همایش آموزش تسهیلگران میانی سازمان بهزیستی استان با هدف آموزش صحیح چگونگی شناسایی معلولین و ارائه خدمت به آنها در شهرستان مهریز برگزار شد.
کد خبر: ۶۷۳۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳ 27 October 2018

علیرضا علیزاده، رئیس بهزیستی شهرستان مهریزگفت: همایش آموزش تسهیلگران میان سازمانی ادارات بهزیستی استان با هدف آموزش صحیح چگونگی شناسایی معلولین، ارائه خدمات توانبخشی و تأکید بر استفاده از منابع و امکانات موجود در راستای توانمندسازی معلولین برگزار شد.

وی افزود: در این همایش تسهیل گران میانی استان یزد شرکت داشتند که علاوه بر آموزش سرفصل‌های تعین شده از طرح‌های موفق شهرستان مهریز در خصوص انجام طرح‌های CBR استان یزد آشنا شدند.

علیزاده گفت: به لطف تسهیل گران توانمند رتبه استان یزد از رتبه ۲۴ در سال گذشته به رتبه ۷ در سال جاری در کشور ارتقاء پیدا کرده است.

رئیس بهزیستی شهرستان مهریز تصریح کرد: اداره بهزیستی با تعامل خوبی با ادارات، بخش غیر دولتی نظیر دهیاری‌ها، شورای اسلامی محلی علاوه بر موفقیت در مناسب سازی معابر و پارک‌های روستایی، موفق به ایجاد اشتغال پایدار نیز در شهرستان شده است.

وی ادامه داد: تعاملات مناسب با مراکز غیر دولتی در جهت باز توانی گرو ههای هدف نه تنهاضروری است بلکه ضامن اجرای موفق این طرح نیز می‌باشد.

رئیس اداره بهزیستی مهریز در خصوص طرح CBR گفت: این طرح راهبردی برای برنامه توسعه جامعه در جهت توانبخشی افراد معلول، برابرسازی فرصت‌ها و الحاق اجتماعی معلولین، خانواده، جامعه است و دلیل اصلی موفقیت اجرای آن را در شهرستان مهریز نیز کمک گرفتن از بخش غیر دولتی و همچنین خانه‌های بهداشت محلی است.

علیزاده ادامه داد: ایجاد شرکت تعاونی آزاد معلولین شهرستان مهریز نمونه موفق این طرح است.

در پایان این دوره از تسهیل گران میانی CBR استان توسط کارشناس مسئول استان یزد و رئیس اداره بهزیستی شهرستان مهریز تقدیر گردید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار