سرپرست معاونت نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه گفت: هوای شهر کرمانشاه در ۹ ماهه امسال یازده روز غبارآلود و خارج از شرایط استاندارد بوده است.
کد خبر: ۶۹۸۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰ 03 January 2019

 

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،آذر ولی‌زاده ، اظهار کرد: کرمانشاه در سال جاری یازده روز هوای غبارآلود داشته که از این تعداد 9 روز شرایط هشدار و دو روز شرایط بحران بوده است و در این مدت شرایط اضطرار نداشتیم.

وی بیشترین روزهای غبار آلود امسال کرمانشاه را مربوط به فصل تابستان و اوایل پاییز دانست و یادآوری کرد: با شروع بارندگی‌ها در فصل پاییز معمولا از دامنه آلودگی هوا کاسته می‌شود و کمتر روزهای غیراستاندارد را شاهد هستیم.

سرپرست معاونت نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه همچنین با مقایسه روزهای غبارآلود امسال و مدت مشابه سال گذشته افزود: در 9 ماهه سال گذشته نیز یازده روز غبارآلود شامل 9 روز هشدار و دو روز بحران داشتیم.

ولی‌زاده معتقد است، عمده عاملی که باعث ایجاد آلودگی در هوای شهر کرمانشاه می‌شود ریزگردها هستند و در زمینه سایر آلاینده‌ها مشکل خاصی در کرمانشاه نداریم.

وی در ادامه از فعالیت 9 ایستگاه سنجش آلودگی هوا در نقاط مختلف استان هم خبر داد که چهار ایستگاه مربوط به شهر کرمانشاه است و اضافه کرد: این 9 ایستگاه تمام نیاز استان را پوشش می‌دهد و کرمانشاه از نظر سرانه ایستگاه‌های سنجش آلودگی بین استان‌های دیگر در رده "عالی" قرار دارد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار