دادستان تهران:
دادستان تهران گفت: فردی 240 میلیون دلار ارز دولتی اخذ کرده و آن را در بازار آزاد فروخته و با سود حاصله و با ما‌به‌التفاوت بهای ارز دولتی و آزاد، کارخانه‌ای را در تبریز خریده است.
کد خبر: ۶۷۲۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴ 24 October 2018

جعفری‌ دولت‌آبادی روز شنبه 28 مهرماه در ششمین نشست دادستانی تهران با حضور مدیران مسؤول سایت‌ها و روزنامه‌های اقتصادی در تشریح وضعیت برخی از پرونده‌های ارزی اظهار داشت: فردی 240 میلیون دلار ارز دولتی اخذ کرده و آن را در بازار آزاد فروخته و با سود حاصله و با ما‌به‌التفاوت بهای ارز دولتی و آزاد، کارخانه‌ای را در تبریز خریده است.

وی افزود: وقتی فهرست دریافت‌کنندگان ارز رسانه‌ای شد، این فرد تحت تعقیب قضایی قرار گرفت و در تحقیقات اعتراف کرد که ارزهای دولتی را فروخته و از مابه‌التفاوت قیمت دولتی و آزاد، کارخانه‌­ای خریداری کرده است.

جعفری دولت‌آبادی از این قبیل پرونده‌ها به عنوان مشکلات واقعی اقتصادی کشور یاد کرد و بیان داشت: اگر نظارت و مدیریت درستی صورت می‌گرفت، قطعاً این‌گونه اقدام نمی‌شد؛ این در حالی است که دریافت‌کننده ارز باید اسناد واقعی ارائه کند تا موضوع بررسی شود.

دادستان تهران خاطرنشان کرد: وقتی ارز را به افرادی می‌دهند و نظارتی هم صورت نمی‌گیرد، قوه قضائیه وظیفه‌ ورود به موضوع را دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :