گفت و گوی پورمهدی با خبرنگاران در فضای مجازی
مردم از ما انتظار معجره ندارند ، اما احترام می خواهند / نبود پول را بهانه نکنیم خیلی از مشکلات با تدبیر حل می شود
کد خبر: ۶۸۱۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۱ 28 July 2015


مهندس محمد صادق پورمهدی معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی به عنوان نخستین مدیر استانی دوشنبه شب درفضای مجازی با خبرنگاران و فعالان رسانه ی استان گفت و گو کرد.

به گزارش خبرنگار ما ، وی دراین گفت و گو در قالب پرسش و پاسخ رویکردها و بخشی از اقدامات دولت تدبیر و امید درحوزه عمرانی استان را تشریح کرد.

وی دراین گفت وگو از اهتمام دولت به توسعه زیرساخت های استان مانند راه های ارتباطی ، ریلی ، جاده ی و هوایی و بخش آب به عنوان دو الویت مهم و دستور کار استان یاد کرد.

پورمهدی گفت : دراین ارتباط آزاد راه تبریز ، مرند و بازرگان در سفر ریاست جمهوری و با مشارکت و سرمایه گذاری یک شرکت ترک کلید خورد و از یک هزار میلیارد تومان اعتبارات سفر ریاست جمهوری بیش از 80 درصد آن به توسعه زیرساخت های استان و آ تخصیص یافت.

معاون عمرانی استانداری آذربایجانشرقی در پاسخ به سوال خبرنگاران در ارتباط با سهم بودجه مصوب استان از بودجه طرح های ملی و استانی گفت : درخصوص اعتبارات عمرانی باید عرض کنم که این بودجه های عمرانی دو نوع هست ملی و استانی، که هردو با ارائه لایحه بودجه از طرف دولت به مجلس شورای اسلامی تصویب می گردد ، مدیران و نمایندگان نقش بسزایی در تصویب سهم بودجه عمرانی دارندکه هیچکدام نمی تواننداز خودمسوولیت سلب نمایند باید جهت تخصیص بودجه بخصوص برای پروژه های کلیدی استان هماهنگ عمل کنند که متاسفانه علیرغم زحمات مدیران و نمایندگان محترم سهم بودجه عمرانی استان در سال های گذشته خوب نبوده است البته در بعضی بخش ها مثل ردیف های برای اجرای سدها خوب بوده اما در راه و راه آهن ضعیف عمل شده است.

مهندس پور مهدی در رابطه با راه های ارتباطی استان اظهار داشت: تکمیل بزرگراه تبریز- اهر ، سراب- بستان اباد، مرند- جلفا ،مراغه – هشترود، سهند – تبریز وراه اهن میانه -تبریز جزو اولویت های استان می باشد که خوشبختانه درحال احداث این راههای ارتباطی هستیم .

وی افزود : جاده اهر از پروژه های مهر ماندگار بوده که احداث آن از سال ٨۶ شروع شده بود که متاسفانه یشرفت چندانی نداشته ولی در ۵/۱ سال اخیر حدودا ٣٠ کیلومتر این جاده به زیر ترافیک رفته است والان هم علیرغم محدویت اعتبار و با تصویب دولت ٩٠ میلیارد تومان اعتبار تصویب کرده که انشاا… سال ٩۵ تمام می شود ضمنا در سه راهی اهر زمینی حدود ۶ هکتار تحویل شهرداری تبریز شده وشهرداری تبریز در حال احداث ترمینال شرق تبریز می باشد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در رابطه استفاده از فاینانس برای طرح های عمرانی اظهار داشت: در چهار پروژه عمرانی در حال پیگیری برای استفاده از فاینانس هستیم که خوشبختانه خط دوم زرینه رود تصویب شده و در حال اقدام است ولی برای راه اهن میانه- تبریز خط دوم متروی تبریز و انتقال اب از ارس به مرند و تبریز در مرحله تصویب ، که حدودا دو میلیارد دلار می باشد.

مهندس پور مهدی در پاسخ به سوال خبرنگاری درارتباط با قطار شهری تبریز گفت: دو رام قطار وارد شهر تبریز شده و دو رام دیگرآن نیز در حال حمل توسط کشتی است که انشاا… تا شهریور وارد ایران می شوند که تا مقابل دانشگاه به طول شش کیلومتر رسما راه اندازی شود ، ولی برنامه ما برای راه اندازی در اوایل سال٩۵ تا میدان ساعت می باشد که الحمدا… هم دولت و هم شهرداری اعتبارخوبی تخصیص داده که امیدوارم به لطف خدا ، کمک رسانه ها و دعای مردم و تلاش مدیران قطار شهری در شهر اولین ها راه بیفتد.

وی در خصوص احیای دریاچه اورمیه واعتبار اختصاص یافته گفت: برای احیای دریاچه اورمیه اعتبار در نظر گرفته شده در سال٩٣ سهم استان حدود ٨٠ میلیارد تومان بوده که ۴٠ میلیارد تومان تخصیص یافته ودستگاه های اجرایی مثل محیط زیست ، جهاد کشاورزی ، منابع طبیعی ، امور اب … پروژه های را اجرا کردهاند و گزارش ان را باید بدهند و برای امسال نیز یک هزار و ٩٠٠ میلیاردتومان پیشنهاد شده بود که اقای نوبخت فعلا یک هزار و ١٠٠ میلیارد تومان را برای سه استان اعلام کرده اند.

مهندس پورمهدی در پاسخ به سوال خبرنگاری دیگر در خصوص لزوم اتمام ترمینال تبریز گفت: ترمینال تبریز که حدود ٢٠ سال عملیات عمرانی آن راکد مانده بود که با پیگیری استانداری و کمک ویژه شهردار کارهایش در حال اتمام است انشاا… بزودی افتناح خواهد شد، توصیه می کنم بازدیدی داشته باشید.

پورمهدی درباره رویکردهای دولت تدبیر و امید برای ایجاد درآمد پایدار به شهرداری ها وکمک به اجرای پروژه های عمرانی در شهرهای کوچک اعلام کرد: خوشبختانه در سال گذشته در کنار حمایت مدیریت استان از شهرداری ها و دهیاری ها ، دولت نیز اعنبارات خوبی به اینها تخصیص داده که درسال ٩٣ حدود ٢٨٠ میلیارد تومان به شهرداری ها و٨٠ میلیارد تومان به دهیاری ها کمک شده و امسال نیز در سه ماهه اول نسبت به سال٩٣ پنجاه در صد به شهرداری ها و هشتاد درصد نیز به دهیاری ها افزایش اعتبار داشته است.

معاونت عمرانی استانداری آذربایجان شرقی درپایان اظهار داشت: ما در مقطعی مدیریت استان را بدست گرفتیم که وضعیت اعتبارات مشخص نبود ولی به لطف خدا ، کمک و دعای مردم و یاری شماها و تلاش مدیران و همکارانمان که خیلی متحمل زحمت شدند کارهای خوبی انجام گرفت ، و انشاا… با تزریق اعتبارات بیشتر بیش از این هم کار می شود،

وی افزود : البته دقت داشته باشیم پروژه های نیمه تمام در استان بسیار زیاد است اعتبارات محدود و سیاست دولت واگذاری این پروژ ها به بحش خصوصی و عمومی است و ما هم این را دنبال می کنیم شما هم کمک کنید.

پورمهدی گفت : به همه مدیران توصیه می کنم دفترشان به روی مردم باید باز باشد واز نظرات وپیشنهادهای رسانه ی استفاده کنند و این هم بدانند که مردم از ما انتظار معجزه ندارند ولی این انتظار را دارند که به حرفشان گوش کنیم و احترام بگذاریم و بدانیم همه مشکلات با پول حل شدنی نیست که نبود ان را بهانه کنیم خیلی از مشکلات و مسایل مردم با تدبیر حل می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :