معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: فکر می‌کنم با توجه به وضعیتی که اکنون هست، نمایشگاه کتاب مشهد یکی از بهترین نمایشگاه‌های کشور بعد از تهران است که هم فروش خوب دارد و هم استقبال خوب را از طرف شهروندان دارد.
کد خبر: ۶۸۲۵۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸ 21 November 2018
به گزارش تابناک : افشین تحفه‌گر در این خصوص اظهار کرد: قریب به 800 ناشر داخلی و 50 ناشر خارجی در نمایشگاه امسال داریم؛ همچنین کسانی هستند که ثبت‌نام کردند و ما نتوانستیم به درخواست‌هایشان به جهت محدودیت فضا پاسخ دهیم. از بین ناشرین استانی هم تعداد قابل ملاحظه‌ای در نمایشگاه قصد حضور و به نمایش گذاشتن کتاب‌هایشان را داشتند.
 
وی در خصوص استقبال ناشران از حضور در نمایشگاه کتاب ادامه داد: من فکر می‌کنم استقبال ناشران از نمایشگاه کتاب خوب است اما می‌تواند بهتر از این باشد؛ یعنی اگر بسترهای کار بیشتر فراهم شود، اگر اطلاع‌رسانی خوب انجام شود و به مردم فرصت لازم و معرفی لازم در مورد نمایشگاه کتاب شده باشد، تا بتوانند این فرصت را پیدا کننند و از برنامه‌های متنوعی که در نمایشگاه کتاب هست بهره‌مند شوند، حتما استقبال می‌کنند و حضور پیدا می‌کنند و یقینا این می‌تواند یکی از جذابیت‌هایی باشد که ناشرین هم بیشتر از این در نمایشگاه حضور پیدا کنند.
 
معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: ما نزدیک 5000 ناشر در کشور داریم و شاید بهتر این بود که همه این ناشران می‌توانستند حضور پیدا کنند؛ همانطور که به نوعی دیگر حضور دارند؛ به عنوان مثال ناشری که در طول سال 10 تا 15 عنوان کتاب دارد، خودش در نمایشگاه‌های استانی حضور پیدا نمی‌کند و نمایندگی خودش را به یکی دیگر از ناشرین کتاب که حضور پیدا می‌کند، می‌دهد وکتاب‌هایش عملا در نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند. ما یک فرایند و حضور این‌چنینی را هم در نمایشگاه داریم. 
 
تحفه‌گر خاطرنشان کرد: معمولا در سطح نمایشگاه‌های استان‌ها، به خاطر محدودیت فضا، امکان این را نداریم که به همه ناشرین خدمات بدهیم و فضای لازم را در اختیار آن‌ها قرار دهیم؛ اما من فکر می‌کنم با توجه به وضعیتی که الان هست، این نمایشگاه، یکی از بهترین نمایشگاه‌های کشور بعد از تهران است که هم فروش خوب دارد و هم استقبال خوب را از طرف شهروندان دارد.
 
وی افزود: بسیاری از شهرستان‌های استان خودشان را برای خرید کتاب در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب آماده می‌کنند‌، بسیاری از گروه‌های آموزشی مقاطع دوره‌های اول و دوم متوسطه و حتی دبستان با هماهنگی مجموعه‌های اداره کل آموزش وپرورش برای آشنایی بیشتر با فرهنگ کتاب و کتابخوانی و حتی خرید کتاب، خودشان را برای نمایشگاه آماده می‌کنند که می‌توانند کتاب‌خوان‌های آینده و خریداران آینده کتاب‌فروشی‌های ما در استان باشند.
 
معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی عنوان کرد: بسیاری از دانشجویان، طلاب علوم دینی و... حضور خودشان را در نمایشگاه اعلام کردند و من فکر می‌کنم در مجموع این زنجیره، اگر هرچیزی در جایگاه خودش باشد، جذابیت لازم برای حضور ناشرانی که از این فرصت محروم شدند، را فراهم می‌کند تا حضور همه ناشرین به خصوص ناشرین استانی را داشته باشیم.
 
تحفه‌گر بیان کرد: 10 روز قبل از نمایشگاه ثبت‌نام انجام می‌شود و ثبت‌نام قطعی زمانی است که فرد قراردادی را منعقد کرده و حضور خودش را جدی کرده است؛ آنجاست که می‌شود با اطمینان گفت ناشرین چه کسانی هستند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار