مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری کشور از موزه تاریخی عمارت شهرداری اردبیل بازدید کرد.
کد خبر: ۷۰۸۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵ 28 January 2019

به گزارش تابناک اردبیل، سید محمد پژمان در بازدید از این مکان، بازسازی بنای تاریخی شهرداری اردبیل را اقدامی مثبت دانست و گفت: در بازسازی بافت های فرسوده شهر استفاده از ظرفیت شهرداری‌ها یکی از سیاست‌های دولت در حوزه مسکن و توجه به مسائل اجتماعی است.

وی بابیان اینکه در بازسازی شهری شهرداری ها باید یک الگوی واحد و فراتر از طرح تفضیلی داشته باشند افزود: بازسازی و بازآفرینی شهری در وهله اول نیاز به مطالعه دقیق و سپس تقویت زیرساخت ها و اجرای نقشه ی های معابر دارد.

پژمان بیان کرد: شهرداری اردبیل در مدت چند سال اخیر با نگاهی ویژه به بحث بازآفرینی شهری که اخیرا در سطح کشور هم مورد تاکید قرار گرفته است، توانسته است در قدم های نخست با بازگشایی معابر ، و احداث پیاده راه ها زیرساخت‌های لازم را در این زمینه فراهم آورد.

مدیر عامل بازآفرینی شهری کشور ادامه داد: چنانچه بازسازی شهری بدون مطالعه اولیه صورت گیرد و هدفمند نباشد مشکلات عدیده ای بوجود آورده و باید در ساختمان سازی یا آپارتمان سازی به معابر و زیرساخت ها نیز توجه شود.

پژمان با تاکید بر رویکرد مشارکت جویانه تصریح کرد: نوسازی و بازآفرینی شهری با اقدامات فردی محقق نمی شود و بایستی با ارایه مشوق های لازم شهرداری ها و نهادهای مربوطه پشتیبان مردم در اجرای این طرح باشند.

وی از مقامات محلی و اعضای شورای شهر خواست تا محلاتی را که نیاز به بازآفرینی دارند را در اولویت قرار داده و معابرها را در زیر یک سال بازآفرینی کنند.

شهردار اردبیل نیز گفت: مبنای اجرای طرح بازآفرینی شهری در اردبیل تعریض و بازگشایی معابرها ست که بازگشایی بسیاری از معابر در شهر انجام شده و این عملیات بر اساس مطالعات دقیق تداوم خواهد داشت‌.

در ادامه مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری کشور به همراه شهردار و اعضای شورا شهر از پیاده راه اسفریس بازدید کرده و در خصوص احیای پیاده راهها در اردبیل گفت: سرعت اجرای پروژه اسفریس در چند ماه اخیر قابل تحسین بوده و ضروری است در احیا و بازسازی شهرها در مدت کوتاه بیشترین بازدهی در پیشرفت پروژه ها به چشم بخورد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار