امام جمعه نی‌ریز: مبارزه با دشمنان اسلام را امری واجب دانست و افزود: باید دربرابر دشمن بایستیم و مقاومت کنیم. درست است امروز مردم با مشکلات اقتصادی زیادی روبروی هستند اما نباید بشکنند و اختیار کشور را به دشمن بدهند. باید تا آخرین توان در برابر دشمن بجنگند و زحمتهای رهبر انقلاب اسلامی را فراموش نکنند.
کد خبر: ۶۷۲۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰ 27 October 2018

 

تابناک فارس به نقل از هورگان:آیت‌ا... سید ‌محمد فقیه در خطبه‌های نماز‌ جمعه این شهر از افرادی که به مناسبت اربعین به کربلای معلا عزیمت کرده‌اند، قدردانی کرده و از مردم، ارگانها و نهادها خواست تا در مراسم عزاداری سیدالشهدا شرکت نموده و با اتحاد و همکاری شرایط بهترین مراسم را برای مسافرانی که از مناطق دیگر حتی کشورهای دیگر به شهر ما می‌آیند فراهم آورند.

وی گفت: افتخار ما این است که امام حسین را الگوی خود قرار دهیم. این اربعین خودش اسلام واقعی را به مردم نشان می‌دهد.

به بیان خطیب جمعه نی‌ریز، مراسم عزاداری اربعین هم در شب اربعین و هم روز اربعین در مکان مصلی برگزار می‌باشد و مردم می‌توانند در این مراسم شرکت کنند.

ایشان در قسمتی دیگر از سخنان خود نماز و امر به معروف و نهی از منکر را امری مهم دانست و عنوان داشت: نماز را که رابطه بین خلق و خالق است بپا دارید. روز قیامت ابتدا از نماز سؤال می‌‌شود. اگر نماز قبول شد سایر اعمال هم پذیرفته می‌شود. مسلمان باید نماز بگذارند تا از هرگونه فساد و فحشا درامان بمانند. با نماز هم به خداوند نزدیک شده و هم از گناه دور می‌شوند. بعد از نماز مهم‌ترین رکن بندگی امر به معروف و نهی از منکر است که شاید کار سختی در جامعه امروز باشد اما باید انجام گیرد.

آیت‌ا... فقیه مبارزه با دشمنان اسلام را امری واجب دانست و افزود: باید دربرابر دشمن بایستیم و مقاومت کنیم. درست است امروز مردم با مشکلات اقتصادی زیادی روبروی هستند اما نباید بشکنند و اختیار کشور را به دشمن بدهند. باید تا آخرین توان در برابر دشمن بجنگند و زحمتهای رهبر انقلاب اسلامی را فراموش نکنند.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که هفته پیش رو آغاز هفته کتاب و کتابخوانی است عنوان داشت: «جوانان امروز باید اهل مطالعه باشند. اهل کار باشند. در پایه مطالعه انسان پیشرفت می‌کند. نسل جدید باید از کتابهایی که بزرگان و عالمان نوشته‌اند استفاده کرده و پیشرفت کنند.»

آیت‌ا... فقیه، با توجه به سالگرد شهادت آیت اله قاضی طباطبایی اولین امام جمعه یاد ایشان را گرامی داشته و گفتند: ایشان امام جمعه تبریز و اولین شهید محراب بوده‌اند که خونشان اسلام را یاری داده و مردم ما باید ادامه دهنده راه ایشان باشند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار