مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، روز دوشنبه با حضور جمعی از خانواده های شهدا، مسئولان و اصناف و بازاریان در مسجد ریگ شهر یزد برگزار شد.
کد خبر: ۶۹۷۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷ 31 December 2018

در این مراسم یکی از روحانیون به خصوصیات اخلاقی و خدمات این فقید سعید اشاره کرد و گفت: آیت الله شاهرودی از شخصیت های برجسته و تاثیرگذار نظام اسلامی بود.
حجت الاسلام صادق سلیمیان افزود: این فقیه عالیقدر نقش مهمی در تحقق آرمان های انقلاب داشت و در کنار حضرت امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری منشاء خدمات زیادی بود.
وی به مراتب علمی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد و گفت: این روحانی وارسته در محضر افرادی چون شهید صدر، آیت الله خویی و حضرت امام (ره) بهره علمی برد.
آیت الله هاشمی شاهرودی پس از تحمل یک دوره بیماری ساعت 22 دوشنبه شب هفته گذشته در سن 70 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.
آیت الله شاهرودی متولد 1327 در شهر نجف است و از سال 1373 در دوره های مختلف (سوم، چهارم، پنجم، ششم و هفتم) عضو شورای نگهبان بود.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بین سال های 1378 تا 1388 از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان رییس قوه قضاییه منصوب شد و نماینده مجلس خبرگان رهبری در دوره های سوم، چهارم و پنجم بود.
وی از سال 1396 ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و از سال 1390 ریاست هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه را با حکم رهبر معظم انقلاب بر عهده داشت.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار