وی با اشاره به نقش مهم امامان جماعت در جذب مردم به نماز در مساجد تصریح کرد: در گذشته امامان جماعت جایگاهی ویژه داشتند و مورد اعتماد و امین مردم بودند و سخنان آنها در نزد مردم حجت بود اما امروزه آن جایگاه را ندارند.
کد خبر: ۶۷۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸ 28 July 2015
نماینده ولی فقیه در گیلان نماز نواب‌صفوی و آیت‌الله بهجت را از جمله نمازهای تحول‌گرا و تاثیرگذار خواند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اقامه نماز گیلان در بیت نماینده ولی فقیه در گیلان اهمیت نماز را برشمرد و مورد تاکید قرار داد.

وی با اشاره به نقش مهم امامان جماعت در جذب مردم به نماز در مساجد تصریح کرد: در گذشته امامان جماعت جایگاهی ویژه داشتند و مورد اعتماد و امین مردم بودند و سخنان آنها در نزد مردم حجت بود اما امروزه آن جایگاه را ندارند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه امروزه امامان توان جذب مردم به مساجد را ندارند، افزود: باید برای تعلیم و تربیت امامان جماعات تدبیری صورت گیرد.

وی نماز جماعت را سنگر دفاع و تبلیغ از دین دانست و گفت: امام جماعت باید کسی باشد که بتواند نماز و قرآن را به خوبی بخواند در غیر این صورت نمی‌تواند در جذب مردم به مسجد موفق باشد.

روایت از دو نماز تاثیرگذار

قربانی با تاکید بر اینکه باید معنویت مردم را به مساجد بکشاند، یادآور شد: در طول دوران زندگی‌ام چند نماز روی بنده اثر گذاشت که یکی از آن نماز نواب صفوی بود.

وی ادامه داد: شهید نواب‌صفوی زمانی که در مدرسه فیضیه نماز می‌خواند گریه او به هنگام نماز انقلاب روحی در همه به وجود می‌آورد.

نماینده ولی فقیه در گیلان نماز آیت‌الله بهجت فومنی را نیز از نمازهای تاثیرگذار دانست و افزود: نماز آیت‌الله بهجت از حالتی برخوردار است که انسان را از منکر باز می‌دارد.

وی اصلاح انسان را امری ضروری خواند و خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید «نماز را برای یاد من بودن بپا دارید» و نماز خوب؛ انسان را به یاد خدا می‌اندازد.

قربانی به ذکر روایتی درباره نماز اشاره کرد و گفت: در روایات آمده است اگر کسی نماز بخواند اما گناه کند ایمان ندارد و نماز انسان را از فحشا و روابط نامشروع با دیگران باز می‌دارد.

وی نماز را عامل بزرگ جلوگیری از گناه دانست و تصریح کرد: کلامی از عالم بزرگ شنیدن معجزه قرن را به وجود می‌آورد.

امام جمعه رشت تقویت نمازهای جماعت در مساجد را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: امروزه افرادی از همه جا رانده شده و پرونده‌دار وارد بازارها شده‌اند و آن را آلوده کرده‌اند در حالی که در گذشته بازاریان مساجد را اداره می‌کردند.

وی فراهم شدن امکانات خوب برای مردم را در ترویج نماز تاثیرگذار دانست و یادآور شد: مردم علاقه‌مند به اسلام و دین هستند و باید شرایط برای آنها در برپایی نماز جماعت در مساجد فراهم شود.

قربانی نقش موذن خوش‌صدا را عامل مهم در جذب مردم عنوان کرد و متذکر شد: موذن نباید صدای گوش‌خراش داشته باشد بلکه صدای لطیف موذن می‌تواند حتی برای فرد بیمار آرامش‌بخش باشد.

وی در پایان خواستار احداث خانه عالم برای مبلغان غیربومی در نقاط دورافتاده گیلان شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار