معاون استاندار خراسان رضوی:
معاون هماهنگی امور زائران استاندار خراسان رضوی گفت: دهه کرامت یک استراتژی کلان دارد و آن هم توسعه حریم رضوی است که در این استراتژی، هم توسعه فیزیکی و هم توسعه معنوی مد نظر است.
کد خبر: ۷۰۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹ 02 August 2015
محمدحسن واحدی در جلسه شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی جشن‌های دهه کرامت اظهار کرد: توسعه معنوی حریم رضوی بیش از توسعه فیزیکی مد نظر است و اجرای جشن‌های دهه کرامت می‌تواند سبب تأثیرگذاری حریم رضوی در سراسر دنیا باشد.

وی با بیان اینکه حدود 400 هزار برنامه در کشور و سایر نقاط دنیا در قالب برنامه دهه کرامت برگزار می‌شود، گفت: در استان نیز، حدود 30 هزار برنامه تدوین شده و ضرورت دارد تمام این برنامه‌ها عملیاتی شود.

معاون هماهنگی امور زائران استاندار خراسان رضوی ادامه داد: ما در حوزه فرهنگ و زیارت یک ستاد نظارت با همکاری بنیاد امام رضا، شهرداری و فرمانداری مشهد و همچنین آستان قدس رضوی تشکیل داده و بر محتوا و اجرای برنامه‌ها نظارت خواهیم کرد.

این مسئول بر ضرورت اجرای برنامه‌های دهه کرامت مطابق با روزشمار تعیین شده تأکید کرد و افزود: از صدا و سیمای استان می‌خواهیم با هماهنگی لازم، پوشش مناسبی را در حوزه برنامه‌های دهه کرامت در شبکه‌های داخلی و خارجی داشته باشند.

معاون هماهنگی امور زائران استاندار خراسان رضوی بیان کرد: ما در جلسات متعددی، آسیب‌های سال‌های گذشته برنامه‌های دهه کرامت را احصا کرده و تلاش می‌کنیم تا این ضعف‌ها، به نقاط قوت تبدیل شود تا بتوانیم حق مطلب را ادا کنیم.

در این جلسه همچنین معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی با اشاره به تدوین برنامه‌های دهه کرامت اظهار کرد: امسال در حدود 38 برنامه در ایام دهه کرامت برگزار می‌شود.

سید خلیل منبتی ادامه داد: توزیع 500 هزار بسته متبرک بین زائران، ارسال بسته متبرک به نقاط مختلف سراسر کشور، بازدید از مرکز جانبازان اعصاب و روان، تعویض گنبد پرچم و برگزاری مراسم حلقه‌های معرفت و دین و نشاط از جمله مهم‌ترین برنامه‌های دهه کرامت توسط آستان قدس رضوی است.

وی افزود: در کنار تمام این برنامه‌ها، آزادی زندانیان مالی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که آستان قدس رضوی در طول دهه کرامت اجرا می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار