پدیده سرقت دریچه‌های فاضلاب‌های معابر شهرستان بهارستان معضل تازه‌ای است که در صورت عدم رسیدگی می تواند سبب اتفاقات ناگواری شود.
کد خبر: ۶۹۶۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۶ 27 December 2018

به گزارش بهارستانه، دریچه‌های فاضلاب معمولاً در نقاط مختلف شهرهای کوچک و بزرگ یافت می شود که دلیل قراردهی این دریچه‌ها دسترسی ساده و آسان به شبکه آب‌رسانی و لوله‌های آب یا فاضلاب نقاط مختلف شهرها می باشد و در سراسر دنیا دریچه‌های فاضلاب یافت می شوند.

اما حکایت دریچه‌های فاضلاب در شهرهای شهرستان بهارستان با دیگر نقاط دنیا متفاوت است چراکه تاکنون ده‌ها دریچه از سطح شهرهای گلستان و نسیم شهر و حتی شهرستان رباط‌کریم سرقت شده است، که این امر جای تاسف و تأمل دارد.

بنابر این گزارش شاید به خودی خود این موضوع خیلی عجیب نمی باشد اما اگر بدانید بعد از این اتفاق تلخ چه رویدادهای تلخ‌تری در انتظار شهروندان بهارستانی است بدون تردید به عمق فاجعه پی خواهید برد و دلیل نگرانی شهروندان را از این اتفاق بهتر درک می کنید.

تصور کنید یک موتورسوار به همراه یک زن و یک کودک در ساعات آخر شب از محلی که دریچه فاضلاب آن سرقت شده است، عبور کند و چرخ جلوی آن داخل حفره به جا مانده از این دریچه گیر کند؛ مطمئناً در ادامه این اتفاق به یک فاجعه تاسف بار و جبران ناپذیر بدل خواهد شد و به همین سادگی یک دزد تبدیل به قاتل می شود.

گرچه نمی توان دلیل بروز چنین اتفاقاتی در سطح شهرستان بهارستان را کم‌کاری یا بی‌توجهی مسئولین و شهرداری‌ها دانست اما می توان با بیان عواقب این اعمال یا همکاری با نیروی انتظامی در راستای پیشگیری از تکرار این سرقت‌ها گام برداشت.

درپایان لازم به ذکر است شهروندان نیز نباید در خصوص چنین موضوعاتی بی‌تفاوت باشند و اگر کسی را در حین سرقت دریچه‌ها دندند یا بعد از عمل سرقت با دریچه‌ای خالی و خطرناک مواجه شدند حتماً با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند، تا از بروز سانحه‌هایی که می تواند به دنبال این سرقت‌ها رخ دهد، جلوگیری به عمل آید.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار