حمیدرضا امام‌پناهی با بیان اینکه با وجود بارش برف در ارتفاعات تمام محورها باز است، تصریح کرد: بارش برف موجب مسدود شدن جاده کوهستانی پونل به خلخال شده بود و اکنون تمام راه‌ها باز است. وی با اشاره به اینکه در مناطق کوهستانی برف و جلگه‌ای بارش باران شدت گرفته است، گفت: تیم‌های راهداری و شرکت‌های تعاونی دهیاران در مسیرها مستقر هستند تا در هنگام لازم بتوانند محورها را باز نگه‌دارند.
کد خبر: ۶۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۹ 22 February 2015
زمستان امسال چشم‌های بسیاری به آسمان خدا دوخته شده بود که بارش برف بر این استان نازل شود و سرانجام در ماه آخر فصل زمستان خدا بر مردم منت گذاشت و نزول برف و باران را بر این استان رحمت فرمود. بارندگی شهرها و نقاط مختلف گیلان و بارش برف در برخی از جلگه‌ها و ارتفاعات این استان مردم را شادمان کرد و با توجه به کاهش بارندگی و کمبود آب در کشور و گیلان، امیدواریم برای ذخیره این آب‌های خدادادی چاره‌ای اساسی اندیشیده شود. سفیدپوشی ارتفاعات رضوانشهر فرماندار رضوانشهر از بارش برف در ارتفاعات این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: بارش برف در مناطق کوهستانی روشنده، ارده، جهانگیریه، دشت دامن و زندانه به بیش از 40 سانتی‌متر رسیده است.

حمیدرضا امام‌پناهی با بیان اینکه با وجود بارش برف در ارتفاعات تمام محورها باز است، تصریح کرد: بارش برف موجب مسدود شدن جاده کوهستانی پونل به خلخال شده بود و اکنون تمام راه‌ها باز است. وی با اشاره به اینکه در مناطق کوهستانی برف و جلگه‌ای بارش باران شدت گرفته است، گفت: تیم‌های راهداری و شرکت‌های تعاونی دهیاران در مسیرها مستقر هستند تا در هنگام لازم بتوانند محورها را باز نگه‌دارند. رانش زمین و قطع برق چهار ساعته منطقه حیران فرماندار آستارا نیز درباره وضعیت این شهرستان در زمان بارش برف اظهار کرد: با استقرار تجهیزات و ماشین‌آلات راهداری برخی محورهای مسدود شده بازگشایی شدند. سیروس شفقی با اشاره به اینکه محور آستارا به اردبیل به دلیل شدت بارش برف مسدود شده بود، افزود: با برف‌روبی و نمک‌پاشی جاده در آقچای محور پر تردد آستارا به اردبیل باز شد. وی با تاکید بر ضرورت تردد رانندگان با زنجیر چرخ در محورهای مذکور گفت: رانش زمین و واژگونی تیر برق موجب قطع چهار ساعته برق در منطقه حیران شده بود که این مشکل با اقدام به موقع مأموران اداره برق آستارا برطرف شده است. فرماندار آستارا میزان بارش برف در گردنه حیران را بیش از 80 سانتی‌متر عنوان کرد و یادآور شد: در روستای بالادست آستارا نظیر ونه بین بالغ بر 70 سانتی‌متر برف بر زمین نشسته است. بازگشایی جاده حیران از برف رئیس اداره راه و شهرسازی آستارا نیز در زمینه فعالیت‌های این اداره برای بازگشایی مسیرهای مسدود شده اظهار کرد: ماموران راهداری آستارا با ماشین‌آلات و تجهیزات خود و تلاش شبانه‌روزی با نمک‌پاشی توانستند مسیرهای مسدود شده را بازگشایی کنند. انور بی‌نیاز، با بیان اینکه راه مواصلاتی چندین روستا در مناطق بالادست آستارا مسدود شده بود، افزود: با تلاش ماموران راهداری بخش وسیعی از راه‌های روستایی ونه‌بین، سیج، دگرمانکشی، گیلده و مشند در بخش مرکزی آستارا بازگشایی شده است. وی با اشاره به اینکه جاده حیران تا تونل ونه‌بین آستارا بازگشایی شده است، خاطرنشان کرد: برای بازگشایی این مسیر یک دستگاه گریدر، یک دستگاه کامیون برف‌روب و یک دستگاه کامیون نمک‌پاش برای کمک به بازگشایی به ماموران راهداری استان اردبیل ملحق شدند. به گفته این مسئول بخشی از تجهیزات و ماشین‌آلات آستارا برای کمک و همراهی به مجموعه راهداری استان اردبیل مستقر در گردنه حیران آستارا اعزام شدند تا جاده آستارا به اردبیل را بازگشایی کنند

. وی یادآور شد: با توجه به ادامه بارش ماموران راهداری آستارا در منطقه مستقر مذکور هستند و برای بازگشایی مسیرهای مسدود شده تلاش می‌کنند. استقرار تمام ماشین‌آلات و نیروهای راهداری در جاده‌های گیلان مدیرکل راه و شهرسازی گیلان نیز با بیان اینکه با وجود بارش برف تمام راه‌های مواصلاتی این استان باز است، اظهار کرد: تمام تلاش تیم‌های راهداری برای باز نگه‌داری و ایمن‌سازی محورهای برف‌گیر مضاعف شده و انواع ماشین‌آلات راهداری و نیروی انسانی در سطح جاده مستقر شده‌اند.  شعبان‌علی خاوری گفت: با توجه به حجم زیاد بارش برف در مناطق کوهستانی تردد در این نقاط با زنجیر چرخ امکانپذیر بوده و باز نگه‌داری راهها و تردد روان وسایل نقلیه و برطرف شدن مشکلات احتمالی مسافران از اهداف مهم استقرار نیروهای راهداری است. به گفته وی، ارتفاع برف در محورهای حشمت‌آباد، ویه‌ـ‌کلیشم رودبار، اشکورات رودسر، ارتفاعات املش، ماسوله و ارتفاعات رضوانشهر بیش از 60 سانتی‌متر گزارش شده و در محور اسالم به خلخال نیز به دلیل شرایط سخت جوی همراه با کولاک است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار