سردار محسن حسن خانی فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی
سردار محسن حسن خانی فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 11درصد افزایش کشفیات در حوزه مواد مخدر داشته ایم، افزود: بیشترین کشفیات مربوط به مواد مخدر از نوع تریاک با 450 کیلوگرم است.
کد خبر: ۶۹۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۴ 30 July 2015

وی گفت: بیش از 500 کیلوگرم انواع مواد مخدر طی چهار ماه گذشته در این استان کشف و ضبط شده است.

وی از ‌شناسایی و متلاشی شدن 11 ‌باند فعال در امر توزیع عمده مواد این استان خبر داد و گفت: ‌‌برخورد با وارد‌کنندگان عمده مواد اولویت بعدی نیروی انتظامی است.

حسن‌خانی افزایش بسیاری از سرقت‌های خرد را ناشی از اقدامات معتادان متهاجر برای تهیه مواد خواند و اظهار داشت: طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته مبارزه با مواد مخدر در اولویت مطالبات مردم از نیروی انتظامی قرار دارد و بنابراین اهتمام خاصی بر این موضوع قائل هستیم.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی از سال گذشته با جدیت نسبت به جمع آوری معتادان، دستگیری خرده فروشان و دستگیری افرادی که در حجم کلان مبادرت به تهیه و توزیع این مواد می کنند، اقدام کرده است.

سردار حسن خانی اظهارکرد: در چهار ماه نخست سال جاری 11هزار نفر معتاد در سطح استان جمع آوری و پنج هزار و 600 نفر از آنان به کمپ های ترک اعتیاد تحویل داده شده است.

وی افزود: در این مدت بیش از دو هزار نفر خرده فروش مواد مخدر دستگیر و یک هزار و 900 پرونده تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شده، همچنین هشت باند عمده قاچاق مواد مخدر نیز در استان شناسایی و متلاشی شده است.

فرمانده انتظامی استان گفت: در 48 ساعت گذشته نیز همکاران ما در پلیس مبارزه با مواد مخدر توانسته اند 100 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک را که از مناطق شرقی کشور با هدف توزیع در شهر تبریز، وارد استان شده بود را کشف و ضبط و سه نفر را نیز در این زمینه دستگیر کنند.

وی ادامه داد: مبارزه با مواد مخدر و رفع معزل اعتیاد در جامعه نیازمند عزم جمعی مسوولان و مردم است و در این خصوص نیز استاندار آذربایجان شرقی شخصا پیگیر مسایل بوده و برای احصا این مشکل اجتماعی عزمی جدی دارد.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی بر فعالیت جدی پلیس مبارزه با مواد مخدر در سه حوزه تاکید و تشریح کرد: مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر، جمع آوری معتادان تابلو و مبارزه با قاچاقچیان کلان مواد مخدر اولویت کاری پلیس مبارزه با مواد مخدر را تشکیل می‌دهد.

وی تاکید کرد: مواد مخدر منشا اغلب جرایم در کشور است بطوری که بیش از 70 درصد سارقان، معتاد هستند.

سردار حسن خانی از خانواده ها در خواست کرد: نسبت به تربیت فرزندان خود بیش از پیش حساس بوده و بر تمامی رفتارها و مراودات فرزندان نظارت کافی داشته باشند تا مبادا شاهد گرفتاری فرزندانشان در دام اعتیاد شوند.

دو هزار تبعه خارجی در آذربایجانشرقی دستگیرشدند

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی گفت : در چهار ماه گذشته بیش از دو هزار تبعه خارجی غیرمجاز در استان شناسایی و دستگیر شدند.

سردار محسن حسن خانی با رد این ادعا که اتباع خارجی دستگیر شده برای پیوستن به گروهک داعش در حال گذر از این استان بودند، تاکید کرد : نباید امنیت ذهنی مردم به واسطه اخبار نادرست و شایعات بی اساس به هم ریخت.

وی خاطرنشان کرد : آذربایجان شرقی جزو امن ترین استان های کشور است و افرادی که دستگیر شده اند اغلب از کشور های افغانستان و پاکستان بوده اند که برای کسب کار به این استان آمده و قصد سفر به کشورهای دیگر را داشته اند.

اتباع خارجی به دلیل موقعیت استان آذربایجان‌شرقی برای کسب کار در کشورهای اروپایی از مرزهای شرقی وارد کشور می‌شوند به سمت مرزهای غربی می‌روند

سردار حسن خانی با بیان اینکه در بین دستگیر شدگان زن، کودک و افراد مسن نیز به چشم می خورد، ادامه داد : تمامی دستگیر شدگان به مراجع ذیصلاح تحویل داده شده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :