افزایش شهریه ثابت دانشگاه پیام نور
روابط عمومی دانشگاه پیام نور خراسان رضوی درخصوص افزایش شهریه ثابت این دانشگاه گفت: مقصود از شهریه ثابت، هزینه‌های ثابت سالانه‌ای است که برای یک دانشجو صورت می‌گیرد و این شهریه ثابت تا پایان تحصیل ثابت نمی‌ماند.
کد خبر: ۶۸۸۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳ 09 December 2018

تابناک رضوی: علیرضا بهروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: ما در دانشگاه پیام نور یک شهریه ثابت و یک شهریه متغیر داریم و افزایش هزینه‌های ما به‌صورت ترمی رخ نمی‌دهد، بلکه در ابتدای هر سال شهریه ثابت تعیین می‌شود.

 

روابط عمومی دانشگاه پیام نور خرسان رضوی درخصوص مفهوم شهریه ثابت بیان کرد: اینکه شهریه ثابت تا پایان دوران تحصیل بخواهد ثابت باشد چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد و مقصود از شهریه ثابت، هزینه‌های ثابت سالانه‌ای است که برای یک دانشجو صورت می‌گیرد.

 

وی با اشاره به‌این نکته که شهریه متغییر شهریه‌ای است که براساس تعداد واحد انتخابی تغییر می‌کند، ادامه داد: به‌طور مثال، کارخانه‌ای را در نظر بگیرید که در صورت تعطیلی بازهم دارای هزینه آب، برق، گاز و استهلاک است که هزینه‌های ثابت کارخانه محسوب می‌شود و این هزینه امسال نرخی و سال آینده نرخ دیگری دارد.

 

بهروز تصریح کرد: مقصود از هزینه ثابت همین هزینه‌های ثابت سالانه است که در ابتدای هر سال اعلام می‌شود، با تمام این تفاسیر، دانشگاه پیام نور پایین‌ترین شهریه را اخذ می‌کند یعنی به‌نسبت دانشگاه‌های شهریه‌بگیر پیام نور 50 تا یک سوم کمتر از دیگر دانشگاه‌ها شهریه اخذ می‌کند.

 

روابط عمومی دانشگاه پیام نور خراسان رضوی هزینه‌های ثابت سالانه را هزینه‌های ـ خدماتی دانست و در رابطه با نحوه هزینه‌کرد این سرانه فرهنگی، اضافه کرد: سرانه فرهنگی هر دانشجو برای هر سال 35 هزار تومان است که تمام آن برای خودِ دانشجو هزینه می‌شود.

 

وی متذکر شد: 50 درصد از این هزینه صرف فعالیت‌های فرهنگی، 25 درصد تربیت بدنی و 25 درصد صرف هزینه مشاوره دانشجویان می‌شود.

 

بهروز برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، تامین بودجه تشکل‌ها دانشجویی و کانون‌های فرهنگی، برگزاری جشنواره‌ها، مسابقات علمی، چاپ نشریه و فعالیت‌های قرآن و عترت را بخشی از فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه برشمرد.

 

روابط عمومی دانشگاه پیام نور خراسان رضوی درخصوص بسته‌های حمایتی دانشگاه پیام نور بیان کرد: دانشگاه دارای سه بسته حمایتی است، وامی که براساس صندوق رفاه دانشجویان پرداخت می‌شود، امسال نیز با پیگیری‌های صورت گرفته بودجه آن از 1.5 میلیارد تومان به 6 میلیارد تومان رسید، همچنین، وام بلاعوض بنیاد علوی با کارمزد صفر درصد و وام بانک انصار با کارمزد 1.4 درصد است.

 

وی ضمن بیان این موضوع که میزان وام تعلق گرفته به‌دانشجویان کارشناسی در هر ترم 800 هزار تومان، ارشد 2.5 میلیون و دکترا 7.5 میلیون تومان است، خاطرنشان کرد: این موضوع سبب می‌شود، هیچ دانشجویی به‌هیچ عنوان دغدغه‌ای برای بحث شهریه نداشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار