معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کشور:
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور توجه به خلاقیت و پویایی در حوزه کودکان و نوجوانان را یکی از خلأهای نظام آموزشی کشور دانست.
کد خبر: ۶۷۱۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶ 24 October 2018

محمدرضا زمردیان در آیین تکریم مدیرکل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد با اشاره به اینکه تعریفی ارائه‌شده از انسان دارای نکات متعددی است و انسان به‌عنوان انسان ناطق و موجود متفکر شناخته می‌شود، گفت: در حقیقت در این تعریف انسان به‌عنوان موجودی دارای قوه تخیل شناخته‌شده و طبیعتاً تخیل است که باعث تفکر و آفرینش زبان می‌شود و همچنین تفکر و زبان است که باعث پیدایش هنر به‌عنوان ابزار اثرگذار اجتماعی می‌شود.

وی با بیان اینکه کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان از سازمان‌هایی است که مبنا و ابزار فعالیت آن بر مبنای ترویج قوه تخیل کودکان و خلاقیت ذهن آن‌ها نهادینه‌شده است، افزود: در حقیقت یکی از خلأهای نظام آموزش کشور، توجه به موضوع‌های افزایش مهارت‌های ذهنی، خلاقیت و پویایی در حوزه کودکان و نوجوانان است؛ لذا توجه کانون به این موضوع یک توجه مبنایی است که امید است این مهم در استان یزد به سرانجام برسد.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار داشت: ازجمله برنامه‌هایی که در این کانون موردتوجه قرار گرفته و همواره به آن تأکید می‌شود، این است که کانون بایستی در تمامی عرصه‌های فعالیت خود به‌عنوان سازمانی که مبنا و مرجع تصمیم‌گیری و تصمیم سازی در حوزه فرهنگ کودکان و نوجوان است، ابراز نقش کند.

زمردیان با تأکید بر ضرورت توجه هر چه بیشتر به موضع تصمیم‌گیری و تصمیم سازی در حوزه فرهنگ کودکان و نوجوان در کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه علاقه‌مندی‌های زیادی برای این همکاری در استان وجود دارد؛ چراکه بایستی جایگاه این کانون در مرجع تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها در حوزه فرهنگ کودک و نوجوان حفظ و ارتقا یابد.

این مقام مسئول، آموزش‌وپرورش را یکی از بال‌های نظام آموزشی کشور عنوان کرد و بیان داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌عنوان بال جدی و کمک یار آموزش‌وپرورش تشکیل‌شده است که در راستای فعالیت خود بایستی در توسعه مهارت‌ها فعالیت کند.

وی ابراز داشت: این کانون آمادگی کامل همکاری با آموزش و پروش داشته و دارد، به شرطی که نظام آموزش‌وپرورش بتواند این بستر را فراهم آورد تا با این بستر مربیان و دانش‌آموزان از خدمات کانون بهره‌مند شوند؛ اما این بهره‌مندی نمی‌تواند یک‌طرفه باشد و یک اراده جدی بایستی در نظام آموزش و پروش کشور وجود داشته باشد.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با تأکید بر اینکه یکی از موضوعاتی که در کانون بایستی به‌صورت جدی دنبال شود، توجه به موضوع مهارت‌های زندگی و اجتماعی است، عنوان کرد: در حقیقت این کانون در حوزه‌های مختلف ادبی و فرهنگی در حال فعالیت است و با توجه به اینکه یکی از خلأهای موجود کشورمان در حوزه اجتماعی، آسیب‌های اجتماعی است، لذا این کانون در این راستا اهتمام ویژه‌ای دارد.

زمردیان با بیان اینکه استان یزد در راستای پرداختن به مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی گام‌های موفقی برداشته؛ اما این گام‌ها اندک بوده و نیاز است که به موضوع آموزش مهارت‌های زندگی و اجتماعی به‌صورت ویژه توجه شود، تأکید کرد: در حقیقت بایستی در این راستا توجه بیشتری صورت گیرد و از ظرفیت اساتید و نخبگان در این حوزه نهایت بهره را برد.

این مقام مسئول با تأکید بر ضرورت ارتقا نقش خانواده‌ها در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، خاطرنشان کرد: خانواده‌ها بایستی جایگاه ویژه‌ای در این کانون داشته باشند و در راستای کانونی کردن خانواده‌ها نبایستی از هیچ تلاشی فروگذار کرد؛ لذا در این راستا بایستی زمینه‌ای فراهم شود که کانون استان مکانی برای پاتوقی حضور هنرمندان، اهالی فرهنگ و تمام دغدغه‌مندان حوزه کودکان و نوجوانان تبدیل شود.

وی، استان یزد را یکی از استان‌های پیشتاز و موفق در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی کرد و بیان داشت: خوشبختانه استان یزد جزء استان‌هایی است که در بسیاری از حوزه‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و موفقیت‌های زیادی را کسب کرده است، به‌خصوص اینکه در ترویج فعالیت‌های هنری گوی رقابت را از بیشتر استان‌ها ربوده و در وضعیت خوبی قرارگرفته است؛ اما در حوزه کتاب وکتاب‌خوانی و همچنین در حوزه فعالیت‌های پژوهشی فاصله دارد که در این راستا بایستی اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پایان با بیان اینکه در حقیقت داشتن شریک فرهنگی برای تمامی فعالیت‌های فرهنگی این کانون الزامی است، تصریح کرد: در حقیقت برای تصدی این سمت شاخص‌هایی در نظر گرفته شده است تا فردی انتخاب شود که دستی بر هنر علم و فرهنگ داشته باشد که خوشبختانه مدیرکل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد در گذشته و همچنین در حال سابقه حضور در حوزه‌های مختلف هنری داشته و با حوزه کودک و نوجوان آشنایی کامل دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار