مدرس فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری:
مدرس فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری WFTGA با اشاره به تجارب خود در جهانگردی و سفر به 65 کشور جهان، تسلط به زبان انگلیسی و تولید محتوا در شبکه‌های مجازی را کلید رونق گردشگری دانست .
کد خبر: ۶۷۴۸۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲ 31 October 2018

«عرفان فکری» در نشست کانون تفکر گردشگری دانشگاه یزد كه پیرامون نقش رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی و مجازی در کسب و کارهای گردشگری برگزار شد، در اين رابطه بمباران اطلاعاتی شبکه‌های مجازی را علت تبدیل محتوای گردشگری از عکس و متن به فیلم دانست و افزود: حضور در شبکه‌های اجتماعی نظیر یوتیوب با يك میلیارد و 500 میلیون کاربر و اینستاگرام با يك میلیارد و 200 میلیون کاربر، با معرفی کشور به دنیا سبب کسب درآمد نیز می‌شود .

وی از تولید محتوای جذاب و متفاوت برای گردشگران خارجی به وسیله فیلم‌سازی، به عنوان استراتژی طلایی یاد کرد و روایت گری و انتخاب عنوان مناسب را تکمیل کننده تولید محتوا دانست .

فکری در ادامه تحقیق در فرهنگ گردشگران خارجی، آشنایی با صفحه‌های مجازی غیر ایرانی، آشنایی با الگوریتم شبکه‌های اجتماعی و عضویت در تمام شبکه‌های مجازی را در جهت توسعه کسب و کار گردشگری لازم دانست و تصریح کرد: تجربه تفاوت‌ها نظیر تفاوت‌های مذهبی کشور از جذابترین موارد برای گردشگران خارجی است و بایستی این تفاوت‌ها به درستی شناخته و از آن در جهت جذب گردشگر استفاده شود.

وی آموزش فیلم‌سازی و شکستن قالب‌های سنتی را برای تولید محتوای مناسب ضروری عنوان کرد .

فکری در پاسخ به سوالي پیرامون مشکل اصلی عدم تولید محتوای متمایز با توجه به بافت بی‌نظیر یزد اظهار كرد: تمرکز بر ارائه برنامه متفاوت، ترغیب جهانگردان و گردشگران و شهروندان عادی به خصوص دانشجویان به تولید محتوای مطلوب و عرضه آن در شبکه‌های پربازدیدکننده، راهکاری در جهت توسعه گردشگری استان است .

مهندسی معکوس، مفيد براي گردشگري يزد

مدرس فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری با تاکید بر مفهوم «مهندسی معکوس»، آن را برای توسعه گردشگری استان یزد مفید دانست .

وی با تاکید بر تجربه جهانی به دست آمده در قالب مهندسی معکوس، تولید محتوا بر اساس نیازهای دیگران و نه خواسته‌های ما، شیوه درستی برای تمرکز بر محتوای درست در حوزه گردشگری دانست.

به گفته فكري، رویدادهای کوچک و به ظاهر بی‌اهمیت برای ما، می‌توانند جذاب ترین رویدادها برای گردشگران خارجی باشند .

شناسایی نقاط جذاب برای گردشگران

«سید مصطفی فاطمی» مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نيز در اين نشست تصریح کرد: کمیته گردشگری الکترونیک با حضور نهادها و سازمان‌های مرتبط سلسله نشست‌هایی را برگزار کرده که در نهایت مقرر شد که در دو حوزه ایجاد وب سایت برای معرفی یزد و بارگذاری بیش از 200 فیلم با زبان‌های مختلف، مکان‌ها و تصاویر سه بعدی اقدام شود .

وی تعداد محتوای تولید شده را زیاد اما مشکل اصلی را بارگذاری کردن نادرست و شناسایی نکردن مخاطب اصلی عنوان کرد.

«محمد مهدی شرافت» ريیس کانون تفکر گردشگری دانشگاه یزد نيز با اشاره به بافت بی‌نظیر و پتانسیل استان در جذب گردشگر، شناسایی مخاطبان و جذب گردشگران روسی و چینی را در شرایط فعلی کشور در رونق صنعت گردشگری با اهمیت خواند .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار