مراسم یادبود آیت الله شاهرودی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس اسبق قوه قضاییه با حضور اعضای شورای قضایی استان، قضات دادگستری و جمعی از کارکنان اداری، برگزار شد.
کد خبر: ۶۹۶۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳ 29 December 2018

آیین بزرگداشت و یادبود آیت الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئییس پیشین قوه قضائیه  در یزد برگزار شد.

حجت الاسلام محمود رضوی‌زاده در این مراسم، با ذکر حدیثی از رسول گرامی اسلام(ص)، اظهار داشت: « اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدها شیء » وقتی عالمی فقیه، فوت کند در اسلام رخنه و حفره‌ای ایجاد می‌شود که هیچ چیزی نمی‌تواند جای آن را پر کند. آیت الله شاهرودی از جمله علما و فقهای برزگی بود که به حقوق مردم نگاه ویژه و خاصی داشت که این نگاه فقهی بسیار قابل تأمل و تفکر است.

 

وی زندگی را گوهر گرانبهایی ذکر کرد که در حال گذر و اتمام است و اظهار داشت: باید به گونه ای عمل کرد و زندگی را گذراند که وقت رفتن توشه ای ارزشمند از کارهای خیر و سبویی پر از ثواب همراه داشت.

این مقام قضایی آیت الله شاهرودی را عالم و فقیهی به روز و زمان شناس معرفی کرد و بیان داشت: شاگردی در مکتب شهید صدر و بهره گیری از علمای بزرگی همچون آیت الله خویی و امام خمینی این فقیه برجسته را به مرجعی به روز و زمان شناس تبدیل کرد که مقلدان بسیاری در کشور عراق و هند دارد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار