رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با بیان اینکه لایحه بودجه 1398 (پنجشبه) به مجلس ارسال می شود، گفت: پرداخت یارانه های نقدی به استان ها محول می شود.
کد خبر: ۶۸۷۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰ 06 December 2018

به گزارش تابناک رضوی به نقل از جنوب نیوز محمدباقر نوبخت با بیان این مطلب افزود: لایحه بودجه سال 1398 در 14 جلد آماده شده است.

 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه نمایندگان مجلس برای سرکشی به حوزه های انتخابیه خود رفته اند، لایحه بودجه در زمان قانونی به مجلس ارسال می شود. ارایه نکات اصلی لایحه توسط رئیس جمهوری، در زمان برگزاری جلسه علنی و رسمی انجام خواهد شد.

 

معاون رئیس جمهوری اعلام کرد: فردا در سازمان برنامه و بودجه از 14 جلد لایحه بودجه رونمایی می شود و من به تفصیل در مورد آن صحبت خواهم کرد.

نوبخت در پاسخ به این پرسش که «در لایحه بودجه 98، قیمت پایه ارز 5800 است؟» گفت: خیر؛ آنچه که برای نرخ تسعیر پیش بینی شد، 14 میلیارد دلار با ارز 4200 تومانی است؛ اگر ارز دیگری باقی بماند، برای مداخله بانک مرکزی در بازار نیما استفاده می شود.

 

وی اظهار داشت: 14 میلیارد دلار برای کالاهای اساسی، دارو و نهاده های کشاورزی با ارز 4200 هزینه خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تاکید کرد: همه این اعداد پیش بینی هایی است که هیچ کدام در بودجه لحاظ نمی شود اما در محاسبات مبنا قرار می گیرد.

 

پرداخت یارانه های نقدی توسط استان ها

 

معاون رئیس جمهوری در پاسخ به این پرسش که حذف یارانه ثروتمندان در سال آینده در دستور کار قرار دارد؟ گفت: امسال و سال های پیش نیز این موضوع در دستور کار بود.

 

وی گفت: توزیع یارانه ها از سال آینده استانی می شود؛ یعنی هر استان به میزان تعداد افراد یارانه بگیر مبالغ را دریافت می کنند و با توجه به شناخت دقیقتری که دارند، به کسانی یارانه را می دهند که استحقاق دریافت داشته باشند و بقیه مبالغ را نیز سهم پروژه عمرانی همان استان بکنند.

 

کاهش اعتبارات برخی دستگاه ها

 

یکی از خبرنگاران پرسید، با توجه به تحریم های آمریکا، سال سخت اقتصادی را پیش رو خواهیم داشت؛ آیا در بودجه ریزی سال آینده این موضوع مورد توجه قرار گرفته که بودجه های اضافی حذف شود؟

 

نوبخت در پاسخ گفت: «همینطور است؛ در بخش منابع تلاش کرده ایم همه منابعی که امکان است در این شرایط سخت به کمک دولت بیاید را در محاسبات آورده ایم؛ در هزینه ها نیز تعدادی از ردیف ها را حذف کرده ایم؛ اعتبارات همه دستگاه ها را متناسب با 12 درصد افزایش ریالی لایحه بودجه افزایش نداده ایم و حتی اعتبار برخی دستگاه ها را کاهش داده ایم تا بتوانیم براساس واقعیت ها، بودجه را از نظر اعداد و ارقام تنظیم کرده و بتوانیم از این سال سخت به آسانی عبور کنیم.»

 

افزایش حقوق برخی گروه های شغلی بیشتر از 20 درصد

 

معاون رئیس جمهوری در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش20 درصدی حقوق کارکنان دولت نهایی شده است؟ گفت: نظر دوستان مجلس این است که افزایش حقوق ها به صورت پلکانی باشد؛ آنهایی که حقوق بیشتری می گیرند درصد رشد حقوقشان پایین تر و آنهایی که حقوق کمتری می گیرند درصد رشد حقوقشان بالاتر باشد.

 

وی ادامه داد: متوسط افزایش حقوق 20 درصد است و حقوق برخی گروهاهی شغلی بیش از 20 درصد اضافه خواهد شد.

 

بنزین همچنان یک هزار تومان

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه، گفت: محاسبات ما در مورد قیمت بنزین همان یک هزار تومان کنونی است و هر بشکه نفت نیز به طور متوسط 54 دلار محاسبه شده است.

 

نوبخت تاکید کرد که هیچکدام از این ارقام در لایحه بودجه مطرح نمی شود و فقط مبانی محاسباتی لایحه را تشکیل می دهد.

 

معاون رئیس جمهوری در پاسخ به این پرسش که «برخی معتقدند نرخ تورم بیشتر از افزایش 20 درصدی حقوق بوده بنابراین، این افزایش حقوق نمی تواند افزایش قیمت ها را جبران کند» گفت: دولت با همه مشکلات توانسته است این 20 درصد رشد در حقوق کارکنان را در نظر بگیرد؛ این رشد را تحقیر نکنیم.

برچسب ها: نوبخت ، تابناک رضوی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار