با یک هدف معنوی‌است و در هیچ قدرت نظامی در دنیا این آرمان وجود ندارد.

 

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی تنها نظام و قدرت نظامی مبتنی بر آرمان‌های مکتبی و اعتقادی است اما متاسفانه گاهی ما دچار غفلت میشویم.

 

سردار نظری اظهار کرد: تلنگرهایی در این خصوص از رهبر انقلاب می‌بینم که در نظام اسلامی مولفه اصلی قدرت که باید در معادلات و محاسبات به آن توجه شود مولفه قدرت معنوی یعنی توکل است.

 

وی بیان کرد: اشکال کار ما این است که در تجزیه و تحلیل بخش‌های مختلف، به قدرت معنوی توجه نمی‌شود درصورتی که پیروزی نظام اسلامی براساس همین مولفه بود.

 

فرمانده سپاه امام رضا(ع) افزود: قدرت معنوی و به‌کارگیری و اعمال آن بر حساب و کتاب‌ها و فرمول‌ها در نظام اسلامی باید در راس قراربگیرد، همانگونه که مقام معظم رهبری بر اساس این مولفه انقلاب را پیش می‌برد.

 

وی گفت: اولین مولفه قدرت دفاعی نظام اسلامی نیز قدرت معنوی است و این قدرت است که انگیزه می‌دهد و در هیچ نظامی در دنیا وجود ندارد، قدرت نظامی آمریکا خالی‌است و چیزی جز ظاهر و پوسته و ابزار نیست و حتی انگیزه ملی و دفاع در ارتباط با کشورشان را ندارند و اکثر سربازهای آن‌ها با اهداف اقامت در آمریکا و اهداف مادی فعالیت می‌کنند.

 

سردار نظری اظهار کرد: عنصر دیگری که اقتدار دفاعی نظام اسلامی را تشکیل داده پایه مردمی است که با آرمان‌های مکتبی و اعتقادی ترکیب شده و قدرت زیادی ایجاد کرده‌است.

 

وی بیان کرد: نگاه ما نگاه انقلاب اسلامی‌است، فقط در جغرافیای کشور محدود نمی‌شود و قدرت نظامی نظام اسلامی بخاطر وجوه اشتراکی آرمانی و مردمی و اهداف تاکتیکی_عملیاتی حداقل در سطح منطقه گسترده‌است. 

 

وی اظهار کرد: قدرت دفاعی ما مبتی بر یک فرهنگ تولیدی بومی است که از دفاع مقدس تولید شده و تولید داخلی است و بر اساس کتب و آئین‌‌‌نامه‌ها و دستورالعمل ‌های وارداتی شرق و غرب نیست.

 

 

فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: از نظر دانش نیز به برتری و مزیت بالایی رسیدیم که نماد آن موشک است، البته توان دفاعی ما خیلی بیشتر از آن است، همه توان نظامی را نباید رو کرد و اگر خدایی نکره دنیای استکبار طمعی بر نظام اسلامی داشته باشد در میدان‌های رزم معین می‌شود چه توانی در اختیار نظام‌ اسلامی است.

 

سردار نظری افزود: آنچه که در رسانه‌ها گفته می‌شود قدرت آشکار است که غرب به‌دنبال محدود کردن آن است، وارد شدن از مجرای هسته‌ای گام اول بود چون نماد استقلال علمی ما هسته‌ایست، امروز هم نگاه آن‌ها به قدرت دفاعی ما و موشک است. 

 

وی اظهار کرد: هر عرصه یک نماد و نقطه اوج دارد اما از نظر ما نمادهای قدرت و اقتدار نظام اسلامی و دفاعی شهید حججی‌هاست.

 

فرمانده سپاه امام رضا(ع) بیان کرد: نشانه قدرت دفاعی ظاهری و مادی ما موشک است و دشمن به‌دنبال آن است که با مذاکرات دوم این قدرت‌را مهار بکند و متاسفانه گاهی اوقات باوجود تذکرات رهبری مثل برجام غفلت صورت می‌گیرد.

 

سردار نظری اظهار کرد: بارها گفته شده آنچه که در طول ۴۰ساله عمر انقلاب اسلامی به‌دست آمده در نتیجه مبارزه بوده است نه مذاکره، این نگاه و تفکر و اندیشه را باید از ذهن خود خارج کنیم که با مذاکرت می‌شود دشمن را به زمین زد، آنچه که دشمن را به زمین می‌زند مبارزه است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار