هفتمین دوره طرح ملی دادرس در استان یزد آغاز شد.
کد خبر: ۶۷۳۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰ 27 October 2018

 هفتمین دوره طرح «دانش‌آموز آماده در روزهای سخت» (دادرس) با حضور ۲ هزار دانش‌آموز اردکانی در مدرسه حضرت مریم (س) این شهرستان هم‌زمان با سراسر استان آغاز به کارکرد. 

محسن حرازی‌زاده در این مراسم بابیان اینکه عمده اهداف فعالیت هلال‌احمر با حفظ کرامت انسانی و اهداف بشردوستانه انجام می‌شود تصریح کرد: فعالیت عمده این سازمان و صلیب سرخ جهانی، امدادرسانی در زمان جنگ و حادثه است.

وی اظهار داشت: در زمان صلح و بدون حادثه بحث آموزش نیروها و آمادگی هر چه بیشتر امدادگران در مقابله با حوادث و تکمیل تجهیزات و امکانات امدادی مطرح می‌شود.

مدیرعامل هلال‌احمر استان یزد بابیان اینکه در این آیین، تمام رده‌های سنی از غنچه‌های هلال‌احمر تا کانون‌های دانش‌آموزی و دانشجویی فعالیت دارند و با ما همکاری می‌کنند افزود: یکی از طرح‌هایی که اجرا شد و نهادینه شدن آموزش اقدامات کمک‌های اولیه در جامعه و در سطح دانش‌آموزی مؤثر بود طرح دادرس است که مخفف دانش‌آموز آماده در روزهای سخت هستند.

حرازی‌زاده افزود: این دوره در مقطع هشتم ابتدایی تشکیل می‌شود و خوشبختانه با آمادگی و اعلام همکاری مدیران استان یزد انجام شد و ما توانستیم در شرایط مختلف این طرح را که هفتمین دوره است شروع کنیم.

این مقام مسئول یادآور شد: این طرح به‌صورت نمادین در مدرسه حضرت مریم (س) شهرستان اردکان برگزار شد و در تمام استان یزد در حال اجرا است و امیدواریم با ارائه این طرح بتوانیم اقدامات اولیه را در جامعه نهادینه کنیم.

 

وی ابراز داشت: اولین کسانی در مقابل حوادث احتمالی قرار می‌گیرند دانش آموزان چه در مدرسه و چه در خانواده هستند که با آموزش دادن آن‌ها می‌توان به عزیزان خود در موقع حادثه امدادرسانی نمود.

فرماندار اردکان نیز در این آیین بابیان اینکه آموزش نقش مؤثری در پیشگیری از حوادث و جلوگیری از خسارات و صدمات دارد گفت: جمعیت هلال‌احمر به‌عنوان یک سازمان غیردولتی و بین‌المللی نقش بسیار مؤثری در کاهش حوادث مختلف و آمار مجروحین دارد.
هادی مقیمی اضافه کرد: در این طرح هر دانش‌آموزی یک سفیر سلامت در جمع خانواده و مدرسه است.

این مسئول تصریح کرد: طرح دادرس زیر نظر امور جمعیت جوانان هلال‌احمر و با همکاری اداره آموزش‌وپرورش اردکان برگزار می‌شود.

در این آیین از مدیران، مربیان و دانش آموزان مقام آور طرح دادرس تجلیل و جوایزی اهدا شد، همچنین گروه نجات گران کوهستان جمعیت هلال‌احمر اردکان مانور نجات از ارتفاع را اجرا کردند.
هم‌اکنون ۱۸ هزار دانش‌آموز در ۱۱۰ واحد آموزشی شهرستان اردکان مشغول به تحصیل هستند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار