مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت : سیاست دولت تدبیر و امید مبتنی بر واگذاری اقدامات فرهنگی و هنری به نهادهای مردمی است .
کد خبر: ۷۰۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۶ 02 August 2015

به گزارش خبرنگار ما و به نقل از روابط عمومی این اداره کل، ' علی اکبر صفی پور ' در جلسه معرفی اعضای شورای انجمن نگارخانه ها، شعر و موسیقی و فیلم و فیلمنامه در تبریز، اظهارکرد: برنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد استان آذربایجان شرقی نیز واگذاری کارها به خود هنرمندان بوده و البته هدف ما این است که همه هنرمندان در جایی به عنوان انجمن جمع شده و خود آنها با توجه به مقتضیات و نیازمندی های خاص آن هنر، ارایه طرح و برنامه کرده و اداره ارشاد نیز بنابر سیاست های کلی دولت فقط به عنوان یک ناظر و پشتیبان ایفای نقش کند .

وی افزود : یک طرف این سیاست خود هنرمندان هستند که باید طرح و برنامه ارایه کرده و سازمان های مردم نهاد فرهنگی و هنری ایجاد کنند و انجمن ها را تقویت کنند و طرف دوم این سیاست نیز اداره ارشاد است که باید زمینه پشتیبانی و حمایت از هنرمندان را فراهم کند .

صفی پور گفت : در دولت تدبیر و امید سیاست، واگذاری اقدامات فرهنگی و هنری به نهادهای مردمی است و اداره ارشاد نیز بنا بر سیاست های کلی دولت به عنوان یک ناظر و پشتیبان ایفای نقش خواهد کرد .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بحث واگذاری امور به خود مردم از طریق انجمن های تخصصی را مورد تاکید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد و افزود : در این زمینه هر وقت به مردم اعتماد کرده و امور را به خود آنها واگذار کرده ایم بهترین نتیجه را گرفته ایم .

وی ابراز امیدواری کرد که همه انجمن ها و به خصوص انجمن های فرهنگی و هنری در راستای واگذاری کار هنرمندان به خود آنها تلاش کرده و ما نیز وظیفه خود که همان پشتیبانی از هنرمندان است را بهترین شکل انجام دهیم .

صفی پور گفت : اگر این اداره کل از همه اهالی فرهنگ و هنر حمایت کند، حتماً بخشی از مسایل و معضلات فرهنگی و اجتماعی استان کاهش می یابد زیرا هنرمندان با زبان هنر و خلق آثار هنری راحت تر می توانند معضلات اجتماعی را به مردم گوشزد کنند.

وی همچنین نگاه مسوولین به مقوله فرهنگ و هنر را بسیار مهم دانست و افزود : هر چقدر نگاه عمیق تری به این مقوله داشته باشیم، اثر و کارایی آن در جامعه بیشتر خواهد بود، به همین علت است که دولت تدبیر و امید اهمیت خاصی برای این حوزه قائل شده است .

وی اضافه کرد: رئیس جمهور تا کنون جلسات متعددی را با هنرمندان داشته است و این موضوع مبین پشتیبانی کامل دولت دراین زمینه است.

صفی پور به وحدت کلمه، ایجاد زمینه برای مشارکت نخبگان و پرهیز از سلیقه گرایی و توجه به دغدغه های فرهنگی را از مهمترین رسالت های هنرمندان و اصحاب فرهنگ برشمرد و گفت: باید زمینه حضور هنرمندان با هر سلیقه و گرایشی در انجمن ها فراهم شود و با توجه به رویکردهای جدید و بسترهای مناسبی که برای فرهنگ و هنر به وجود آمده است، تلاش ها و زحمات باید تقویت و گسترده شود .

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت : فرهنگ و هنر با همدلی هنرمندان و حمایت دولت تدبیر و امید پررونق تر و بالنده تر شده است

'علی محرمی' خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید دولتی برخاسته از دل مردم است و عزت و اقتدار ایران در جهان و ارتقاء جایگاه سیاسی نظام در دیپلماسی بین المللی و موفقیتی که در این حوزه به دست آمد، حاصل کارآمدی و تدبیر دولت است.

وی افزود : در عرصه فرهنگ و هنر نگاه دولت کاهش تصدی گری در این عرصه و واگذاری امور به خود مردم و هنرمندان و صاحب نظران این عرصه و همچنین آماده سازی زیر ساختهای لازم برای بهره مندی همه مردم از امکانات و تولیدات فرهنگی و هنری است.

محرمی افزود : امیدواریم با واگذاری امور به انجمن ها و شوراهای تخصصی شاهد تحرک،پویایی و شادابی درحوزه فرهنگ و هنر باشیم .

وی گفت : دولت تدبیر و امید در زمینه فرهنگی با برنامه ظاهر شده است و برای اجرای بهتر برنامه ی خود در این حوزه نیازمند همراهی و همکاری اصحاب فرهنگ و هنر می باشد چرا که این قشر فرهیخته جامعه با نگاه تیز بینانه ای که دارند می توانند در عرصه های مختلف اجتماعی تاثیرگذار باشند.

محرمی تاکید کرد : اهالی فرهنگ و هنر و افرادی که در این عرصه فعالیت می کنند می توانند کاستی های این حوزه را شناسایی کرده و به رفع آن کمک کنند و این رسالتی است که نباید در انجام آن کوتاهی کرد.

همچنین در این جلسه ' علی اکبر صفی پور ' به عنوان رییس شورای فیلم و فیلمنامه، ' علی محرمی' به عنوان دبیر شورا، ' محمد جاویدی ' به عنوان مسوول دبیرخانه شورا، امیر اولیایی' به عنوان عضور شورا، 'مهدی حسین زاده' به عنوان عضو شورا، 'حسن وحدانی' به عنوان عضو شورا، 'اکبر شریعت'به عنوان عضو شورا و 'زهرا صنم نو ' به عنوان عضو شورای فیلم و فیلمنامه معرفی شدند.

همچنین در شورای نگارخانه ها، 'ابراهیم مقبلی'، 'محمدعلی جدیدالاسلام'، 'رحیم بقال اصغری' و 'محمدتقی بخشعلی پور' به عنوان اعضای شورا و 'علی محرمی' به عنوان رییس شورای معرفی شدند.

در شورای شعر و موسیقی نیز 'حسن اسکندری'، 'قادر رودکیان'، 'شاهرخ پناهی فرد' ، 'یوسف اعظمی' و 'مصطفی دانش' به عنوان اعضای شورا معرفی شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :