پنجمین گردهمایی موسسه‌های فعال آموزش زبان فارسی در جهان با حضور غلامعلی حداد عادل و حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی رئیس جامعه المصطفی در قم آغاز شد.
کد خبر: ۶۹۵۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴ 26 December 2018

به گزارش تابناک قم، پنجمین گردهمایی موسسه‌های فعال آموزش زبان فارسی در جهان پیش از ظهر امروز با حضور غلامعلی حداد عادل و حجت‌الاسلام عباسی رئیس جامعه المصطفی در سالن جلسات موسسه امام خمینی(ره) العالمیه آغاز شد.

در این گردهمایی‌ رئیس مرکز زبان فارسی و معارف اسلامی جامعه المصطفی اظهار داشت: تحقیقات علمی در کشور از یک قرن قبل با رویکردهای مطالعات روشمند گره‌خورده و در دل خود نیز میراث دار تمدن بزرگ بشری است که قدمت آن‌ها به هزاران سال برمی‌گردد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کارگر افزود: برگزاری گردهمایی‌های ادبی در نوع خود احترام و بزرگداشت نسبت به میراث عظیم بزرگان و همچنین معرفی اندیشمندان و بزرگان ادبی معاصر به نسل جوان و عموم مردم فارسی دوست است.

وی با اشاره به نقش برجسته اندیشمندان و محققان در فرایند تشکیل تمدن نوین اسلامی ابراز کرد: تحقق تمدن نوین و بزرگ اسلامی در سایه وجود اندیشمندان و محققان برجسته و بزرگ تحقق پیدا می‌کند، تجلیل و برگزاری همایش‌های ویژه ادب فارسی سبب ارتقای روحی و نشاط محققان می‌شود.

رئیس مرکز زبان فارسی و معارف اسلامی جامعه المصطفی عنوان کرد: فرهنگ مهم‌ترین اصل تمدنی بوده و در این زمینه ادبیات فارسی میراث دار تمدن قرون نخستین بوده که معرفی آن به جهانیان می‌تواند در بازشناسی و احیای تمدن نوین اسلامی بسیار مهم و برجسته باشد.

کارگر با اشاره به ظرفیت‌های جامعه المصطفی اضافه کرد: هدف‌گذاری این مرکز پاسخگویی دینی مستند و صحیح به جهانیان با استفاده از میراث عظیم قران کریم و سنت است، در حال حاضر بیش از 170 واحد آموزشی در این مرکز فعال است، تمرکز بر توسعه ادبیات فارسی برای جلوگیری از استحاله فرهنگی بسیار مهم است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار