مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی در نشست شورای هماهنگی ادارات و سازمانهای تابعه وزارت در استان که با حضور دکتر سلمان خدادادی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس درتبریز برگزار شد با بیان نقش راهبردی هر یک از ادارات و سازمانهای تابعه وزارت در استان افزود: این مجموعه ها در استان خدمات فوق العاده و قابل توجهی را به آحاد مردم و مخاطبین ارائه می نمائید که ابن امر حاکی از عشق و انگیزه بالای کاری در مدیران و کارکنان این ادارات و سازمانها است.
کد خبر: ۶۹۹۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۸ 03 January 2019

به گزارش تابناک تبریز، میراحد حسینی به جایگاه حساس و مهم این وزارتخانه اشاره نموده با ارائه بخشی از خدمات صورت گرفته توسط ادارات خاطر نشان کرد با توجه به حوزه و گستره ماموریت وسیع این ادارات کل توانسته ایم خدمات شایسته ی را به اقشار مختلف مردم، کارگران، مستمری بگیران، تعاونگران و سایر بخشها ارائه نماییم و در سایه این تلاشها در برخی از بخشها توانسته ایم رتبه های اول کشوری را کسب نماییم.

رئیس شورای هماهنگی ادارات و سازمانهای تابعه وزارت در استان با اشاره به موقیعت ممتاز استان از لحاظ ظرفیت ها ومنابع انسانی کارآمد گفت: نرخ مشارکت در استان40/8 و درصد بیکاری10/4 میباشد.

وی بر ضرورت افزایش بودجه با هدف افزایش اشتغال تاکید نموده و افزود: باتوجه به وضعیت موجود نیازمند افزایش بودجه در بخشهای مختلف هستیم.

حسینی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در ایجاد امکانات و تاسیسات ورزشی برای ایجاد شور و نشاط و سلامتی کارگران خواستار تکمیل پروژه های ورزشی در استان شد و افزود: برای تکمیل مجموعه های فرهنگی و ورزشی در سطح استان نیاز مبرم به اختصاص یکصد میلیارد تومان اعتبار به این بخش داریم.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش اعتبارات هزینه ای اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: یکی از مهمترین موضوعات افزایش میزان تخصیص اعتبارات هزینه ای اداره کل است چرا که هرسال این اداره کل با کسری بودجه مواجه می باشد و یکی از انتظارات افزایش سهم اعتبارات بودجه ای می باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری خواستار اختصاص اعتبارات به سازمان فنی و حرفه ای، تامین اجتماعی، بهزیستی، صندوق بیمه ای روستائیان کشاورزان و عشایر و صندوق بازنشستگی شد و افزود: به لحاظ اهمیت و جایگاه این ادارات و جامعه هدف لازم است بودجه اختصاصی به این ادارات مورد توجه جدی قرار گیرد.

 

حسینی ادامه داد: نرخ بیکاری جوانان 27/03 درصد و جمعیت فارغ التحصیلی 282 هزار و 274 نفر است که 65 هزار نفر آن بیکار میباشند. وی همچنین به هر یک از بخشهای اقتصادی استان اشاره نموده و افزود: سهم خدمات 40/8 ، بخش صنعت 39/4 و سهم بخش کشاورزی در اقتصاد استان 19/7 درصد میباشد.

وی در بخش دیگری با اشاره به قابلیت های این استان گفت: استان دارای 36 شهرک صنعتی و 17 ناحیه صنعتی و یک شهرک صنعتی سرمایه گذاری خارجی داردکه با 45 هزار کارگاه فعال کد دار تامین اجتماعی یکی از صنعتی ترین استان های کشور می باشد.

حسینی ادامه داد: این استان دارای 47 هزار و 169 کارگاه فعال تحت پوشش تامین اجتماعی بوده و 25 هزار و 759 واحد فعال صنعتی و 268 معادن در حال بهره برداری است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تعداد کارگران مشمول قانون کار استان را بیش از 680 هزار نفر و تعداد بیمه شدگان اصلی و اجباری را 678 هزار و 24 نفر اعلام کرد.

وی با اشاره به ظرفیت های موجود در بخشهای مختلف این اداره کل گفت: تعداد 5 هزار تعاونی در استان وجود دارد که 4 هزار و 158 مورد آن فعال که یک میلیون 642 هزار نفر در آن عضویت دارند که حدود 48 درصد جمعیت استان را شامل میشود. وی تعداد اشتغال ایجاد شده در بخش تعاون را 64 هزار نفر اعلام کرد و گفت: میزان سرمایه گذاری اولیه این تعاونی ها 9 هزار و 28 میلیارد ریال می باشد. رئیس شورای هماهنگی ادامه داد در بخش اشتغال این استان دارای 54 کاریابی دارای مجوز از این وزارتخانه میباشد که سالانه بطور متوسط 30 هزار بیکار در این کاریابی ها ثبت نام می نمایند که تعداد 10 هزار نفر آن بکار گرفته میشود. میراحد حسینی در بخش دیگری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بخش روابط کار خاطر نشان کرد: این استان دارای 33 هئیت تشخیص و 22 هئیت حل و اختلاف میباشد که بطور متوسط تعداد 16 هزار در این مراجع رسیدگی میشود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان صیانت از نیروی کار را یکی از وظایف ذاتی این اداره کل برشمرد و افزود: 571 کمیته ایمنی، حفاظت و بهداشت کار در کارگاههای مشمول ایجاد شده است و سالانه بطور متوسط 21 هزار بازرسی موردی و ادواری از کارگاهها بعمل میاید. وی از فعالیت 520 مورد از تشکل های کارگری و کارفرمایی در استان خبر داد و افزود: تعداد 430 مورد از این تشکل ها کارگری و 90 مورد آن را تشکلات کارفرمایی تشکیل می دهد وی تصریح کرد سالانه بیش از 5 هزار درخواست در هئیت های بدوی مورد رسیدگی قرار میگیرد. حسینی گفت: این استان دارای 13 مجموعه فرهنگی و ورزشی و 3 استخرسرپوشیده میباشد و همچنین تعداد 165 خانه بهداشت کارگری در واحدهای تولیدی و صنعتی دارند.که امیدواریم این امکانات و خدمات بتواند رضایت آحاد مردم جلب نمائید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :