کد خبر: ۷۰۳۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹ 15 January 2019

تحصیل در خارج از کشور همواره یکی از مواردی است که اکثر دانشجوها در سر دارند، از همین رو همواره در فکر انتخاب دانشگاهی مناسب برای تحصیل خود در خارج از کشور هستند، در این بین کسانی به دنبال دانشگاه های ارزان هستند، کسانی هم دنبال دانشگاه های گران و با کیفیت بالا در جهان می باشند. ما در مجله ی گردشگری الی گشت مطلبی مبنی بر دانشگاه های ارزان را داریم و این بار می خواهیم درباره دانشگاه های گران در جهان صحبت کنیم و از آن ها نام ببریم، اگر شما هم جز کسانی هستید که دنبال تحصیل در خارج از کشور می باشد جالب است در ادامه این مطلب با دانشگاه های گران در جهان آشنا شوید.

 


اغلب افراد فکر می کنند که دانشگاه هایی نظیر هاروارد، ییل یا آکسفورد از جمله دانشگاه های گران در جهان هستند که البته این کاملا اشتباه است. بسیاری از دانشجویان در سراسر هستند که در کنار کیفیت آموزش و شهرت دانشگاهی که در آن تحصیل می کنند هم دارای شاخص بالایی باشد. در حوزه‌ی آموزش نیز درست مانند هر بخش دیگری در جهان، از انواع محصولات گرفته تا خدمات، هر چه کیفیت بالاتر می‌رود، هزینه‌ی بیشتری باید بپردازید. در عوض، مطمئن هستید که چیزی بهتر و قابل اطمینان ‌تر دریافت کرد‌ه‌ اید که می‌ تواند مدت زمان بیشتری رضایت شما را جلب کند.

۱- دانشگاه تکنولوژی نانیانگ در سنگاپور | Nanyang Technological University
یکی از دانشگاه های گران در جهان، دانشگاهی تازه تاسیس در سنگاپور به نام نیانگ است. این دانشگاه با توجه به این که در سال ۱۹۹۱ تاسیس شده است اما توانسته رتبه ی بالایی را در بین دانشگاه ها کسب کند و جز دانشگاه های گران در جهان قرار بگیرد. دانشگاه فناوری، رتبه سیزدهم جهانی و مقام سوم در آسیا را در اختیار دارد. عمده شهرت این دانشگاه به دلیل دوره های مهندسی است که در آن تدریس می شود. ساختمان های این موسسه در حال زیاد شدن هستند و به طور مثال در سال ۲۰۱۳ میلادی، همزمان با یک پروژه کالج سلطنتی لندن، دانشکده پزشکی Lee Kong Chian به آن اضافه شده و هم اکنون دارای تعداد زیادی دانشجوی پزشکی می باشد.

دانشگاه نانیانگ

دانشگاه نانیانگ

 


۲- دانشگاه سارا لارنس | Sarah Lawrence College
یک دانشگاه تخصصی در هنرهای لیبرال در ایالت نیویورک آمریکا وجود دارد که در لیست دانشگاه های گران در جهان قرار گرفته و حوزه فعالیت آن در زمینه علوم انسانی، تولید و اجرای هنر است؛ دانشجویان کالج سارا لارنس به خاطر مشارکت‌های سیاسی و فعالیت‌ های خود شناخته می‌ شوند. این کالج به برخورداری از استانداردهای علمی بالا شناخته شده است و مشخصه‌ی آن برگزاری دوره‌های فردی برای دانشجویان و نسبت مناسب تعداد دانشجو به اساتید است. تعاملات بین دانشجو و استاد بر اساس سیستم تک نفره دانشگاه‌های آکسفورد و کمبریج مدل سازی شده است.

دانشگاه سارا لارنس

دانشگاه سارا لارنس

 


۳- دانشگاه هاروارد | Harvard University
یک دانشگاه خصوصی در ایالت ماساچوست به نام هاروارد وجود دارد که در واقع اولین موسسه ی آموزش عالی در ایالت متحده ی آمریکا محسوب می شده و یکی از بالاترین رتبه های دانشگاهی در سطح جهان را دارا می باشد. دانشگاه هاروارد آمریکا هرساله ۲۰ هزار در خواست پذیرش از سوی دانشجویان در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دارد. تعداد فارغ التحصیلان از این دانشگاه حدود ۳۶۰ هزار نفر در جهان می باشند. مهلت در خواست برای پذیرش در این دانشگاه اول ژانویه و مهلت اقدام اول نوامبر می باشد و همچنین هزینه در خواست در دانشگاه هاروارد ۷۵ دلار می باشد درخواست کنندگان دانشگاه هاروارد برای اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه هاروارد آمریکا میبایستی آزمون SAT را بگذرانند.

دانشگاه هاروارد

دانشگاه هاروارد

 


۴- دانشگاه UCL در لندن | University College London
اگر بخواهیم دیگر مواردی که در لیست دانشگاه های گران در جهان قرار می گیرد را نام ببریم، دانشگاهی به نام UCL در شهر لندن است. این دانشگاه در سال ۱۸۲۶ تاسیس شده و جز اولین دانشگاه هایی بوده که در شهر لندن تاسیس شده و دانشجویان بسیار زیادی دارد. از جمله افراد سرشناسی که در این دانشگاه تحصیل کرده اند مانهاتما گاندی، الکساندر گراهام بل، فرانسیس کریک و کریس مارتین هستند.

دانشگاه لندن

دانشگاه لندن

 


۵- دانشگاه نیویورک | New York University
یکی دیگر از مواردی که در لیست دانشگاه های گران در جهان قرار می گیرند، دانشگاه نیویورک است که جز دانشگاه های تحقیقاتی خصوصی این کشور به شمار می رود و در گرینویچ ولیج در محله ی نیوهمشایر منهتن قرار دارد. این دانشگاه، فارغ‌التحصیلان برجسته‌ای چون مارتین اسکورسیزی، آنجلینا جولی، وودی الن، عزیز انصاری، ان هاتوی و بسیاری دیگر را پرورش داده است. برندگان ۳۶ جایزه نوبل و ۱۶ جایزه پولیتزر از دانشجویان این دانشگاه بوده‌اند. جالب است بدانید که این دانشگاه جز پر جستجوترین دانشگاه هایی است که در سطح اینترنت توسط دانشجویان بین الملل جستجو می شود.

دانشگاه نیویورک

دانشگاه نیویورک

 


۶- دانشگاه سلطنتی لندن | Imperial College London
یکی دیگر از دانشگاه های گران در جهان، دانشگاه سلطنتی لندن است که در سال ۱۹۰۷ در این شهر ساخته شد. دانشگاه سلطنتی تنها دانشگاه در انگلستان است که به طور انحصاری بر علوم پایه، پزشکی، مهندسی و کسب و کار تمرکز دارد و شعار اصلی این دانشگاه «دانش علمی، شکوه سلطنتی و ضامن پادشاهی» می باشد. در حال حاضر دانشگاه سلطنتی حدود ۱۵۰۰۰ دانشجو دارد که از این تعداد ۵۲% آنها دانشجویان بین المللی هستند و نسبت دانشجویان پسر به دختر ۶۳ به ۳۷ است.

دانشگاه سلطنتی لندن

دانشگاه سلطنتی لندن

 


۷- انستیتو فناوری فدرال سوییس در زوریخ | Federal Swiss Institute of Technology, Zurich
از دیگر دانشگاه هایی که در لیست دانشگاه های گران در جهان قرار می گیرند، دانشگاه فناوری سوییس در زوریخ است. این دانشگاه در زمینه های ریاضی، علوم، مهندسی و تکنولوژی در زوریخ فعالیت دارند و سالانه برای دوره های کارشناسی در این دانشگاه حدود ۴۸۰۰۰ دلار از دانشجویان بابت شهریه پول دریافت می شود. این دانشگاه همچنین به EPFL معروف است و یکی از گران ترین دانشگاه های جهان است؛ اما با این حال، دانشجویان بین‌ المللی با نمرات خاص ممکن است واجد شرایط پرداخت شهریه همانند دانشجویان بومی باشند و به دانشجویان برجسته‌ ی هر سال بورسیه‌ ی تحصیلی تعلق می‌ گیرد.

دانشگاه فدرال سوییس

دانشگاه فدرال سوییس

 


۸- یو ان اس دابلیو سیدنی | UNSW Sydney
استرالیا انتخاب اول اکثر ایرانی ها برای ادامه تحصیل در خارج از کشور است، این دانشگاه یو ان اس دابلیو نام دارد که در شهر سیدنی واقع شده است. مبالغی که برای تحصیل در این دانشگاه از دانشجوها دریافت می شود بسیار بالا بوده از همین سبب شده تا در لیست دانشگاه های گران در جهان قرار بگیرد. دانشگاه UNSQ یکی از برجسته ترین دانشگاه هایی است که در استرالیا واقع است و یک انستیتوی آموزشی و تحقیقاتی به شمار می رود. دانشگاه UNSW ‌ مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را ارائه می‌دهد و یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این موسسه ی آموزشی این است که مسابقاتی را در آکادمی‌ها برای دانش‌آموزان برگزار می ‌کند.

دانشگاه سیدنی

دانشگاه سیدنی

 

9-دانشگاه باکینگهام، بریتانیا | The University of Buckingham, UK
دانشگاه دیگری که در مطلب دانشگاه های گران در جهان می خواهیم آن را معرفی کنیم، دانشگاه باکینگهام در بریتانیا است که به UB معروف است. این دانشگاه نوعی از برنامه ی تحصیلی را ارائه می دهد که مدرک کالج به جای زمان معمول آن یعنی سه سال در دو سال کامل می شود. UB دارای دوره‌های تحصیلی حقوق، پزشکی، علوم، آموزش، علوم انسانی و تجارت است. شهریه‌ی دانشگاه بسته به دوره‌ای که در آن ثبت نام کرده‌اید بین ۱۲۰۰۰ یورو تا ۳۶۰۰۰ یورو متغیر است.

دانشگاه باکینگهام

دانشگاه باکینگهام

 


۱۰- دانشگاه شیکاگو | University of Chicago
آخرین دانشگاهی که در مطلب دانشگاه های گران در جهان می خواهیم معرفی کنیم، دانشگاه شیکاگو در آمریکا است که هزینه تحصیل در آن حدود ۵۳۰۰۰ دلار می باشد، به غیر هزینه های مربوط به اتاق و برد در پردیس این دانشگاه که حدود ۱۵۵۰۰۰ دلار نیز برای هر ترم تمام می شود. شیکاگو که یکی از بهترین دانشگاه‌ها در زمینه ‌های بوم‌ شناسی و جامعه‌ شناسی محسوب می شود و علت معروفیت آن به تاسیس اولین دوره‌ ی تحصیلی رشته‌ ی مدیریت اجرایی یا EMBA می باشد.

 

برچسب ها: دانشگاه ، جهان ، گران ترین ، عکس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار