عضو شورای شهر کرمانشاه با اشاره به توقف پروژه جابجایی میدان بار کرمانشاه گفت: متاسفانه تفکرات غلط و اشتباه مدیریت قبلی شهرداری موجب توقف این پروژه شد.
کد خبر: ۶۹۷۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰ 30 December 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،سیداحسان احسانی، با اشاره به مسکوت ماندن پروژه انتقال میدان بار کرمانشاه، گفت: در سنوات گذشته انتقال میدان بار و احداث میدان باری جدید خارج از شهر و در جایی مناسب در دستور کار مدیران شهرداری قرار گرفت و با همکاری بخش خصوصی پروژه جابجایی میدان بار کلید خورد.

وی افزود: متاسفانه به علت تفکرات غلط و اشتباه در مدیریت قبلی شهرداری، این پروژه متوقت شد و اقدامات بخش خصوصی در این زمینه بلاتکلیف ماند و بخش خصوصی هم پیگیری هایی در این زمینه انجام داد که به نتیجه نرسید.

احسانی تصریح کرد: بخش خصوصی زمینی حدود 60 تا 70 هکتار را در مسیر جاده بیستون و مجاور کمربندی شرقی برای راه اندازی میدان بار جدید کرمانشاه در نظر گرفته بود و طراحی اولیه و محاسبات ریالی و توجیه اقتصادی آن نیز انجام شده بود.

وی تصریح کرد: متاسفانه این اقدامات که در صورت ادامه آن کرمانشاه صاحب یک میدان بار جدید و مناسب می‌شد به علت تفکرات غلط مدیریتی بی نتیجه ماند و فعلا پروژه متوقف شده است.

این عضو شورای شهر کرمانشاه به معضلات قرارگیری میدان بار کرمانشاه در مرکز شهر اشاره کرد وافزود: وجود میدان بار در مرکز شهر موجب شده تا همواره شاهد گره ترافیکی شدیدی در این قسمت از شهر باشیم.

وی افزود: به لحاظ مباحث زیست محیطی و بهداشتی و رفت و آمدهای صورت گرفته به این مرکز، قرارگیری آن در مرکز شهر به صلاح نیست.

احسانی تصریح کرد: از طرفی این میدان بار در شان کلانشهری مانند کرمانشاه نیست، چرا که هیچ امکاناتی از جمله سردخانه و سرویس های جانبی ندارد و نیاز است میدان باری جدید و به روز برای شهر ساخته شود.

این عضو شورای شهر کرمانشاه تصریح کرد: باید میدان باری برای کرمانشاه ساخته شود که بتوانیم سایر صنوف مرتبط را هم در کنار آن جا داده و همه را متمرکز کنیم، حتی در برخی شهرها خشکبارفروشان هم در کنار آنها متمرکز می شوند و با توجه به وضعیت نامناسب خوارو بارفروشان در خیابان حدادعادل که هر آن می تواند مشکل زا شود، باید مکانی فراهم شود که این صنف هم در میدان بار متمرکز شوند.

وی افزود: در همین راستا امیدواریم شهردار جدید کرمانشاه یکی از اولویت ها و کارهای اصلی خود را ساخت میدان بار جدید و خروج میدان بار از شهر قرار دهد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار