مدیرکل میراث میراث فرهنگی و گردشگری استان ایلام:
به‌پاس زحمات هنرمندان ، شخصیت‌های معاصر دینی و مذهبی"کاشی ماندگار" بر سر درب منازل ۳ هنرمندان و شخصیت‌های معاصر دینی و مذهبی استان ایلام نصب شد.
کد خبر: ۶۹۴۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰ 23 December 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ "کاشی ماندگار" طرحی است که به کنوانسیون 2003 برای پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس برمی‌گردد که عنوان آن "گنجینه زندگی بشری" است.

"گنجینه زندگی بشری" برای ارج نهادن به هنرمندان و شخصیت‌های معاصرکه نام آنان به روی آن حک و بر سر درب منازل آنان نصب می‌شود، به ایلام نیز رسیده است و در یک اقدام ارج‌گذاری و ماندگار بر سر درب سه شخصیت ایلامی نصب گردیده است.

منازل این سه شخصیت ماندگار و موثر در جامعه ایلامی با نصب این کاشی ارزش‌گذاری فرهنگی شده و چهره فرهیختگان و تاثیرگذاری آنان بر جامعه عیان و به عنوان چراغ راه برای حفظ هویت شهر ایلام خود نمایی می‌کند.

عبدالمالک شنبه زاده‌ در آئین نصب «کاشی ماندگا‌ندگار»که با حضور مردم و مسئولان استانی انجام شد اظهار داشت: «کاشی ماندگار» توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، بر سر درب تعدادی از هنرمندان و پیشکسوتان حوزه‌های مختلف نصب می‌شود، که آغاز آن با نصب نخستین کاشی بر سردر خانه ایران درّودی، نقاش ایرانی آغاز شد و حالا نصب این کاشی‌ها به ایلام نیز رسیده است.

مدیرکل میراث میراث فرهنگی و گردشگری استان ایلام گفت: "کاشی ماندگار" بر سر درب  منزل سه شخصیت معاصر استان ایلام، مرحوم «آیت‌الله عبدالرحمن حیدری» مجتهد معاصر و عضو مجلس خبرگان رهبری، « مرحوم شیخ محمدتقی مروارید» مجتهد معاصر و عضو مجلس خبرگان رهبری و « علی‌دوست فلاحتی» هنرمند برجسته ایلامی که از برترین‌های موسیقی سنتی«‌دوزله‌»کشور است نصب شده است.

وی گفت:  نصب کاشی ماندگار  تلاشی است برای پاسداشت هنرمندان و شخصیت‌هایی که تاثیرشان بر جامعه تاثیر ماندگار و موثری بوده است که امیدواریم بتوانیم با این حرکت گوشه‌ای از زحمات آنان را پاس بداریم./ح

تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار