نماینده مردم سبزوار در مجلس از بهره‌برداری از کارخانه داروسازی طاهای سبزوار تا پایان امسال خبر داد.
کد خبر: ۷۰۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴ 02 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی رمضانعلی سبحانی‌فر در حاشیه بازدید از کارخانه داروسازی طاها و صنایع قطعه‌سازی سبزوار در گفت‌وگو با فارس با اشاره به بهره‌برداری از کارخانه داروسازی طاها تا پایان امسال اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین صنایعی که در شهرستان ظرفیت اشتغالزایی خوبی دارد، صنعت داروسازی است که متاسفانه در چهار سال گذشته مجموعه طاهای سبزوار به دلیل مشکلات مختلفی که داشت متوقف مانده بود.

وی با بیان اینکه لزوم راه‌اندازی این صنعت مهم و نیاز شهرستان به ایجاد اشتغال و حفظ حقوق سرمایه‌گذاران و مردم سبب شد تا پروژه به صورت ویژه مورد پیگیری قرار گیرد، تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته اعتبار 800 هزار یورو تسهیلات ارزی و 45 میلیارد ریال به عنوان تسهیلات ریالی برای ادامه کار احداث کارخانه اختصاص داده شد.

سبحانی‌فر با بیان اینکه سهام‌داران کارخانه نیز اعتباری بالغ بر 700 میلیون تومان را برای اجرای پروژه هزینه کرده بودند، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات پروژه بحث میزان آورده سرمایه‌گذاران بود که این مسئله سبب طولانی شدن مدت اجرای پروژه شد و طرح افزایش سرمایه اولیه نیز در دستور کار قرار گرفت و با پیگیری‌های صورت گرفته سرمایه مورد نیاز تامین شد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز مجموعه داروسازی طاها به عنوان یک صنعت مهم در این بخش دارای پیشرفت فیزیکی 80 درصدی است، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و همت سرمایه‌گذاران 2 میلیارد تومان تجهیزات اولیه خریداری و نصب شده و در حدود 500 هزار یورو نیز تجهیزات از خارج کشور وارد شده که در گمرک است و به محض پرداخت هزینه به طرف خارجی این تجهیزات ترخیص و نصب می‌شود.

وی با بیان اینکه در کارگروه رفع موانع تولید با افزایش میزان تسهیلات این پروژه با توجه به میزان نرخ تورم موافقت شده است، ادامه داد: این افزایش تسهیلات بین 5 تا 6 میلیارد تومان بوده که در مرحله ارزیابی فنی است و پیگیری می‌کنیم که زودتر این میزان تسهیلات مورد نیاز نیز ابلاغ شود.

سبحانی‌فر با اشاره به ظرفیت‌های مختلف شهرستان سبزوار در زمینه‌های کشاورزی، صنعتی، معادن و گردشگری اضافه کرد: مدیران شهری باید با برنامه‌ریزی در حوزه‌های مختلف این ظرفیت را تقویت کنند تا به فعلیت برسند و سبب اشتغال و کارآفرینی شوند.

وی با بیان اینکه امروز در کشورهای مانند چین یک شهر آنها دارای برندی مانند ابزار و یراق، تولید قطعات برقی و ... است، گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل پیشرفت این کشورها برندسازی است و ما باید در شهرستان سبزوار به سمت برندسازی صنایع قطعه‌سازی برویم.

سبحانی‌فر افزود: اگر به این حوزه به خوبی توجه شود و برندسازی مناسبی در این زمینه داشته باشیم می‌توانیم محصولات تولیدی را به دیگر نقاط کشور و حتی کشورهای آسیای میانه صادر کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از صنایع مهمی که در حوزه قطعه‌سازی می‌تواند مورد توجه باشد صنعت ساخت تراکتور در کشور است، اضافه کرد: در این زمینه پیگیری‌هایی صورت گرفته که با توجه به ظرفیت شهرستان و ارتباط با کشورهای حوزه CIS و آسیای میانه خط تولید ساخت تراکتور و ادوات کشاورزی را در سبزوار راه‌اندازی کنیم.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیگیری‌های زیادی برای احداث این مجموعه در سبزوار صورت گرفته است، یادآور شد: احداث این صنعت در توسعه صنایع قطعه‌سازی موثر است و در حال حاضر رایزنی‌های مختلفی با شرکت‌های سازنده صورت گرفته که بتوانیم کارخانه ساخت تراکتور و یا ادوات کشاورزی را در شهرستان احداث کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار