بسیاری از سوارکاران خراسان رضوی معتقد هستند هزینه‌‌های سرسام آور و عدم حمایت‌ها آنها را از ادامه فعالیت دلسرد کرده است.
کد خبر: ۶۷۵۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵ 01 November 2018

به گزارش تابناک : ورزشکاران سوارکاری خراسان رضوی با تکنیک‌های بسیاری آشنایی داشته و فعالیت بسیاری در این زمینه دارند، آنها تاکنون در سطوح جهانی، آسیایی، کشوری و نظایر این درجه‌ها شرکت کرده و مقام‌های ارزشمندی نظیر طلا و نقره کسب کرده‌اند.

سوارکاری در خراسان رضوی از جایگاه خوبی برخوردار بوده و ورزشکاران بسیاری در این رشته ورزشی به اجرای تمرینات و رقابت با حریفان خود می‌پردازند، آنها از شرایط مالی مناسبی برخوردار نسیتند و هزینه‌های بالای اسب‌ها سبب دشوار شدن امور آنها می‌شود، در هر صورت تعداد ورزشکاران استان کم نیست.

ورزش و جوانان در بخش خرید اسب همکاری ندارد

فربد فیلابی؛ نایب قهرمان مسابقات کشوری، در ارتباط با مقام‌های خود در سطوح مختلف اظهار داشت: تاکنون مقام‌های متعددی کسب کردم که از آن می‌توان به رتبه دوم مسابقات کشوری پدیده سازان اشاره کرد، همچنین مقام نهم CIS دو ستاره را به دست آوردم، مقام‌های متعددی نیز در استان کسب کرده و همچنان فعالیت خود را ادامه می‌دهم.

وی تصریح کرد: ورزشکاران سوارکاری در خراسان رضوی مورد حمایت هیئت سوارکاری و اداره کل ورزش و جوانان استان قرار نگرفته‌اند و اهمیتی به ورزشکاران نمی‌دهند، تجهیزات باید از سوی ورزشکاران تهیه شود که برخی از آنها توان خرید اسب و تجهیزات آن را داشته و برخی نیز از اسپانسرها کمک می‌گیرند.

ورزشکاران حرفه‌ای باید اسب 300 میلیون تومانی خریداری کنند

فیلابی ادامه داد: اسپانسرها به اندازه کافی از ورزشکاران حمایت نمی‌کنند و اغلب ورزشکاران باید با هزینه‌های شخصی امور خود را انجام داده و تمرینات را اجرایی کنند، هزینه‌های سوارکاری به ویژه در بخش حرفه‌ای بسیار بالا بوده و بسیاری از افراد ساکن خراسان از عهده مخارج آن بر نمی‌آیند.

وی گفت: مبلغ مشخصی برای فعالیت در ورزش سوارکاری مشخص نشده اما به عنوان مثال فردی تازه کار برای آغاز کارش در بخش مبتدی باید مبلغ 40 میلیون تومان را برای خرید اسب در نظر بگیرد، این فرد در بخش حرفه‌ای باید اسب 300 میلیون تومانی را خریداری کند.

فیلابی خاطرنشان کرد: با اسب‌های موجود در هیئت سوارکاری خراسان رضوی می‌توان فعالیت‌های ورزشی را در سطح معمولی انجام داد و برای مسابقات کشوری و نظایر این رقابت‌ها باید اسب‌های مناسبی در اختیار داشت، تاکنون ورزش سوارکاری از پخش تلویزیونی برخوردار نبوده است.

هیئت سوارکاری به تنهایی مخارج ورزشکاران را تأمین می‌کند

حمید نیکویی؛ رئیس هیئت سوارکاری خراسان رضوی، در ارتباط با موضوعات ذکر شده اظهار داشت: اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی جهت حمایت از ورزشکاران این رشته ورزشی با هیئت همکاری نداشته و تاکنون هیئت بدون حمایت اداره کل ورزش و جوانان استان جوایز مختلفی به ورزشکاران اهدا می‌کرد.

وی تصریح کرد: در واقع اعضای هیئت سوارکاری خراسان رضوی تمامی مخارج اهدای جوایز را شخصاً پرداخت می‌کنند و در مقابل آن مورد حمایت اداره کل ورزش و جوانان قرار نمی‌گیرند، همچنین مخارج بسیاری از امور نظیر حق‌الزحمه داوران و مانند این موارد برعهده هیئت بوده که تاکنون در این موارد ضعفی مشاهده نشده است.

بی اهمیتی صدا و سیما به سوارکاری

نیکویی خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ اسپانسری از هیئت سوارکاری خراسان رضوی حمایت نکرده است، در واقع حاضر به برکناری‌ام و جایگزینی‌ شخص یابنده اسپانسر با خودم به عنوان رئیس هیئت هستم، از چندین سال گذشته تاکنون به دنبال اسپانسری برای حمایت به حد کافی از هیئت بودم اما یافت نشده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر اسب‌های داخلی ضعیف شده و نمی‌توانند با سایر اسب‌ها رقابت کنند، باید اسب‌های توانمند جهت کسب رتبه در مسابقات به کار گرفته شوند، بسیاری از ورزشکاران اسب نخریدند و مالکان، اسب‌ها را در اختیار آنها قرار می‌دهند، به عبارتی اسب‌ها جهت پرورش در اختیار ورزشکاران قرار گرفته و ورزشکاران نیز با آنها در مسابقات مختلف شرکت می‌کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار